Mizuno en Rijksmuseum werken samen aan runningschoen

De nieuwe hardloopschoen Wave Ultima 11 Amsterdam van Mizuno is letterlijk en figuurlijk uit de kunst. Deze officiële schoen van de TSC Amsterdam Marathon 2019 is tot stand gekomen in samenwerking met het Rijksmuseum en geïnspireerd op De Nachtwacht van Rembrandt. Dit alles in het kader van Rembrandtjaar 2019.

Zo vindt men aan de buitenzijde het spel van licht en donker, terwijl op de binnenzool fragmenten van het beroemde schilderij terugkomen. De Pantone kleuren van het werk zijn doorgevoerd in de Pantone kleuren van de schoen.

Mizuno is dit jaar voor de 20ste keer hoofdsponsor van een van de grootste hardloopevenementen van Europa. De TCS Amsterdam Marathon vindt plaats op 20 oktober 2019. De Mizuno Wave Ultima 11 Amsterdam is een stijlvol eerbetoon aan ’s lands beroemdste kunstwerk, maar ook een eerbetoon aan alle voeten die het beste hardloopschoeisel verdienen. Dat maakt de Ultima 11 bij uitstek geschikt voor de Amsterdam Marathon.

Mizuno is een internationaal sportmerk opgericht in 1906 in Osaka (Japan). Het is uitgegroeid tot wereldwijde speler op het gebied van functionele sporten. Mizuno Corporation Netherlands vertegenwoordigt het merk in de Benelux waarbij de focus ligt op running, volleybal, handbal, korfbal, voetbal, judo en tennis.
Mizuno is hoofdsponsor van de TCS Amsterdam Marathon. Daarnaast is ze official shoe supplier van de Nederlandse en Belgische volleybalbond en de Nederlandse en Belgische korfbalbond. Het merk doet er alles aan om de hoogste kwaliteit sportuitrusting te ontwikkelen. Dat doet ze in samenwerking met sporters als Estavana Polman, Mikkel Hansen en Laura Dijkema.