Ziggo Sport haakt in op verkiezingsstrijd met campagne voor ‘de Partij van het Jaar’

Terwijl de verkiezingsstrijd in Nederland in volle gang is, werkt de voetbalwereld toe naar de La Liga-topper tussen FC Barcelona en Real Madrid op zondagavond. "El Clásico is de grootste wedstrijd van het jaar", zegt Ziggo Sport-commentator Sierd de Vos. ‘’Om mensen af te laten stemmen, voeren we daarom landelijk campagne voor de Partij van het Jaar. Een dikke knipoog naar de Provinciale Statenverkiezingen."

Wie goed oplette, zag deze morgen al de verkiezingsposters van de Partij van het Jaar hangen op verschillende plaatsen in Nederland. Lijsttrekker Sierd de Vos past qua beeld dan ook naadloos tussen de statige posters van partijen als de Partij van de Arbeid, SP of CDA.
De Vos: "Deze campagne is een leuke inhaker op de verkiezingsstrijd voor de Provinciale Staten. Onze verkiezingscampagne heeft maar één doel, en dat is dat mensen afstemmen op de Partij van het Jaar: El Clásico. Zondagavond live op Ziggo Sport."

Maandagavond werd de campagne tijdens het tv-programma Rondo geïntroduceerd, waarna vanmorgen de officiële campagnevideo op de televisiekanalen en socials van Ziggo Sport live ging. Deze middag bezoekt lijsttrekker Sierd de Vos met zijn campagneteam het centrum van Utrecht om de inwoners in de juiste stemming te krijgen. Bovendien zullen onder andere de gevel van de Ziggo Dome en het grote led-scherm op het stationsplein bij Hoog Catharijne deze week in het teken van de Partij van het Jaar staan.

El Clásico is een belangrijke wedstrijd voor het Spaanse landskampioenschap in La Liga. De wedstrijd begint zondagavond om 21:00 uur en is live te zien bij Ziggo Sport op Ziggo Sport Voetbal.

De campagne is bedacht en uitgevoerd in samenwerking met creative agency in sports One:Nil.

Credits campagne:

Klant: Ziggo Sport
Concept & Strategie: One:Nil
Productie: Four Creating
Design: GraphicHunters