Artikelen

Maaike van Vorstenbos van Mindshare naar NOC*NSF

Maaike van Vorstenbos start op 1 november aanstaande als manager Partnerships & Sponsoring bij NOC*NSF. Van Vorstenbos is afkomstig van mediabureau Mindshare, waar zij in haar functie als Head of Growth verantwoordelijk was voor het verduurzamen van relaties, business development en het ontwikkelen van bijbehorende (marketing)strategieën.

AZ en AFAS lanceren campagne Hartbewakers

AZ en AFAS Software starten samen de campagne Hartbewakers. Deze campagne sluit aan bij een initiatief van de Hartstichting en de KNVB, in samenwerking met de Nederlandse Reanimatie Raad, om bewustwording te creëren voor een hartveilig leef- en sportklimaat. In samenwerking met lokale partners, zoals het Noordwest Ziekenhuis en Medivice, krijgen spelers, supporters en trainers een educatief programma aangeboden.

Matrix Fitness en Het Nationale Ballet houden dansers in topvorm

Het Nationale Ballet, onderdeel van Nationale Opera en Ballet sinds 2014, is het grootste balletgezelschap van Nederland en brengt avond na avond voorstellingen van wereldklasse. De tachtig dansers, afkomstig uit verschillende landen, combineren kunst en atletiek op het hoogste niveau. Achter de sierlijke bewegingen en sprongen die het publiek ziet, gaat echter een intensief trainingsregime schuil, waar krachttraining een essentieel onderdeel van is. Hier komt Matrix Fitness voor het derde jaar in beeld.

De Wielerwereld van Rotterdam Ahoy

Afgelopen zomer verwelkomde de WielerZesdaagse Rotterdam, een van de eigen evenementenproducties van Rotterdam Ahoy, twee nieuwe ‘Official Partners’: Amstel Bier en Sourcy Vitaminwater. Daarmee komt het totaal aantal ‘Official Partners’ op vier; TOTO en Sanidirect Nederland waren al eerder partner geworden. ‘’En er is ruimte voor meer partijen. Voor elk budget is een invulling mogelijk; van sponsoring tot relatieontvangst’’, aldus Kim Vrolijk, als Manager Events van Rotterdam Ahoy o.a. verantwoordelijk voor de WielerZesdaagse.

DPG Media en FC Twente verlengen mediapartnership tot 2027

Het mediabedrijf blijft daarmee een belangrijke partner voor de voetbalclub en breidt de samenwerking verder uit. De samenwerking tussen DPG Media en FC Twente gaat terug tot begin jaren negentig. Daarna zijn er tal van succesvolle initiatieven geweest, van activaties op de Open dag van FC Twente en campagnes via DPG Media titels, tot het uitzenden van oefenwedstrijden via de website van DPG Media-titels als Tubantia. Dit mediapartnership krijgt nu een nieuwe impuls, waarbij de zichtbaarheid van DPG Media bij de thuiswedstrijden in stadion De Grolsch Veste wordt vergroot, onder andere met borden en schermen op en langs het veld.

Mastercard en Museum Rembrandthuis verlengen samenwerking met drie jaar

De samenwerking werd gevierd in het atelier van Rembrandt; waar veel van zijn meesterwerken zijn geschilderd. Bij de verfdemonstratie, die Mastercard mede mogelijk maakt, werd het contract op een ludieke manier getekend: met een veer en verf gemengd in de kleuren van Mastercard en Rembrandthuis.

Dyson brengt innovatie naar Amsterdam Dance Event met ‘Future of Sound’

Dit jaar betreedt Dyson het Amsterdam Dance Event (ADE) met een innovatieve ervaring die technologische innovatie en muziek samenbrengt. Het merk, bekend om zijn baanbrekende technologie, introduceert tijdens ADE zijn nieuwste product: de Dyson OnTrac Headphones, en biedt bezoekers een unieke kans om de toekomst van geluid te beleven

Schaats- en marathonteam Reggeborgh presenteert zich

Donderdag 3 oktober was het Parkgebouw in Rijssen het toneel voor de teampresentatie van Schaatsteam Reggeborgh. The Green Team, oftewel de langebaan- en marathonschaatsers van Reggeborgh, presenteerden zich deze avond aan het publiek.

3X3 Unites sluit partnership met Basic-Fit

Stichting 3X3 Unites gaat een jaar lang samenwerken met de bekende en grootste sportschoolketen van Europa. De samenwerking is al zichtbaar tijdens de Fiba 3x3 World Tour Amsterdam Masters. In de Westergas nemen de beste 3x3 basketballers ter wereld het volgend weekend tegen elkaar op.

AFAS Software wordt naamgevend partner van het Sportpaleis in Antwerpen

AFAS Software zal vanaf 2025 naamgevend partner worden van het Sportpaleis in Antwerpen. Als onderdeel van deze samenwerking krijgt de concert- en evenementenlocatie een nieuwe naam, die in 2025 bekendgemaakt zal worden. Omdat het Sportpaleis een begrip is in België, betrekt AFAS de Belgische bevolking bij het proces van de naamsverandering.

Golazo Brands wint prestigieuze gouden Dolphin Award

De interactieve CPR-trainingsvideo van de UEFA-campagne ‘Get Trained, Save Lives’ is in Cannes beloond met een gouden Dolphin Award. Golazo Brands, UEFA en ERC wonnen de prijs tijdens de internationale Cannes Corporate Media & TV Awards, in de categorie ‘interactive videos’.

Marcel Surendonk verlaat Mojo

Sinds 2006 heeft Marcel bij MOJO / Live Nation aan de leiding van de afdeling Brand Partnerships / Sponsoring gestaan.

35 jaar ING en Concertgebouworkest

Sinds 1989 is ING (eerder onder Postbank en NMB) hoofdsponsor van het Koninklijk Concertgebouworkest. Dit jaar wordt het 35-jarig sponsorjubileum gevierd. Daarmee is de samenwerking het langstlopende culturele partnership in Nederland. Eline Overkleeft, bij ING Nederland verantwoordelijk voor de activatie van de sponsorships, en Patty Nobrega, manager corporate partnerships bij het Koninklijk Concertgebouworkest, vertellen waarom de samenwerking al zo lang een succes is.

Team Essent onthult nieuwe magenta schaatspakken tijdens teampresentatie in Thialf

Essent keert terug in het schaatsen met een nieuwe partnerstrategie. In het iconische Thialf is team Essent, gehuld in magenta schaatspakken officieel aan de pers gepresenteerd. Deze teampresentatie is een eerste kennismaking met Team Essent. Bovendien is dit de start van een nieuwe partnerstrategie waarbij merkbeleving en -zichtbaarheid voor Essent hand in hand gaan met investeren in schaats minnend Nederland.

Golazo Brands en FC Afkicken lanceren podcast

FC Afkicken-host Neal Petersen en Guido Klomp, directielid van Golazo Brands duiken voor de podcast 'De Beslissers in sportmarketing' in de wereld van sport en business. Ze gaan in gesprek met beslissers en invloedrijke figuren in de sport én het bedrijfsleven. Hoe versterken hun merken elkaar? De podcast biedt waardevolle inzichten en inspirerende verhalen voor sportliefhebbers, vakgenoten en marketing-professionals.