Artikelen

Met de Volvo EX30 op zoek naar de mooiste padelverhalen

Padel is de snelst groeiende sport van Nederland. Banen schieten als paddenstoelen uit de grond en inmiddels doen bijna 600.000 Nederlanders mee. Met die groei ontstaat een eigen cultuur met bijzondere plekken, opvallende mensen en inspirerende verhalen die de sport kleur geven. Van een hemelse baan in een kerk tot de kampioenen van Nederland. Samen met de Volvo EX30 en host Midas is vastgelegd hoe padel leeft in Nederland.

De achilleshiel van sportsponsoring

Er wordt mondiaal jaarlijks circa 55 miljard euro geïnvesteerd in sponsoring. Wat levert dat op? Als je zo veel geld uitgeeft, wil je dat weten. En meten. Maar zo simpel is het niet, de meting van het effect van (sport)sponsoring is dé achilleshiel. Een hiaat dat heel wat partijen met puur kwantitatieve gegevens willen invullen. De heterogene return van sportsponsoring valt echter niet zomaar in cijfers te bevatten.

AIC Visser nieuwe partner JACK’S Casino Racing Day

AIC Visser Groep en LDP International, organisator van JACK’S Casino Racing Day, beide gevestigd in Motorstad Assen, slaan deze zomer de handen ineen. Tijdens het grootste gecombineerde auto-, motor- en kartevenement van Europa stapt AIC Visser in als partner van JACK’S Casino Racing Day. Tijdens de traditionele bouwvak trakteert AIC Visser haar klanten op een prachtig dagje uit met toegang tot het evenement en kans op het winnen van exclusieve arrangementen. JACK’S Casino Racing Day vindt plaats van 8 tot en met 10 augustus op het TT Circuit Assen.

Radio VolleybalNL

Bij de Volleybal Nations League in Apeldoorn (9-13 juli) maakt Radio VolleybalNL het ook voor slechtzienden mogelijk om de wedstrijden van de TeamNL Volleybaldames op een mooie manier te beleven. Het speciale commentaar bij de wedstrijden via deze ‘radiozender’ wordt verzorgd door niemand minder dan de enthousiaste sportverslaggever Andy Houtkamp en oud-international Myrthe Schoot.

Autovakmeester & NAPA partners van JACK’S Casino Racing Day

Garageformule Autovakmeester en het auto onderdelen merk NAPA zijn de trotse nieuwe partners van JACK’S Casino Racing Day, het grootste auto-, motor- en kartevenement van Europa. Autovakmeester is een landelijk netwerk van 220 merkonafhankelijke garages, bekend om vakmanschap en betrouwbare service. NAPA, al 100 jaar de wereldwijde leverancier van auto-onderdelen, levert kwaliteitsproducten voor veilig rijplezier. Beide merken zijn onderdeel van Alliance Automotive Group en worden aangeboden in Nederland en België via PartsPoint en het Precisium grossiersnetwerk.

Radiostation JOE Official Music Partner van Feyenoord

Feyenoord en radiostation JOE bundelen hun krachten. JOE verbindt zich voor minimaal één seizoen als Official Music Partner aan Feyenoord. Het logo van het radiostation prijkt in het seizoen 2025-2026 op de mouw van het Feyenoord-shirt.

Lotus Bakeries en Golazo slaan de handen in elkaar

De Belgische bedrijven Golazo en Lotus Bakeries kondigen een partnership aan, waarbij Lotus Bakeries vanaf 1 juli 2025 gedurende drie jaar partner wordt van 40 recreatieve loopevenementen in België, Nederland en Frankrijk. Binnen deze samenwerking zet Lotus Bakeries haar 'better-for-you merken' TREK en nākd centraal, die beide perfect aansluiten bij de actieve doelgroepen die sport- en gezondheidsbedrijf Golazo met zijn evenementen bereikt.

Sport in transitie: waarom sponsoren nú het verschil kunnen maken

Tijdens het Nationaal Sportcongres op 24 juni 2025 gaf toekomstdenker Bart Götte een indringende lezing over de maatschappelijke transities die de sportsector ingrijpend veranderen. Zijn betoog biedt waardevolle handvatten voor sponsoren die niet alleen hun merk willen versterken, maar ook een actieve rol willen spelen in het vormgeven van de samenleving van morgen.

Impactstudie TCS Amsterdam Marathon: de marathon verbindt en maakt gezonder

De TCS Amsterdam Marathon is veel meer dan alleen een hardloopevenement. Dat blijkt uit de recent afgeronde impactstudie van de Hogeschool van Amsterdam (HvA), uitgevoerd in opdracht van Sportorganisatie Le Champion. De resultaten van het onderzoek zijn overtuigend: naast belangrijke gezondheidsvoordelen levert de TCS Amsterdam Marathon een aanzienlijke positieve sociale impact op voor deelnemers, vrijwilligers, bezoekers en de stad als geheel.

Vrouwenteams nemen voortouw in duurzaam reizen tijdens het EK

Minstens vijf nationale vrouwenteams zullen zich tijdens het EK verplaatsen met de trein of bus binnen Zwitserland, tegenover slechts twee mannenteams vorig jaar. Transport & Environment (T&E), Natuur & Milieu en Fossil Free Football roepen UEFA en KNVB op om een reisbeleid op te stellen dat teams verplicht om voor verplaatsingen van of binnen het gastland onder een bepaalde afstand of duur gebruik te maken van vervoer over land.

ON THAT ASS tekent als Official Sponsor van PSV

PSV verwelkomt ‘ON THAT ASS’ als nieuwe Official Sponsor. Het onderscheidende ondergoedmerk heeft getekend voor minimaal één jaar. Komend seizoen krijgt de fanbeleving van onze supporters een extra waarde, door deze gloednieuwe samenwerking.

Nationaal Sportcongres 2025: sport als systeemvernieuwer in een verdeelde samenleving

In een zeer druk bezocht Papendal vond op 24 juni het (eerste) Nationaal Sportcongres plaats. Dit is een initiatief van NOC*NSF en Vereniging Sport en Gemeenten, met Kenniscentrum Sport & Bewegen als kennispartner en Golazo Media als mediapartner. Dagvoorzitter Suzan Vink leidde de dag met flair en betrokkenheid, en wist de volle zaal op een natuurlijke manier te activeren. Het was een congres waarin sport nadrukkelijk werd neergezet als meer dan alleen een vrijetijdsbesteding: als essentieel onderdeel van maatschappelijke veerkracht, verbinding en systeemvernieuwing.

Van Lanschot Kempen verlengt hoofdsponsorschap Het Concertgebouw

Bij de viering van 750 jaar Amsterdam hebben Het Concertgebouw en Van Lanschot Kempen het hoofdsponsorschap verlengd tot 2028. De samenwerking, die sinds 2018 bestaat, werd feestelijk bekrachtigd tijdens ‘Concertgebouw op de Ring’. Op de A10, ter hoogte van het hoofdkantoor van Van Lanschot Kempen, genoten Amsterdammers van zes verschillende concerten waarbij het kantoor op de achtergrond voor de gelegenheid was getransformeerd tot een monumentale weergave van Het Concertgebouw.

Golazo Media wordt eigenaar van Sport Knowhow XL

Per 1 juli aanstaande wordt Sport Knowhow XL, informatieplatform voor de zakelijke sportmarkt, onderdeel van Golazo Media BV. Tot Sport Knowhow XL behoren twee digitale platforms: sportknowhowxl.nl en sportarbeidsmarkt.nl.

Eurojackpot nieuwe Official Sleeve Partner AZ

Eurojackpot is de komende vijf seizoenen Official Sleeve Partner van AZ. Het loterijmerk van Nederlandse Loterij siert daarom tot 2030 de mouw van het thuis- en uitshirt van de Alkmaarse club. Het Nederlandse voetbal was halverwege de vorige eeuw een van de grondleggers van de loterijorganisatie. Nog altijd gaat de opbrengst van de spellen van Nederlandse Loterij, waaronder Eurojackpot, terug naar de Nederlandse sport.