Artikelen

Rotterdam Business School start met nieuwe master Sportmarketing & Partnerships

Volgend jaar gaat aan Rotterdam Business School de nieuwe masteropleiding Sportmarketing & Partnerships van start. Het Nederlandstalige, éénjarige MSc-programma richt zich op studenten die impact willen maken in en via de sport. De opleiding combineert praktijkervaring met internationale wetenschap en wil professionals afleveren die strategisch kunnen denken en handelen in de steeds complexere sportwereld.

Nieuwe partners versterken vrouwenvoetbal bij FC Groningen

FC Groningen Vrouwen 1 heeft de afgelopen periode meerdere nieuwe en verlengde partnerships aangekondigd. Met de steun van U-Sport, Regeltante 2.0 en Olympia Groningen wordt gebouwd aan de verdere ontwikkeling en zichtbaarheid van het vrouwenvoetbal in Noord-Nederland.

KNWU verwelkomt PPEEQQ als nieuwe partner

De Koninklijke Nederlandsche Wielren Unie (KNWU) kondigt een nieuwe samenwerking aan met PPEEQQ, het brillenmerk gespecialiseerd in duurzame, hoogwaardige sportbrillen. PPEEQQ en de KNWU zetten hiermee gezamenlijk een stap richting optimale prestaties én duurzaamheid binnen de wielersport.

Vodafone nieuwe partner van UEFA Women’s Football

Vodafone is toegetreden als officiële telecompartner van UEFA Women’s Football. Het vijfjarig contract omvat de UEFA Women’s Champions League, UEFA Women’s EURO 2029, de Women’s Nations League, Women’s European Qualifiers en diverse jeugd- en futsaltoernooien.

EK BMX Freestyle komt naar Eindhoven

In oktober 2025 heeft Eindhoven de primeur: het Europees Kampioenschap BMX Freestyle komt voor het eerst naar Nederland en zal plaatsvinden in de lichtstad. Op 3, 4 en 5 oktober is Strijp-S het middelpunt van de Europese BMX Freestyle-scene. Het EK wordt gehouden bij Area 51, een groot indoor skatepark en een creatieve hotspot voor urban sporten, zoals skateboarden, inline skaten en dus BMX.

DSS kiest voor zwarte broekjes en doorbreekt menstruatietaboe op het veld

Voetbalvereniging DSS uit Haarlem heeft besloten om vanaf dit seizoen volledig over te stappen van witte naar zwarte broekjes. De club wil hiermee het taboe rond menstruatie doorbreken en vrouwelijke leden meer comfort en zelfvertrouwen bieden.

Skil nieuwe sponsor van JEGG-Skil-Ronde van Midden-Brabant

Op zondag 21 september wordt in Dongen de 55e editie van de JEGG-Skil-Ronde van Midden-Brabant verreden. Het wielerevenement krijgt dit jaar een extra dimensie doordat gereedschapsmerk Skil zich aansluit als (mede)hoofdsponsor.

Fonds Gehandicaptensport viert 50-jarig jubileum tijdens EK paradressuur

Fonds Gehandicaptensport vierde dit weekend haar 50-jarig jubileum tijdens het EK Paradressuur op het Nationaal Hippisch Centrum in Ermelo. Onder het thema ‘Al 50 jaar onbeperkt sporten’ kwamen partners, (unieke) sporters, supporters en oud-collega’s samen om stil te staan bij een halve eeuw strijd om sport eerlijk te maken voor iedereen.

Maatschappelijk Noodpakket gepresenteerd in Nieuwspoort

Tijdens een gezamenlijk ontbijt in Nieuwspoort hebben KNVB, NOC*NSF, Kunsten ’92, De Creatieve Coalitie, Mediafederatie, NDP Nieuwsmedia, Platform Ondernemende Sportaanbieders en de Vereniging van Evenementenmakers vanochtend het 'Maatschappelijk Noodpakket' gepresenteerd. Met dit pakket roepen zij het nieuwe kabinet en de Tweede Kamer op te investeren in de maatschappelijke infrastructuur van Nederland.

Nederlands Film Festival en Nikon presenteren nieuw festival voor de korte film

Nikon Benelux en het Nederlands Film Festival (NFF) zijn een samenwerking aangegaan om gezamenlijk het Nikon Film Festival Benelux te lanceren. Het nieuwe eendaagse festival richt zich volledig op korte films van beginnende en opkomende filmmakers. De eerste editie vindt plaats in maart 2026 in het Louis Hartlooper Complex in Utrecht en wordt verbonden aan het internationale Nikon Film Festival in Parijs, dat in 2026 haar 16e editie beleeft.

Vacature: Rotterdam Topsport zoekt een directeur-bestuurder

Rotterdam Topsport is op zoek naar een opvolger voor Peter Blangé. Bekijk hieronder de volledige vacaturetekst voor de nieuwe directeur-bestuurder:

Haier nieuwe partner van ABN AMRO Open

Haier is vanaf dit jaar officieel partner van het ABN AMRO Open in Rotterdam. Het merk sluit zich daarmee aan bij het toernooi via een verlenging van de meerjarige samenwerking met de ATP Tour tot en met 2028.

HERA United verwelkomt eerste strategische partners

HERA United, de eerste onafhankelijke Nederlandse profvoetbalclub voor vrouwen, heeft haar eerste strategische partnerships aangekondigd. Booking.com, Nike, SportCity en de VriendenLoterij sluiten zich aan om gezamenlijk de ontwikkeling van vrouwenvoetbal te versnellen en gelijke kansen voor meiden en vrouwen te vergroten, zowel op als naast het veld.

Enterprise is de nieuwe hoofdsponsor van De Nationale Autoshow

Autoverhuur- en deelautobedrijf Enterprise Car Sharing & Rental is sinds 1 september 2025 de nieuwe hoofdsponsor van De Nationale Autoshow op BNR. De overeenkomst tussen BNR en Enterprise geldt tot minimaal 31 december 2026.

Mizuno en Rijksmuseum lanceren limited edition schoenen

Mizuno en het Rijksmuseum zetten hun samenwerking voort in aanloop naar de TCS Amsterdam Marathon 2025. Dit jaar resulteert de samenwerking in twee limited edition modellen: de Wave Rider 29 Amsterdam en de Contender Rijksmuseum. Beide schoenen zijn geïnspireerd op vroeg 20ste-eeuwse Japanse kimono’s uit de collectie van het Rijksmuseum.