Artikelen

The View from 2050: hoe technologie onze economie, samenleving en creatieve industrieën gaat hervormen

Tijdens het panel ‘The View from 2050’ op South by Southwest London gaven vijf experts hun visie op hoe technologie de wereld de komende 25 jaar zal hervormen. Onder leiding van Tom Standage (The Economist) bespraken Eben Upton (Raspberry Pi), Kate Goodlad (NATO Innovation Fund), Lucy Guo (Passes), Chris Ballance (Oxford Ionics) en Eli Krieger (Lansdowne Partners) de impact van quantum computing, kunstmatige intelligentie, robotica en autonome systemen op economie, defensie, cultuur en dagelijks leven.

Keynote Deepak Chopra

Tijdens zijn keynote op South by Southwest London bracht filosoof en auteur Deepak Chopra een fascinerende beschouwing over de grote mysteries van het universum en de rol van menselijk bewustzijn. Zijn lezing verkende hoe verhalen, technologie en taal niet alleen onze perceptie van de werkelijkheid sturen, maar ook de fundamenten vormen waarop we samenlevingen en innovaties bouwen. Dit bood interessante inzichten in de kracht van storytelling, het menselijke perspectief op technologie en het belang van zingeving in een steeds sneller veranderende wereld.

Openingsspeech SXSW London 2025: burgemeester Sadiq Khan

Tijdens de opening van South by Southwest London benadrukte burgemeester Sadiq Khan hoe Londen zich positioneert als toonaangevend internationaal knooppunt voor creativiteit, technologie en verantwoord ondernemerschap. Zijn speech onderstreepte de rol van de stad als inclusieve, stabiele en innovatieve omgeving — en als aantrekkelijke partner voor internationale merken en investeerders. Khan verwelkomde de deelnemers met een knipoog naar de creatieve synergie tussen Londen en Austin, de bakermat van SXSW: “Big Ben wearing cowboy boots and launching a podcast.”

SXSW London 2025 onderstreepte kracht van creatieve sector en internationale samenwerking

South by Southwest London (SXSW London) stond begin juni in het teken van creativiteit, innovatie en internationale samenwerking. De Britse hoofdstad bood daarmee een krachtig platform waar cultuur, technologie, creatief ondernemerschap en innovatie elkaar ontmoetten. Van 2 tot en met 7 juni 2025 kwamen bezoekers uit meer dan 50 landen samen, waarmee het internationale karakter en de waarde van diversiteit en creatieve samenwerking werden benadrukt. De conferentie bracht een breed spectrum van stemmen uit de sector bijeen, waaronder professionals uit sponsoring, marketing, onderzoek en media.

Golazo en Better Minds Nederland halen olympisch kampioene Marit Bouwmeester aan boord

Golazo en Better Minds zijn trots om aan te kondigen dat Marit Bouwmeester, meervoudig olympisch zeilkampioene, vanaf nu deel uitmaakt van het bedrijf. Marit zal haar jarenlange topsportervaring inzetten om het Nederlandse bedrijfsleven te inspireren met een gezondere levensstijl.

ARTIS en Rabobank Amsterdam starten een meerjarige samenwerking

Afgelopen maandag hebben ARTIS en de coöperatieve Rabobank een meerjarige samenwerkingsovereenkomst getekend. Een impact partnership met als doel natuurbeleving toegankelijker te maken voor iedereen. Beide partijen willen zoveel mogelijk Amsterdammers inspireren om in actie te komen voor een leefbare planeet.

GASSAN Diamonds verbindt zich als Official Partner aan Feyenoord

GASSAN Diamonds heeft zich voor een periode van drie jaar aan Feyenoord verbonden. Het juweliershuis is tot minimaal medio 2028 Official Partner van de club.

Basic-Fit en Rotterdam Ahoy organiseren eerste virtuele Alpe d’HuZes Indoor Ride

Op donderdag 5 juni 2025 vindt in Rotterdam een uniek sportief evenement plaats: de allereerste Alpe d’HuZes Indoor Ride. In samenwerking met Alpe d’HuZes organiseren Basic-Fit en Rotterdam Ahoy een grootschalige spinningmarathon om geld in te zamelen voor onderzoek naar kanker. Het doel: minimaal één miljoen euro ophalen voor het Alpe d’HuZes/KWF-fonds.

Hyrox Nederland lanceert partnership met Rexona

Rexona heeft zich verbonden aan de populaire sport HYROX. Het deodorantmerk is Official Partner van Hyrox Nederland en omarmt HYROX op creatieve wijze met een influencer- en activatiecampagne.

Mascot Workwear en de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix verlengen samenwerking

De Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix en Mascot Workwear hebben hun succesvolle samenwerking verlengd. De producent van premium werkkleding en veiligheidsschoenen blijft tot en met 2026 verbonden aan de Dutch Grand Prix als Event Partner.

Amsterdam gaststad voor EK Squash 2026: Nederlands team strijdt in hoogste divisie

Squash Bond Nederland maakt bekend dat het Europees Kampioenschap Squash voor landenteams in 2026 plaatsvindt in Nederland. Van 29 april tot en met 2 mei 2026 vormt het Frans Otten Stadion in Amsterdam het toneel van dit prestigieuze evenement, georganiseerd in samenwerking met de European Squash Federation (ESF).

Rabobank trapt landelijke Rabo ClubSupport campagne af

Vandaag lanceert Rabobank een landelijke campagne waarin clubs en verenigingen worden opgeroepen zich aan te melden voor Rabo ClubSupport. Met deze jaarlijkse stemcampagne ondersteunt de bank duizenden lokale verenigingen met financiële middelen, zodat zij hun ambities kunnen waarmaken.

Reggeborgh Foundation en FBK Games slaan handen ineen om Paralympische atletiek te versterken

Door de samenwerking van Reggeborgh Foundation en FBK Games wordt het hoofdprogramma van de FBK Games uitgebreid met drie paralympische onderdelen:

AFC Ajax en Rabobank voeren sponsorlijst aan

Met ruim € 40 miljoen aan sponsorinkomsten voert AFC Ajax de Top 25 van rechtenhouders aan. Ajax verlengde het hoofdsponsorschap met Ziggo tot en met 2027 en de samenwerking met adidas tot en met 2030. De sponsorinkomsten van de Top 25 rechtenhouders bedragen in 2024 in totaal € 307,4 miljoen, een stijging van ruim 7% ten opzichte van 2023. Door de sponsorbezuinigingen van Jumbo staat Rabobank in 2024 weer ouderwets op de eerste plaats wat betreft sponsoruitgaven. Hoewel het bedrag in 2024 (€ 16 miljoen) wel vele malen kleiner is dan in de hoogtijdagen van Rabobank als wielrensponsor, staat de bank toch weer op nummer één.

Disney+ en publieke omroepen nieuwe thuisbasis UEFA Women’s Champions League

Met ingang van het seizoen 2025/26 krijgt de UEFA Women’s Champions League (UWCL) een stevige impuls in zichtbaarheid en bereik. UC3, de commerciële joint venture van UEFA en de European Club Association (ECA), heeft een exclusieve vijfjarige overeenkomst gesloten met Disney+. Hiermee wordt het streamingplatform het centrale distributiekanaal voor de UWCL in Europa. Alle 75 wedstrijden van de vernieuwde en uitgebreidere competitie zijn gedurende vijf seizoenen live te zien via Disney+ en worden geproduceerd door ESPN, de sportzender van Disney.