Artikelen

Plaza Padel en Rituals bundelen krachten voor unieke clubbeleving

Plaza Padel en Rituals slaan de handen ineen om padelspelers in Amsterdam, Laren en Maastricht te verrijken met een unieke beleving van ontspanning en luxe. Met deze samenwerking brengen beide merken hun gedeelde visie op welzijn en lifestyle samen, waarbij sport, ontspanning en verzorging perfect in balans komen.

Dark Horses naar Nederland

"Sport is uitgegroeid tot een onmisbaar onderdeel van merkstrategie en vormt een snelgroeiend domein." Daarom introduceert Omnicom Advertising Group Nederland, het collectief van TBWA\NEBOKO, DDB Amsterdam en 180 Global, het gerenommeerde sportmarketingbureau Dark Horses op de Nederlandse markt.

E-bikeaccu.nl exclusief sponsor NOS Tour de France-uitzendingen

Tijdens de Tour de France 2025 is E-bikeaccu.nl de exclusieve sponsor van de NOS-uitzendingen op televisie en online. De uitzendingen op NPO 1 en nos.nl worden gedurende de gehele Tourperiode voorafgegaan en afgesloten met sponsorbillboards van het Brabantse e-commercebedrijf. Ook in de radioverslagen en op de NOS-website is E-bikeaccu.nl prominent aanwezig.

TikTok en Tomorrowland kondigen wereldwijde samenwerking aan

TikTok is een nieuwe wereldwijde samenwerking aangegaan met Tomorrowland, het wereldberoemde elektronische muziekfestival dat op TikTok meer dan 7 miljoen volgers heeft. Samen willen ze digitale festivalbelevingen creëren om zo muziekliefhebbers wereldwijd dichterbij het festival te brengen. TikTok zal gedurende het hele jaar de officiële contentpartner zijn voor Tomorrowland. Fans kunnen zich verheugen op 24/7 livestreams, exclusieve behind-the-scenes beelden, samenwerkingen tussen artiesten en creators én interactieve fanbelevingen.

Yanmar tekent overeenkomst voor overname Almere City

Almere City FC maakt vandaag bekend dat Yanmar een overeenkomst heeft getekend met Kroonenberg Groep inzake de overname van alle aandelen én het stadion van Almere City FC. Het Japanse familiebedrijf heeft een vestiging in Almere sinds 1989 en is al tien jaar stadionsponsor van de club. De voorgenomen transactie is onder voorbehoud van goedkeuring door de licentiecommissie betaald voetbal van de KNVB.

Staatsloterij NK Wielrennen 2028 keert terug naar Valkenburg

In 2028 bestaat de Koninklijke Nederlandsche Wielren Unie (KNWU) 100 jaar. Ter gelegenheid van dit bijzondere jubileum vindt het Staatsloterij NK Wielrennen 2028 plaats op een van de meest historische locaties uit de Nederlandse wielersport: de Cauberg in Valkenburg.

KNVB en Zilveren Kruis maken De Onzichtbare Blessure bespreekbaar

De KNVB en Zilveren Kruis hebben een vijfjarig maatschappelijk partnership afgesloten om mentale gezondheid bij jongeren bespreekbaar te maken. Onder de noemer De Onzichtbare Blessure zetten beide organisaties zich in om aandacht te krijgen voor mentale problemen.

Periodepartnership Keuken Kampioen Divisie

De Keuken Kampioen Divisie staat bekend om de zinderende play-offs aan het einde van elk seizoen. Wie mag zich opmaken voor de Eredivisie en wie sneuvelt er alsnog in het zicht van de haven? In deze strijd om promotie – die Telstar dit jaar verrassend naar zich toe wist te trekken – zien we niet alleen hoogvliegers op de ranglijst terug, maar ook clubs die één van de vier periodes in het seizoen wisten te winnen en daarna geen topklassering meer behaalden. Jelte Griess, Head of Commerce & Partnerships bij de Coöperatie Eerste Divisie (CED), zag dit unieke periodesysteem als commerciële kans en ontwikkelde het zogeheten ‘periodepartnership’.

Rabobank Utrecht nieuwe partner Nederlands Film Festival

Rabobank Utrecht is een nieuwe partner van het Nederlands Film Festival (NFF) en steunt de 45e jubileumeditie én de 46ste editie van hét filmfestival van Nederland. Beide organisaties delen hun Utrechtse wortels en de maatschappelijke ambitie om meer inwoners van de stad te betrekken bij cultuur. Rabobank Utrecht richt de samenwerking op het versterken van de festivalbeleving onder jongeren met een speciale activatie tijdens het festival.

GirlPower Radio en Triple Threat bundelen krachten

GirlPower Radio, een toonaangevend radiostation dat zich richt op de empowerment van vrouwen, kondigt een strategisch partnership aan met Basketbalvereniging Triple Threat uit Haarlem Schalkwijk.

Ga jij mee met de SponsorReport Studiereis naar Denver?

Voor sponsorprofessionals die hun vakkennis willen verdiepen, hun netwerk willen uitbreiden en zich willen laten inspireren door internationale inzichten, is er deze nazomer een unieke kans: de SponsorReport Studiereis naar Denver. Van zaterdag 6 tot en met donderdag 11 september 2025 reist een selecte groep Nederlandse sponsormanagers, marketeers, specialisten en rechtenhouders naar de Verenigde Staten voor een bezoek aan de Sponsorship Mastery Summit van de Sponsorship Marketing Association. Of zoals ze zelf zeggen: "Where the industry comes together to master, innovate, and reimagine sponsorship

PwC ook komende vier jaar strategisch kennispartner van de KNVB

PwC blijft de komende vier jaar strategisch kennispartner van de KNVB. Bij het aangaan van de tweejarige samenwerking in juli 2023 namen beide partijen al een optie voor nog vier jaar. Die wordt nu gelicht en daarmee loopt de verbintenis door tot juli 2029.

Willem II toont Leeuwenmoed

Willem II presenteert met trots 'Leeuwenmoed': een uniek maatschappelijk initiatief dat de echtheid en kracht van de club weerspiegelt. Met Leeuwenmoed wordt het shirt, in samenwerking met 18 partners, voor minimaal drie jaar 'teruggegeven' aan alle Willem II’ers. Willem II is wereldwijd de enige club met 18 hoofdpartners zónder commerciële uitingen op het thuisshirt gedurende drie jaar. Hiermee tonen de club en haar partners samen Leeuwenmoed.

Met de Volvo EX30 op zoek naar de mooiste padelverhalen

Padel is de snelst groeiende sport van Nederland. Banen schieten als paddenstoelen uit de grond en inmiddels doen bijna 600.000 Nederlanders mee. Met die groei ontstaat een eigen cultuur met bijzondere plekken, opvallende mensen en inspirerende verhalen die de sport kleur geven. Van een hemelse baan in een kerk tot de kampioenen van Nederland. Samen met de Volvo EX30 en host Midas is vastgelegd hoe padel leeft in Nederland.

De achilleshiel van sportsponsoring

Er wordt mondiaal jaarlijks circa 55 miljard euro geïnvesteerd in sponsoring. Wat levert dat op? Als je zo veel geld uitgeeft, wil je dat weten. En meten. Maar zo simpel is het niet, de meting van het effect van (sport)sponsoring is dé achilleshiel. Een hiaat dat heel wat partijen met puur kwantitatieve gegevens willen invullen. De heterogene return van sportsponsoring valt echter niet zomaar in cijfers te bevatten.