Artikelen

Philips en Muziekgebouw Eindhoven vernieuwen samenwerking

Philips en Muziekgebouw Eindhoven hebben hun samenwerking vernieuwd. Met deze samenwerking onderstreept Philips het belang van cultuur en zijn band met Eindhoven.

Denksport zet puzzels centraal op Pinkpop

Denksport maakte deze zomer met de opvallende merkactivatie: ‘Unlock je Hokje’ haar entree op Pinkpop, het grootste popfestival van Nederland. In samenwerking met creatief bureau Buutvrij for life en festivalorganisator Mojo ontwikkelde Denksport een activatie waarbij puzzelen – ogenschijnlijk een rustige activiteit – een verrassend dynamische rol speelde op het drukbezochte Pinkpop-terrein.

Vier merken vinden hun match met ‘B&B Vol Liefde’ via Brand Licensing

Met de start van een nieuw seizoen 'B&B Vol Liefde' bij RTL 4 begint ook voor merken de zomer van de liefde. Vier partijen — Rivella, McDonald’s, Unilever en Lay’s — koppelen zich deze editie aan het populaire programma, waarvan drie via een Brand Licensing-constructie. Deze samenwerkingen illustreren hoe merken zich op een inhoudelijk relevante en creatieve manier kunnen verbinden aan sterke contentformats, zonder concessies te doen aan de kijkbeleving.

Rabobank introduceert het Rabo Clubhuis op Mojo-festivals

Sport, games, cultuur en muziek smolten de afgelopen weken op Down The Rabbit Hole en Pinkpop samen in het gelanceerde Rabo Clubhuis: een groot activatieconcept midden op de festivalterreinen en het levende verlengstuk van Rabobanks ‘Onze Bank’-merkstrategie.

Dansende matrassen stelen de show bij de Tour de France

Op het zwaarste punt van etappe 7 van de Tour de France, de Mûr-de-Bretagne, waren ze niet te missen langs de kant: grote, feestende matrassen. Geen ludieke fanactie, maar een creatieve merkactivatie van M line.

Action nieuwe co-sponsor van de TCS Amsterdam Marathon

Action is de komende drie jaar co-sponsor van de TCS Amsterdam Marathon. Het internationale non-food retailmerk bouwt daarmee voort op een jarenlange betrokkenheid bij het hardloopevenement, waarin medewerkers en leveranciers geld inzamelen voor het Cancer Center Amsterdam. Met het nieuwe partnership, dat loopt van 2025 tot en met 2027, maakt Action haar maatschappelijke ambitie en interne betrokkenheid nadrukkelijk zichtbaar.

IRX 2025: zakelijke hardloopbeurs komt naar Amsterdam

Op 4 en 5 november wordt in de RAI Amsterdam een nieuwe hardloopbeurs georganiseerd: de International Running Expo, kortweg: IRX 2025. Het is voor het eerst dat een dergelijk event in Europa de wereldwijde hardloopindustrie samenbrengt. De organisatie van dit event is in handen van evenementenbureau Raccoon Media Group, het team achter de National Running Show in het VK en de Boston Run Show in de VS.

Odido en Feyenoord sluiten nieuwe, strategische samenwerking

Feyenoord en telecomprovider Odido bundelen vanaf het voetbalseizoen 2025-2026 de krachten in een nieuw Strategisch Partnership. Voor minimaal drie seizoenen verbinden de club en het telecombedrijf zich aan elkaar, met als doel Feyenoord en haar supporters te laten profiteren van de internet en telefoniediensten van Odido.

Libresse maakt menstruatie bespreekbaar op Pinkpop met opvallende activatie

Tijdens de afgelopen editie van Pinkpop introduceerde Libresse een opvallende merkactivatie: de 'Refresh Spot', een speciaal ontworpen toiletervaring gericht op de behoeften van menstruerende festivalbezoekers. Met deze activatie wil Libresse bijdragen aan menstruatievriendelijke festivals en andere organisatoren inspireren om menstruatie mee te nemen in hun inclusiviteitsbeleid.

Radio Veronica sponsor van nieuwste Eredivisieclub Telstar

Radio Veronica wordt sponsor van SC Telstar en volgt hun strijd als underdog in de Eredivisie komend seizoen op de voet. Het logo van Radio Veronica prijkt op het uit- en thuisshirt en de broek van de club. Maar de samenwerking is veel meer dan dat, zo werd gisteren bekendgemaakt tijdens de middagshow van Wouter van der Goes en Frank van 't Hof op Radio Veronica.

Museum MORE opent éénpersoonsmuseum op de Zwarte Cross

Te midden van knetterende versterkers en razende motoren beleven bezoekers straks een intiem één op één moment met het schilderij 'Zebra’s in rood rotslandschap' (1958) van Carel Willink. Onder de noemer 'Less is MORE' presenteert Museum MORE uit Gorssel een uniek éénpersoonsmuseum op het festivalterrein.

Van Gogh Museum en Takii Europe verlengen samenwerking

Het Van Gogh Museum en Takii Europe zijn al tien jaar partners en kondigen aan dat hun samenwerking opnieuw wordt verlengd met drie jaar. Dit jubileum markeert een periode waarin kunst, cultuur en maatschappelijke betrokkenheid op bijzondere wijze samenkomen.

Sport en bedrijfsleven

Er is nog steeds iets fundamenteels mis met hoe we in Nederland naar sponsoring kijken. Te vaak draait het om ‘zichtbaarheid’ en ‘mediabereik’. Zolang het logo maar goed in beeld komt en de merknaam vaak genoeg wordt genoemd, zijn de KPI’s behaald en is het doel bereikt. Dat is nog steeds de norm in veel bestuurskamers en onder sportmarketeers. Maar in een samenleving die geconfronteerd wordt met een te passieve overheid en schreeuwt om oplossingen voor bijvoorbeeld sociale ongelijkheid, mentale problemen onder jongeren en toenemende eenzaamheid, is deze aanpak niet meer van deze tijd.

Nike nieuwe kledingsupplier van Team Visma | Lease a Bike

Vanaf juli 2025 is Nike de nieuwe leverancier van de sportkledingcollectie van Team Visma | Lease a Bike. De Amerikaanse sportgigant wordt daarmee de exclusieve aanbieder van alle kleding die renners en staf buiten de koers om dragen – van jassen en shirts tot petten en mutsen voor op het podium.

Plaza Padel en Rituals bundelen krachten voor unieke clubbeleving

Plaza Padel en Rituals slaan de handen ineen om padelspelers in Amsterdam, Laren en Maastricht te verrijken met een unieke beleving van ontspanning en luxe. Met deze samenwerking brengen beide merken hun gedeelde visie op welzijn en lifestyle samen, waarbij sport, ontspanning en verzorging perfect in balans komen.