Artikelen

Factor sluit partnership met HYROX Nederland

Factor, onderdeel van HelloFresh, is de nieuwe Official Partner van HYROX Nederland. De maaltijdservice richt zich met dit partnership op sporters die investeren in een gezonde leefstijl en wil laten zien hoe voeding het verschil kan maken, zowel in sportprestaties als in het dagelijks leven.

TCL werkt samen met Joy Beune richting Olympische Winterspelen

TCL, wereldwijd actief in consumentenelektronica en officieel Wereldwijd Olympisch Partner, is een samenwerking gestart met de Nederlandse langebaanschaatser Joy Beune. De samenwerking richt zich op innovatie, sportiviteit en de Olympische waarden.

Plus en Eredivisie CV lanceren landelijke spaaractie Cluppies

Met de introductie van 'Cluppies' brengen Eredivisie CV en Official Partner Plus een nieuwe landelijke spaaractie naar de supermarkt. Het is de eerste spaaractie die volledig in het teken staat van de VriendenLoterij Eredivisie.

Lidl ook komend seizoen sponsor van de UEFA Europa League en UEFA Conference League

Lidl keert in 2025/26 terug als sponsor van de UEFA Europa League en UEFA Conference League. Afgelopen seizoen verenigde de samenwerking 36 landen en 72 clubs tijdens 342 speeldagen. Volgens het Nielsen Sports-rapport was Lidl daarmee de meest zichtbare sponsor.

TIG Sports & Events neemt organisatie Simac Ladies Tour over

TIG Sports & Events is vanaf 1 januari 2026 eigenaar en organisator van de Simac Ladies Tour, de enige etappewedstrijd voor vrouwen in de UCI Women’s WorldTour in de Benelux. De koers was de afgelopen jaren in handen van Courage Events, dat betrokken blijft bij de technische organisatie.

Tom Waes nieuw gezicht Tenson

Vanaf 1 september is Tom Waes het nieuwe gezicht van Tenson in de Benelux. De Vlaamse televisiemaker en acteur belichaamt met zijn energie, avontuur en fysieke uitdagingen de waarden waar Tenson sinds 1951 voor staat. De samenwerking markeert een volgende groeifase voor het Zweedse outdoor- en sportmerk in de Benelux.

Radio 538 exclusief radiopartner van Tomorrowland

Radio 538 en Tomorrowland bundelen hun krachten. De zender wordt de komende jaren de officiële Nederlandse radiopartner van het wereldberoemde dancefestival en brengt luisteraars dichter bij de unieke Tomorrowland-beleving. In het kader van deze samenwerking doet 538 live verslag vanaf het iconische festival in België, maar ook vanaf andere Tomorrowland-events, zoals Tomorrowland Winter in Alpe d’Huez. Daarnaast maken luisteraars van 538 via diverse acties kans om deze events zelf mee te beleven.

Grand Prix Radio transformeert naar Sportradio

Grand Prix Radio gaat een nieuwe fase in. Het station, opgericht door Olav Mol en Alexander Stevens, verandert per 1 september 2025 van naam en koers en wordt Sportradio – de eerste commerciële sportradiozender van Nederland. Tegelijkertijd is René Oosterman aangesteld als managing director.

Yvonne de Liefde naar Nederlandse Loterij

Yvonne de Liefde versterkt Nederlandse Loterij als Head of Sponsoring en Partnerships. De afgelopen jaren was ze actief als Manager Global Heineken Sponsorship Events en in die rol verantwoordelijk voor partnerships tussen Heineken en onder meer Formule 1 en UEFA. De Liefde start op 1 september 2025 bij de grootste kansspelorganisatie van Nederland.

TivoliVredenburg en MyWheels maken concertbezoek groener

Op 1 september starten TivoliVredenburg en MyWheels een pilot waarbij concertgangers worden gestimuleerd om met een elektrische deelauto naar het muziekpodium te reizen. Met dit initiatief zet TivoliVredenburg een volgende stap in de ambitie om de CO₂-uitstoot door reizen van bezoekers, en in het bijzonder door autogebruik, te verminderen.

HERA United voetbalt bij AFC in Amsterdam

HERA United, de eerste onafhankelijke profvoetbalclub voor vrouwen in Nederland, is komend seizoen te zien bij AFC in Amsterdam. De Amsterdamse club verwelkomt HERA United op Sportpark Goed Genoeg, gelegen op de Zuidas, om doordeweeks te trainen en op zondag de competitiewedstrijden te spelen. De eerste thuiswedstrijd bij AFC vindt plaats op zondag 21 september tegen PEC Zwolle en wordt een feestelijke kick-off waar iedereen welkom is.

Amazon.nl en SBS6 lanceren nieuwe spelshow Prijzenjacht

Vanavond gaat op SBS6 een nieuw dagelijks spelprogramma van start waarin één simpele maar spannende vraag centraal staat: wat kost dit product vandaag op Amazon.nl? In 'Prijzenjacht', geproduceerd door Talpa Studios en gepresenteerd door Rob Janssen, strijden twee duo's tegen elkaar om de juiste prijzen te raden. Het programma, dat 90 afleveringen telt, is iedere werkdag om 19.00 uur te zien. Van keukenmachines en laptops tot opblaasbare hottubs, deelnemers worden in verschillende spelrondes uitgedaagd om zo precies mogelijk de juiste prijs te raden, aangemoedigd door hun eigen supportersvak.

Beko Official Partner van Ajax

Ajax en Beko hebben vandaag een strategisch driejarig partnerschap ondertekend. Beko, Europa's nummer één op het gebied van huishoudelijke apparaten, wordt Official Partner en Official Confidence Partner van de club. Beko en Ajax gaan als onderdeel van de samenwerking inspirerende content, activaties en maatschappelijke initiatieven ontwikkelen, onder andere rondom het thema vertrouwen. Het partnerschap met Ajax past ook in de groeiende betrokkenheid van Beko in Amsterdam en Nederland.

Mysteryland samenwerking met AB InBev / BUD

Mysteryland sloot gisteravond haar laatste editie in de huidige vorm af met een indrukwekkende en volledig geïntegreerde eindshow gevuld met 800 drones. Volgend jaar neemt Mysteryland een creatieve pauze en komt in 2027 weer terug met een nieuw concept. Het festival trok dit jaar 100.000 bezoekers uit 81 landen. De vernieuwde mainstage was dit jaar groter dan ooit en ontworpen als een arena, waar het publiek op én rondom de dansvloer kon dansen op vier verschillende niveaus. Rondom de iconische piramide verzamelden zich tienduizenden bezoekers, en vormden samen een kolkende zee van energie.

Thomas Metz nieuwe Lead Sponsoring & Partnerships bij Rabobank

Thomas Metz is vanaf 1 september de nieuwe Lead Sponsoring & Partnerships bij Rabobank. In deze strategische nieuwe rol binnen de afdeling Communications & Corporate Affairs wordt Metz verantwoordelijk voor het versterken, uitvoeren en doorontwikkelen van de sponsorstrategie van de bank