Allianz wordt grootste partner ooit van de Belgische atletiek

Allianz is de nieuwe hoofdsponsor van atletiek in België voor een periode van minimaal 4 jaar. Het wereldwijde verzekeringsbedrijf, met een lange traditie in sportsponsoring, heeft besloten om samen te werken met nagenoeg alle geledingen in de Belgische atletiek: de Memorial Van Damme, de nationale en regionale federaties en diverse atleten. De Cheetahs, Rani Rosius, Peter Genyn en Kim Gevaert worden Allianz ambassadeurs. Vorige maand besloot Allianz Nederland om de watersport in alle breedte te omarmen.

Met dit brede partnership op alle niveaus van de atletiek, wil Allianz bijdragen aan de verdere ontwikkeling van atletiek in België. Kathleen Van den Eynde, CEO Allianz België: “Ik ben ontzettend trots dat wij ons voor de komende 4 jaar nauw hebben verbonden met atletiek in België. Het is een veelbeoefende, inclusieve sport en de link naar een gezonde levensstijl is evident. Dat wij zo een duwtje in de rug kunnen geven van de toppers en liefhebbers is prachtig en natuurlijk zien wij ook voor onze medewerkers, makelaars en klanten veel mogelijkheden om met deze brede samenwerking aan de slag te gaan.”
Een aantal ambassadeurs van de Belgische atletiek wordt ambassadeur van Allianz: rijzende sterren als de Belgian Cheetahs en Rani Rosius, paralympisch kampioen Peter Genyn, maar ook olympisch kampioene Kim Gevaert. De ambassadeurs zullen geregeld figureren in campagnes van Allianz en bij tal van kampioenschappen het Allianz-logo dragen.

Door de samenwerking met de federatie en de Vlaamse en Franstalige Liga, wil Allianz iedereen bereiken die in België atletiek beoefent: de 134 clubs, hun 60.000 leden en de grassroots programma’s. In alle competities in het land zullen atleten een Allianz-borstnummer dragen. De outdoor- en indoor-kampioenschappen van de federatie en de liga’s worden Allianzkampioenschappen en ook de Gouden Spike, die jaarlijks de beste atleten van het land bekroont, wordt de Allianz Gouden Spike. Op internationale kampioenschappen zullen de atleten van de Belgische delegatie met het Allianz-logo te zien zijn.

Ludwig Petroons, verantwoordelijk voor sponsoring bij de KBAB: “Een sterke partner als Allianz die in de atletiek stapt, is een zegen voor onze sport. Het geeft onze federatie en de beide vleugels extra middelen en mogelijkeden om onze werking verder te professionaliseren. Niet alleen in de topsport, maar ook in de breedtesport.”

Allianz Memorial Van Damme

Hét nationale topsportevenement in de atletiek in België krijgt met Allianz een nieuwe titelpartner. De Allianz Memorial Van Damme is ook in de internationale atletiek één van de absolute topafspraken van het jaar. Deze samenwerking voor vier jaar geeft de Memorial de mogelijkheid om die status aan te houden en te blijven investeren en innoveren in een evenement waarvoor het tot ver buiten België aanzien geniet.

De Allianz Memorial Van Damme wordt dit jaar op vrijdag 3 september georganiseerd en wordt één van de laatste grote internationale atletiekafspraken van het seizoen, met een groot aantal sterren van Tokio aan de start. Na de uitzonderlijke editie 2020 - in een aangepast formaat omwille van corona, maar wel met vier wereldrecords - staan er dit jaar opnieuw 14 disciplines op het programma, met o.a. de 100 meter en het polsstokspringen bij de mannen en het hoogspringen bij de vrouwen.

Meeting Director Cédric Van Branteghem: “We zijn zeer vereerd dat Allianz zich voor vier jaar engageert als titelpartner, zo kunnen we weer verder vooruit kijken. We hopen om er begin september opnieuw een feest van de sport van te kunnen maken. Tegelijk is het een ideale kans voor ons om opnieuw wat zaken te vernieuwen. We willen met de Memorial meer dan ooit traditie en historiek koppelen aan innovatie.”

Allianz atletiek, ook voor medewerkers en klanten

Atletiek is niet alleen de "moeder aller sporten", het is een toegankelijke en laagdrempelige sport, die bovendien gekend is om z’n diversiteit en inclusie. Allianz wil de sport ook bij zijn nagenoeg 1000 medewerkers in België en bij klanten promoten en hen op hun beurt aanmoedigen om – naar het voorbeeld van de atleten die de boodschappen zullen uitdragen - uit te blinken.

Door op alle niveaus samen te werken met de sport, krijgt Allianz een unieke kans om zijn bedrijf het hele jaar door te promoten, nationale en lokale zakelijke kansen te creëren en incentiveprogramma's te ontwikkelen met de Allianz Ambassadeurs voor medewerkers en klanten.