NN geeft XL schoen aan Rotterdam

Ter gelegenheid van de 40e editie van de NN Marathon Rotterdam biedt NN de stad Rotterdam een XL schoen aan. De schoen heeft de houding van een hardloper op volle snelheid met de hiel omhoog, waardoor de zool zichtbaar is. Op die zool is de plattegrond van Rotterdam te zien. In het materiaal van de sokkel zijn 1400 versnipperde en complete medailles met het jaartal 2020 verwerkt.

David Knibbe, CEO van NN Group, onthulde het kunstwerk in bijzijn van burgemeester Aboutaleb en een vertegenwoordiger van Rotterdam Sportbedrijf.

Mariëlle Krouwel, Head of Branding NN Group: ‘We zijn heel blij dat er dit najaar weer fysieke hardloopevenementen zijn zoals de marathon in Rotterdam. Niets is mooier dan het lied You never walk alone van Lee Towers bij de start, supporters langs het parcours en een echte finish. De schoen staat symbool voor de veerkracht van de Rotterdammers die altijd zijn blijven lopen in de afgelopen periode. Het kunstwerk krijgt een vaste plaats in de stad en is ter herinnering aan 2020, het jaar dat in het teken had moeten staan van de veertigste editie van de NN Marathon Rotterdam. In de sokkel waar de schoen op staat, zijn medailles die al klaar lagen op een duurzame manier verwerkt. Zo geven we ze weer terug aan alle hardlopers in de stad.’

De schoen is ontwikkeld door multidisciplinaire ontwerpstudio La Bolleur in samenwerking met beeldhouwer Coodre.

NN ondersteunt sinds 2015 initiatieven en evenementen op het gebied van hardlopen in binnen- en buitenland. NN is daarbij hoofdsponsor van verschillende hardloopevenementen. Naast de NN Marathon Rotterdam ook de NN CPC Loop Den Haag, de NN Zevenheuvelenloop en de NN Egmond Halve Marathon. Ook is NN samen met Nike hoofdsponsor van het eerste professionele running team ter wereld, het NN Running Team. Als maatschappelijk partner steunen we de Atletiekunie, Fonds Gehandicaptensport en Stichting Running Blind.

Foto: Aad Hoogendoorn