Artikelen

Golazo Brands en FC Afkicken lanceren podcast

FC Afkicken-host Neal Petersen en Guido Klomp, directielid van Golazo Brands duiken voor de podcast 'De Beslissers in sportmarketing' in de wereld van sport en business. Ze gaan in gesprek met beslissers en invloedrijke figuren in de sport én het bedrijfsleven. Hoe versterken hun merken elkaar? De podcast biedt waardevolle inzichten en inspirerende verhalen voor sportliefhebbers, vakgenoten en marketing-professionals.

MVV presenteert uniek André Rieu-shirt

De wereldberoemde Maastrichtenaar André Rieu siert in oktober het shirt van MVV Maastricht. Het MVV-silhouetshirt is vanaf zijn 75e verjaardag - op 1 oktober aanstaande - afgebeeld op het shirt van de club. De actie is een samenwerking tussen MVV Maastricht, André Rieu en de sponsoren OneCasino en Voetbalshop.nl, waardoor het shirt internationaal wordt aangeboden.

Enterprise verlengt partnership met UEFA

’s Werelds grootste autoverhuurder Enterprise is al sinds 2015 partner van de UEFA Europa League en heeft deze samenwerking tot en met het seizoen 2026-2027 verlengd. Dit seizoen zijn Ajax, AZ en FC Twente actief in dit toernooi en dat biedt de Nederlandse tak Enterprise Car Sharing & Rental wederom veel mogelijkheden om het partnership te activeren.

BYD laat de Belgen zingen

Deze zomer bracht BYD de Belgische kust tot leven in samenwerking met Play Nostalgie, door het publiek uit te nodigen voor een unieke karaoke-ervaring in een auto. Een BYD werd op de dijk van Nieuwpoort geplaatst, waar bezoekers de kans kregen om in de auto te zitten, hun favoriete nummer te kiezen en hun verborgen zangtalenten aan de voorbijgangers te tonen.

Techonomy sluit zich aan bij The Relevance Group

Techonomy, de digitale en data dienstverlener uit Eindhoven, wordt onderdeel van de internationale The Relevance Group (TRG). TRG is een groep van gelijksoortige bedrijven in Europa die naast een marktstrategie per land, ook overstijgend op internationale, Europese schaal werkt. Techonomy blijft net als de andere onderdelen binnen TRG onder eigen naam opereren met dezelfde directie.

Samenwerking Jeep met Nederlandse topkitesurfer Stig Hoefnagel

Jeep en de Nederlandse kitesurfsensatie Stig Hoefnagel kiezen voor elkaar. Als professioneel kitesurfer en social mediafenomeen, bekend om zijn spectaculaire stunts en video’s, belichaamt Stig de avontuurlijke geest die perfect past bij het iconische automerk Jeep.

Corendon platina sponsor van Bonaire Regatta

Reisorganisatie Corendon gaat dit jaar een belangrijke bijdrage leveren aan de Bonaire Regatta. Het bestaat uit een zeilwedstrijd overdag en een festival ’s avonds. Zeilers uit de hele Cariben, van alle klassen en leeftijden, komen naar het eiland om tijdens dit vierdaagse evenement tegen elkaar te strijden. Het evenement vindt dit jaar plaats van 6 tot 12 oktober. Het belooft ook dit jaar weer zeilspektakel, levendige culturele festiviteiten, veel muziek, lekker eten en plezier voor het hele gezin.

Heineken komende 3 jaar Main Partner Amsterdam Dance Event

Heineken en Amsterdam Dance Event (ADE) kondigen vandaag hun nieuwe samenwerking aan. De komende drie jaar zullen deze twee iconische merken de krachten bundelen. Samen met ADE wil Heineken onvergetelijke momenten creëren voor de 500.000 muziekliefhebbers die jaarlijks ADE bezoeken en genieten van alles wat elektronische muziek te bieden heeft. De samenwerking gaat van start met een spectaculair officieel openingsfeest op woensdag 16 oktober, op een iconische locatie met uitzicht over de hele stad: The Loft in de A’DAM Toren.

Clean up on Tour haalt 2.734 kg afval uit water in Nederland

Het derde seizoen van Clean up on Tour, het initiatief van het Watersportverbond en partner Allianz om al suppend de wateren van Nederland schoon te maken, heeft 2.734 kg afval opgebracht. Maar liefst 27 groepen trokken er dit jaar op uit om tien steden te ontdoen van afval in het water. Op World Clean up Day werd de groep die het afgelopen jaar het meeste afval ophaalde, als winnaar onthaald door ambassadeur van Clean up on Tour, Kiran Badloe.

Team IKO wordt Team IKO-X²O Badkamers

Het Nederlandse schaatsen verwelkomt in X²O Badkamers een nieuwe hoofdsponsor. Het huidige Team IKO gaat per direct over naar een nieuwe naam: Team IKO-X²O Badkamers. Met de komst van X²O Badkamers zullen de schaatsers van het team uitkomen in een nieuwe kleurstelling schaatspakken: rood-wit-blauw, met een knipoog naar het iconische retro schaatspak waar de Nederlandse schaatsers in de jaren 90 internationaal in uitkwamen.

KNBB meldt fikse groeicijfers voor biljart, pool en snooker

Na jaren van daling was er vorig seizoen al voor het eerst een stijging in ledenaantallen. Maar dit seizoen is de groei KNBB-breed, over alle secties. Het aantal lidmaatschappen is met ruim 2,5% toegenomen, bij pool en snooker zelfs (ruim) boven de 10%. KNBB-directeur Willem La Riviere: “Een bevestiging van de groeiende populariteit van de keusporten, en een beloning voor alle inspanningen. Wat ons betreft is dit nog slechts het begin.”

TintelTuin hoofdsponsor Mini Dam tot Damloop

Op zondag 22 september vindt, als onderdeel van de NN Dam tot Damloop, voor de jongste atleten de Mini Dam tot Damloop in Amsterdam-Noord en Zaandam plaats. TintelTuin kinderopvang heeft zich voor drie jaar als hoofdsponsor aan dit specifieke onderdeel verbonden. Deze samenwerking benadrukt het gezamenlijke streven naar een gezonde en actieve levensstijl voor kinderen en het samen plezier ervaren aan bewegen.

EY verlengt samenwerking met Nederlands Film Festival

EY, de internationale accountants- en adviesorganisatie, en NFF verlengen hun samenwerking met drie jaar. De driejarig verlengde verbintenis past precies in de huidige strategie van het festival, dat in deze uitdagende tijden voornamelijk gericht is op duurzame meerjarige samenwerkingen. Sinds 2022 ondersteunt EY het festival en herkent het onze belangrijke rol als voorvechters van de Nederlandse film. Dankzij hun winnaarsmentaliteit en ondernemende aanpak kan het NFF filmmakers en talent blijven ondersteunen.

TABAC Classic GP Assen 2024 succesvol

De derde editie van de TABAC Classic GP op het TT Circuit was een groot succes. Het programma bestond 13 tot en met 15 september uit 21 auto- en motorraces, diverse demonstraties en een paddock gevuld met historische racewagens, zijspannen, motoren en ook bromfietsen. Bezoekers beleefden een weekend vol snelheid, nostalgie en onvergetelijke momenten.

Wie leidt ons naar een toekomst met sport en bewegen? Het bedrijfsleven…

In 2012 begon Unilever (lees: CEO Paul Polman) de Dutch Sustainable Growth Coalition, een belangrijk strategisch initiatief om meer klimaatactie te eisen en zich gezamenlijk harder in te zetten voor duurzaamheid. De coalitie werd een vliegwiel voor overheden en NGO’s en Nederlandse bedrijven als DSM, KLM, Heineken en Philips sloten zich snel aan.