Artikelen

Vier tennisgrootmachten lanceren gezamenlijke sponsorpropositie ‘365 dagen tennis’

De vier grootste partijen in het Nederlandse tennis slaan de handen ineen voor een ongekend sponsorinitiatief. Onder de noemer '365 dagen tennis' presenteren de KNLTB, ABN AMRO Open, Libéma Open en Ziggo Sport zich gezamenlijk aan de markt. Het doel: een partner aantrekken die zich verbindt aan de gehele tennissport in Nederland – van breedtesport tot toptennis, van live evenementen tot miljoenenpublieken op televisie. Een collectieve aanpak die binnen de Nederlandse sponsorwereld zijn gelijke niet kent.

Disney en Formula 1 bundelen krachten: Mickey & Friends racen mee vanaf 2026

Vanaf 2026 zullen twee van ’s werelds grootste entertainmentmerken – Disney en Formula 1 – hun krachten bundelen in een wereldwijde samenwerking rond Mickey & Friends. De samenwerking werd aangekondigd in Las Vegas, waar een speciaal ontworpen F1-wagen in Mickey-kleuren werd gepresenteerd.

Rabobank sluit zich aan bij Brainport-consortium rond PSV

Met Rabobank treedt een nieuwe participant die diep geworteld is in de regio toe tot de unieke sponsorconstructie van PSV met Metropoolregio Brainport Eindhoven. Daarmee blijkt de propositie andermaal een schot in de roos voor de Eindhovense voetbalclub.

Eredivisie en Derbystar presenteren nieuwe wedstrijdbal in 123 landen

De Eredivisie CV en Derbystar presenteren vandaag de nieuwe officiële wedstrijdbal voor het VriendenLoterij Eredivisie-seizoen 2025/‘26. De Globall staat volledig in het teken van de mondiale invloed op het Nederlandse voetbal. De bal wordt gepresenteerd en gedeeld in 123 landen als eerbetoon aan alle nationaliteiten van spelers die de Nederlandse competitie kleur hebben gegeven.

SponsorRingen 2025 viert de kracht van samenwerking tijdens feestelijke awardshow

Op dinsdag 17 juni 2025 staat SugarFactory in Halfweg in het teken van de beste sponsorcases van het afgelopen jaar. Tijdens de jaarlijkse uitreiking van de SponsorRingen worden de meest impactvolle samenwerkingen in het zonnetje gezet. Met als thema 'de sweet spot' draait de avond om het punt waar strategie, creativiteit en uitvoering perfect samenkomen – het fundament van succesvolle sponsoring.

Nederlandse Loterij geeft ruim 1,5 miljard euro terug aan de maatschappij

Nederlandse Loterij heeft sinds de oprichting in 2016 meer dan 1,5 miljard euro teruggegeven aan de maatschappij. De grootste kansspelaanbieder van Nederland bereikt deze mijlpaal met de maatschappelijke bijdrage over 2024: 203,6 miljoen euro. Om de jaarlijkse financiële steun van Nederlandse Loterij aan de sport, goede doelen en samenleving ook de komende jaren te kunnen laten groeien, pleit Nederlandse Loterij voor bevriezing van de kansspelbelasting.

EasyToys en Peakz Padel gaan tweejarige samenwerking aan

EasyToys en Peakz Padel kondigen een tweejarige samenwerking aan. Als aftrap openen ze een knalroze padelbaan bij de vernieuwde Peakz Padel locatie Amsterdam Sloterdijk. Naast deze unieke baan lanceren EasyToys en de grootste padelorganisatie van Nederland een gloednieuw 'Hoogtepuntensysteem'. Met deze samenwerking zet het erotische lifestyle merk in op de snelst groeiende sport van Nederland, met het doel om seksueel plezier onder een nog groter publiek toegankelijk te maken.

TRIBE Security nieuwe naamgevende sponsor van Skydeck Bospop

Bospop en TRIBE Security zijn een meerjarige samenwerking aangegaan. Het beveiligingsbedrijf wordt niet alleen de vaste beveiligingspartner van het festival, maar verbindt zich ook als naamgever aan het exclusieve Skydeck. Vanaf 2025 heet deze geliefde VIP-locatie het TRIBE Security Skydeck.

Samsung en het Van Gogh Museum unlocken driejarig partnership

Samsung en het Van Gogh Museum bundelen hun krachten in een driejarige samenwerking met als doel om kunst en technologie dichter bij elkaar te brengen. Met een vernieuwde audiotour in het museum slaan de partners een brug tussen kunst, het levensverhaal van Van Gogh en de hedendaagse technologie van Samsung. Het iconische werk Amandelbloesem wordt als een van Van Goghs meesterwerken uitgelicht in de audiotour.

Rabobank omarmt basketballsport

Rabobank verbindt zich met diverse nieuwe partnerships aan de snelgroeiende sport basketbal. Dat maakte de coöperatieve bank vrijdag jl. bekend, tijdens de 3x3 Women’s Series en aan de vooravond van de 3x3 World Tour Amsterdam.

Eerste editie Nationaal Sportcongres vindt plaats op Papendal

De uitdagingen voor de sportsector stapelen zich op. Ruimtelijke druk, de afname van vrijwilligers en het belang van inclusief beleid vragen om nieuwe oplossingen. Tegelijkertijd biedt deze dynamiek volop kansen. Hoe kunnen we als sector samen inspelen op deze ontwikkelingen? Die vraag staat centraal tijdens het allereerste Nationaal Sportcongres op dinsdag 24 juni op Papendal.

Amazon.Nl rent marathon voor Prinses Máxima Centrum

Vandaag komen medewerkers van Amazon.nl in actie voor het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie. Zij rennen van het Amsterdamse hoofdkantoor van Amazon naar het onderzoeksziekenhuis in Utrecht. In estafettevorm zullen zij precies een afstand van 42km rennen. Dit doen zij om geld op te halen voor het onderzoeksziekenhuis. Ook Jeroen van Veen, beter bekend als de sponsorloper, rent met hen mee. Jeroen haalde vorig jaar landelijke bekendheid door elke dag 10km te rennen voor het Prinses Máxima Centrum. Dit deed hij ter nagedachtenis van zijn zoon, die overleed aan kanker.

Nieuwe hoofdsponsor PSV Vrouwen: Fe+male Tech Heroes

Met ingang van het seizoen 2025-2026 wordt PSV Vrouwen gesponsord door een verzameling van bedrijven onder één gezamenlijke noemer: Fe+male Tech Heroes. Het consortium bestaat uit Cisco, Driessen Groep, Heijmans, High Tech Campus Eindhoven, Mansveld Techniek, Simac en Tibo-Veen. Samen met PSV gaan ze de uitdaging aan om meer (vrouwelijk) techtalent te interesseren en werven.

Booking.com sluit wereldwijd meerjarig partnerschap met NBA en WNBA

Booking.com is een meerjarig wereldwijd partnerschap aangegaan met de National Basketball Association (NBA) en de Women’s National Basketball Association (WNBA). De van oorsprong Nederlandse reisgigant treedt daarmee toe als officiële Online Travel Partner van beide competities – en is daarmee tevens de eerste partij ooit in deze rol binnen de WNBA.

3x3xVriendenLoterij

3X3 Unites heeft een nieuwe partner aan zich weten te binden: de VriendenLoterij sluit zich aan als officiële partner van zowel de FIBA 3x3 World Tour Amsterdam Masters als de FIBA 3x3 Women’s Series. Met deze samenwerking onderstrepen beide partijen hun ambitie om 3x3 basketball in Nederland verder te ontwikkelen en een breed publiek aan te spreken.