Artikelen

FEBO en Zwarte Cross: rauw, pittig en perfect passend

Tijdens Zwarte Cross veroverde FEBO dit jaar op smaakvolle én strategische wijze de harten van festivalgangers. In een Amsterdams decor op het Stadsplein stond 24/7 een iconische FEBO-trekmuur. Dé publiekstrekker: de speciaal voor het festival ontwikkelde snack ‘Tante Rikanto’; kort, pittig en met een knipoog naar festivalicoon Tante Rikie.

Roda JC en Kansspelautoriteit bundelen krachten

Roda JC Kerkrade en de Kansspelautoriteit (Ksa) starten een unieke samenwerking om de normalisering van sportweddenschappen onder jongeren tegen te gaan. Vanuit een gedeelde maatschappelijke verantwoordelijkheid richten de partijen zich komend seizoen op het ontwikkelen van impactvolle activiteiten waarmee jongeren bewust worden gemaakt van de risico’s van gokken en sportweddenschappen. Dit behelst zowel communicatie-uitingen als een educatief programma, om duurzame impact te realiseren.

Nestlé en Wildlands bundelen krachten in inhoudelijk partnership

Vraag een willekeurige Nederlander naar zijn favoriete reclame en de kans is groot dat de Rolo-olifant wordt genoemd. De iconische commercial uit 1995 – deels opgenomen in Emmen – won de Gouden Loeki Aller Tijden en leeft nog altijd voort in het collectieve geheugen. Ruim dertig jaar later keert Rolo terug naar Emmen, dit keer niet alleen voor nostalgie en zichtbaarheid, maar ook voor maatschappelijke betrokkenheid. In samenwerking met Wildlands Adventure Zoo Emmen bouwt het merk aan een partnership dat inhoud en emotie met elkaar verbindt.

Eredivisie CV en PLUS trappen het official partnership af met landelijke kaartenactie

PLUS en de Eredivisie CV geven vandaag het startschot aan hun nieuwe samenwerking. Als official partner van de VriendenLoterij Eredivisie komt PLUS met een landelijke actie waarbij klanten kans maken op gratis kaartjes voor alle competitiewedstijden.

Plaza Padel en EY verlengen partnership tot eind 2027

Plaza Padel en EY hebben hun samenwerking verlengd tot eind 2027. Daarmee blijft EY een van de belangrijkste corporate partners van de snelgroeiende padelorganisatie, die zich richt op sportieve verbinding binnen het Nederlandse bedrijfsleven.

Robijn zet met Quickwash vol in op festivalactivaties

Met de introductie van Robijn Quickwash heeft Unilever een innovatieve campagne uitgerold waarin muziek, influencer marketing, sampling en festivalactivatie samenkomen. De campagne draait niet alleen om het nieuwe wasmiddel dat kleding al vanaf 15 minuten schoon krijgt op 30 graden, maar ook om merkbeleving en relevantie op onverwachte momenten – zoals op een stoffige festivalcamping.

Hoe Victor Goossens esports veroverde met Team Liquid

Wat begon als een hobby in een Utrechtse tienerkamer, groeide uit tot een wereldwijde esportsorganisatie met kantoren op vier continenten, honderden medewerkers en tientallen miljoenen fans. “Team Liquid was nooit als bedrijf bedoeld,” zegt oprichter Victor Goossens. “Het is een beetje een uit de hand gelopen hobby geworden.” Maar wel een hobby die inmiddels partnerships heeft met merken als Honda, (Dell) Alienware, SAP en Visa. En die net zo afhankelijk is van sponsorinkomsten als Ajax of Feyenoord. “Sponsoring is voor ons de nummer één inkomstenbron.”

TCS Amsterdam Marathon viert jubileumeditie in 2025 met uitbreiding naar tweedaags programma

In 2025 viert de TCS Amsterdam Marathon niet alleen haar 50-jarig bestaan, maar maakt ze ook onderdeel uit van de officiële jubileumviering rond 750 jaar Amsterdam. Voor deze bijzondere gelegenheid introduceert organisator Le Champion een vernieuwd en uitgebreid hardloopprogramma verspreid over twee dagen: zaterdag 18 en zondag 19 oktober 2025. De jubileumeditie gaat gepaard met een verhoogde deelnemerscapaciteit, een nieuwe afstand en de terugkeer van het NK Marathon naar de hoofdstad.

Het gelukkige huwelijk van het Rijksmuseum en Baker McKenzie

Advocatenkantoor Baker McKenzie en het Rijksmuseum werken al achttien jaar samen. SponsorReport interviewde Taco Dibbits (hoofddirecteur van het Rijksmuseum) en Kim Tan (Managing Partner van Baker McKenzie Amsterdam) over de kracht van fotografie en het belang van maatschappelijke samenwerking en verankering. Aanleiding is de in juni afgeronde tentoonstelling American Photography.

Accor wordt Official Hotel Partner van WorldPride 2026 in Amsterdam

Amsterdam heeft officieel het stokje van Washington D.C. overgenomen als gaststad voor WorldPride 2026. Het aftellen naar een historisch moment is begonnen: de eerste WorldPride in de hoofdstad, precies in het jaar dat Amsterdam 750 jaar bestaat. Om de verwachte duizenden internationale activisten en bezoekers gastvrij te ontvangen, heeft Stichting Pride Amsterdam een samenwerking opgezet met Accor. De hotelgroep stelt niet alleen kamers beschikbaar, maar draagt ook actief bij aan het creëren van een inclusieve en veilige beleving voor alle gasten.

ABB nieuwe partner van Dutch Water Week 2025

ABB verbindt zich als officiële partner aan Dutch Water Week, het watersportevenement in Flevoland dat volledig in het teken staat van (top)sport, plezier en innovatie op het water. Met deze samenwerking onderstreept ABB haar inzet voor slimme technologieën en duurzame oplossingen – op én rond het water.

fritz-kolab: hoe een zwarte container een creatieve merkbeleving werd op Best Kept Secret

fritz-kola wil meer zijn dan een drankje: het merk presenteert zich nadrukkelijk als beweging met een missie. Onder het motto ‘Awake. For the better. Together.’ verbindt fritz-kola zich actief aan maatschappelijke en culturele verandering. De nieuwe strategie ‘fritz-kolab’ is daar een logisch en strategisch verlengstuk van: geen eenmalige activatie, maar een cultuur gedreven aanpak die het merkverhaal tastbaar maakt op plekken waar gemeenschappen samenkomen. Tijdens Best Kept Secret kreeg het publiek de Europese primeur.

WK beachvolleybal 2027 naar Nederland

De Nederlandse Volleybalbond (Nevobo) mag in 2027 opnieuw de wereldkampioenschappen beachvolleybal organiseren. De wereldvolleybalbond FIVB maakte bekend dat de keuze op het Nederlandse bid is gevallen. De WK beachvolleybal worden in de zomer van 2027 in de steden Apeldoorn, Den Haag en Rotterdam gespeeld. Hoogstwaarschijnlijk komt daar nog een vierde speelstad bij.

Almere City FC viert jubileumseizoen met het Shirt van de Stad

Het seizoen 2025/2026 belooft een historische editie te worden voor Almere City FC. Niet alleen viert de club haar 20-jarig jubileum in het betaalde voetbal, ook de stad Almere bestaat 50 jaar en de provincie Flevoland viert haar 40-jarig bestaan. Drie bijzondere mijlpalen die samenkomen in één initiatief: Shirt van de Stad.

Revolut wordt titelsponsor van Audi F1-team vanaf 2026

Het toekomstige Audi F1-team heeft een opvallende nieuwe titelsponsor bekendgemaakt: Revolut, de wereldwijde fintech-speler met meer dan 60 miljoen klanten. Vanaf het Formule 1-seizoen van 2026 zal het team officieel door het leven gaan met Revolut als naamgevend partner. De overeenkomst markeert een strategische samenwerking tussen twee merken die innovatie en het doorbreken van conventies centraal stellen – zowel binnen de autosport als in de financiële wereld.