Artikelen

ADE verbindt zich met Amsterdam 750

Amsterdam Dance Event (ADE) bundelt de krachten met Amsterdam 750 om de 750e verjaardag van de stad te vieren. ADE valt in de laatste vijf dagen voor de officiële verjaardag en vormt daarmee een symbolische brug tussen het slot van een jubileumjaar en de start van de festiviteiten op 27 oktober

Festivalmerken zijn óók merken. Tijd voor minder guerrilla.

Schreef ik in mijn vorige blog nog dat het festivalseizoen was losgebarsten, is het ook alweer voorbij gevlogen. De podia afgebouwd, de campings leeg, de laatste aftermovies gedeeld. En dan begint de fase waar we misschien wel het meeste van leren: evalueren. Wat ging er goed? Wat kan beter? En… waar moeten we scherper op zijn?

Groeiende populariteit podiumbezoeken

Het Nederlandse publiek vond in 2024 in grote getalen de weg naar schouwburgen en concertzalen. Uit 'Podia 2024', de jaarlijkse publicatie van de Vereniging van Schouwburg- en Concertgebouwdirecties (VSCD), blijkt dat het bezoek aan de aangesloten podia steeg met 9% ten opzichte van 2023. Dit terwijl het bezoek in 2023 al 5% boven het niveau lag van vóór de coronapandemie (2019).

Rabo Clubhuis: van strategie naar beleving

Een dansende menigte in poncho’s tijdens een hoosbui op Down The Rabbit Hole. Mensen met hun benen buiten de spijlen, opgaand in de muziek. Dat is wat Judith Coster, directeur communicatie van Rabobank, het meest is bijgebleven van de festivals waar het Rabo Clubhuis voor het eerst was te bewonderen. “Dan merk je echt: we voegen iets toe.” Maar achter deze nieuwe festivalactivatie gaat meer schuil dan een goed feestje. Het Clubhuis is de tastbare vertaling van een koerswijziging die Rabobank twee jaar geleden inzette, waarbij de coöperatieve identiteit van de bank opnieuw centraal is komen te staan – in marketing én sponsoring.

Watersportverbond en Musto verlengen partnership

Het Koninklijk Nederlands Watersportverbond en het Britse zeilkledingmerk Musto verlengen hun succesvolle samenwerking richting de Olympische Spelen van 2028 in Los Angeles. Dit werd bekendgemaakt op de eerste dag van het finaleweekend van de Sailing Grand Slam in Almere. TeamAllianz, de nationale selectie van het Watersportverbond, blijft zodoende zowel op het water als aan wal gekleed in de highperformance zeil- en surfkleding van Musto.

AB InBev en Netflix kondigen wereldwijd partnership aan

AB InBev en Netflix hebben een wereldwijd partnership aangekondigd dat biermerken en streamingcontent samenbrengt. Het gaat om een samenwerking van aanzienlijke schaal en internationale zichtbaarheid binnen het portfolio van AB InBev.

H20 sluit zich als eDivisie-partner aan bij FC Volendam

FC Volendam gaat dit seizoen voor de derde keer deelnemen aan de eDivisie. H20 uit Purmerend heeft zich bij de club aangesloten als officiële Esports-partner.

Boete voor Inter?

Inter Milan riskeert een boete van de Nederlandse Kansspelautoriteit (Ksa) na het Champions League-duel tegen Ajax, zo meldt De Telegraaf. De Italiaanse club speelde in de Johan Cruijff ArenA met Betsson.sport als shirtsponsor, terwijl gokreclame in de Nederlandse sport sinds 1 juli 2025 volledig verboden is.

Leon Visser sluit zich aan bij Groene Appeltjes programma Reggeborgh Foundation

Shorttracker Leon Visser krijgt komend seizoen steun van de Reggeborgh Foundation. De 19-jarige sporter uit Utrecht is de eerste shorttracker die deel uitmaakt van het Groene Appeltjes programma van de Foundation. Met de ondersteuning hoopt Visser de laatste stap te kunnen zetten richting TeamNL shorttrack.

TrainMore nieuwe partner van de TCS Amsterdam Marathon 2025

Sportorganisatie Le Champion verwelkomt fitnessketen TrainMore als nieuwe partner van de TCS Amsterdam Marathon 2025. TrainMore verbindt zich als sub-sponsor aan de grootste marathon van Nederland. Een belangrijk onderdeel van de samenwerking is de speciale TrainMore Cheer Zone op de Torontobrug, die tijdens de marathon zal worden opgezet. Dit uitdagende punt ligt rond de 36e kilometer en volgt direct na een van de steilste stukken van het parcours. Met muziek, sfeer en aanmoediging krijgen lopers hier de boost die ze nodig hebben. Daarmee onderstreept TrainMore de kracht van een sportieve community en support.

Ronald de Boer tekent verrassend nieuw contract

Voetbalicoon Ronald de Boer heeft vandaag zijn handtekening gezet onder het meest verrassende contract uit zijn carrière. Niet bij een nieuwe topclub, maar gewoon aan de keukentafel, samen met zijn kinderen. De oud-Ajacied, Oranje-international en coach wil hiermee het ‘Super Chill Dealtje’, een landelijk initiatief van Stichting Super Chill om de mentale weerbaarheid van de jeugd een flinke boost geven.

Almere wordt thuishaven voor nieuwe generatie watersportkampioenen

Vlak voor de start van de Dutch Water Week 2025 kondigde het Watersportverbond samen met de gemeente Almere en de provincie Flevoland ambitieuze plannen aan voor de bouw van een nieuw te ontwikkelen topzeil-, surf en kitecentrum in Almere. Dit centrum moet vanaf 2026 dé plek worden waar de volgende generatie kampioenen in de watersport wordt opgeleid.

On That Ass verlengt partnership met Heroes Den Bosch

Heroes Den Bosch en ondergoedmerk On That Ass zetten hun samenwerking voort. Het jonge, internationale merk blijft ook in het komende seizoen zichtbaar als partner van de Bossche basketbalclub.

Univé verlengt maatschappelijk hoofdpartnerschap met FC Groningen

FC Groningen en coöperatie Univé hebben een nieuwe overeenkomst gesloten. De maatschappelijk hoofdpartner van de 'Trots van het Noorden' heeft het contract met de club verlengd tot medio 2028. De komende seizoenen zal Univé actief blijven bijdragen aan de maatschappelijke missie van FC Groningen.

N.E.C. en GX verlengen samenwerking richting tienjarig jubileum

N.E.C. Nijmegen en GX Software verlengen hun samenwerking en zetten daarmee een volgende stap in hun gezamenlijke digitale strategie. Sinds 2017 is GX partner van de club, waarmee het bedrijf inmiddels de langstzittende shirtsponsor is.