NOC*NSF en Albert Heijn opnieuw in AH Sportactie

NOC*NSF en Albert Heijn organiseren voor de tweede keer samen de ‘AH Sportactie’. Een landelijke actie waarbij klanten van Albert Heijn bij het doen van boodschappen een sportvoucher ter waarde van twee keer gratis sporten cadeau krijgen.

De AH Sportactie is een van de vele activiteiten die wordt georganiseerd tijdens de vijftiende Nationale Sportweek.

NOC*NSF en Albert Heijn hebben een gezamenlijk doel: alle Nederlanders meer laten bewegen en een actievere levensstijl toegankelijk maken. Tijdens de AH Sportactie, die van start gaat op 17 september, ontvangen klanten bij elke transactie een sportvoucher voor twee keer gratis sporten. Met deze actiecode kunnen klanten sportactiviteiten boeken op www.ahsportactie.nl. Er is keuze uit meer dan 150.000 sportactiviteiten op circa 5.000 locaties door heel Nederland.

In 2017 hebben NOC*NSF en Albert Heijn voor het eerst de AH Sportactie landelijk georganiseerd. Meer dan 40.000 deelnemers aan de actie hebben toen meer dan 114.000 boekingen geplaatst bij de ruim 6000 deelnemende sportclubs. Uiteindelijk is zo’n 35 procent lid geworden van een sportclub.
Wouter Kolk, algemeen directeur van Albert Heijn, legt uit: ”Een actieve, gezonde levensstijl moet voor iedereen toegankelijk zijn en dit willen wij graag helpen promoten. Mensen vinden het leuk om op een laagdrempelige wijze kennis te maken met sport. Met deze actie willen wij hen hierin aanmoedigen en ondersteunen.”

Richard Kaper, manager Sportparticipatie bij NOC*NSF: “Er zijn zo’n anderhalf miljoen Nederlanders die wel willen sporten, maar niet weten welke sport bij hen past of de drempel om te gaan sporten te hoog vinden. Met de AH Sportactie nemen we deze drempels weg. Sportclubs zetten hun deuren open en hun aanbod is via www.ahsportactie.nl zichtbaar. Het online zoeken en boeken van sportactiviteiten is daarmee nog eenvoudiger. Dit is een nieuwe ontwikkeling in de sport waar we samen met verschillende gemeenten en sportbonden hard aan werken. We zijn dan ook erg blij met de samenwerking met Albert Heijn, die onze ambitie om iedereen te laten genieten van sport versterkt.”