Artikelen

De groei van pickleball

Pickleball, een dynamische racketsport die elementen van tennis, badminton en tafeltennis combineert, maakt een indrukwekkende opmars in Nederland. Sinds de sport op 1 januari 2025 officieel onder de Koninklijke Nederlandse Lawn Tennis Bond (KNLTB) valt, is de groei in populariteit en professionalisering in een stroomversnelling geraakt.

Derde editie De 538 Ochtendrun

Op zaterdag 14 maart vindt in het Olympisch Stadion in Amsterdam de derde editie van De 538 Ochtendrun plaats. Na de indrukwekkende verhalen van Jeroen de Sponsorloper en Jade in eerdere jaren, staat deze editie in het teken van de zestienjarige Emelie. Zij verloor haar zicht door een hersentumor, maar zit vol energie en levenslust. Met haar verhaal wil ze aandacht vragen voor kinderen met kanker en de noodzaak van snellere, betere diagnoses. Het team van De 538 Ochtendshow komt daarom opnieuw in actie met De 538 Ochtendrun: luisteraars, bekende Nederlanders en dj's van Radio 538 doen allemaal mee aan de run van 5,38 kilometer om zoveel mogelijk geld op te halen voor het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie.

Heineken verlengt wereldwijd partnership met Formule 1

Heineken en Formula 1 hebben hun inmiddels tienjarige samenwerking met meerdere jaren verlengd. Met het vernieuwde wereldwijde partnership wil het biermerk fans dichter bij de actie brengen, zowel op als buiten het circuit. Om de volgende fase van de samenwerking te markeren, lanceert Heineken de allereerste seizoenskaart voor de Formule 1: een exclusieve carbon fibre card waarmee de houder, samen met een introducee, toegang krijgt tot alle 24 Grands Prix van het seizoen 2026 – inclusief reis en verblijf.

“De tijd van logo’s plakken is voorbij”

Die zin hoor ik al vijftien jaar. Het is een vakmatig cliché geworden maar dat betekent niet dat het waar is. Zichtbaarheid via sponsorrechten is nog altijd het fundament van veel partnerships. Wie dat ontkent, miskent hoe belangrijk exposure is en blijft.

GirlPower Radio ondersteunt KNDSB

De Koninklijke Nederlandse Doven Sport Bond (KNDSB) kondigt aan dat GirlPower Radio een budget van € 30.000 beschikbaar stelt ter versterking van de dovensport in Nederland. Het grootste deel van dit bedrag wordt ingezet voor de verdere ontwikkeling van het futsalprogramma van de KNDSB, terwijl een deel wordt gereserveerd voor de Nederlandse Deaflympics-team.

PON Center Utrecht en VVU Eredivisie Dames Volleybal slaan handen ineen

PON Center Utrecht en VVU Eredivisie Dames Volleybal gaan een duurzame samenwerking aan. De officiële Volkswagen-, Audi-, SEAT-, Škoda- en CUPRA-dealer uit Utrecht ondersteunt de topvolleybalclub met elektrisch vervoer, waaronder een gloednieuwe elektrische Volkswagen ID3 voor één van de speelsters van het eerste damesteam.

Lebara en AZ maken branded content

Telecomprovider Lebara en voetbalclub AZ Alkmaar hebben samen een mini documentaire serie gemaakt, genaamd ‘Dichterbij m’n Cluppie’. In de serie is te zien hoe vier bijzondere fans van AZ verrast worden: de trainer van het G-team, de oudste fan, het Noordwest Ziekenhuis Alkmaar en de jongste fan. Ze ontmoeten hun clubheld en beleven een dag om nooit te vergeten.

HERA United sluit partnership met ParkBee

HERA United, de eerste onafhankelijke Nederlandse profvoetbalclub voor vrouwen, kondigt vandaag ParkBee aan als nieuwe partner. ParkBee, de parkeerapp die parkeerplekken beschikbaar maakt voor het publiek, is hiermee official partner van HERA United.

Bitvavo breidt samenwerking met de KNVB verder uit

Bitvavo, het grootste Nederlandse handelsplatform voor cryptovaluta, breidt de samenwerking met de KNVB verder uit. Sinds 2022 werken beide partijen samen en dat succes krijgt nu een vervolg. Nieuw binnen het partnership: Bitvavo sluit zich aan als partner van de Eurojackpot KNVB Beker.

Eurojackpot KNVB Beker introduceert de 'Amateurwinnaar' van het bekertoernooi.

Van Quick Boys en Spakenburg tot VVSB en Hercules: ieder jaar kleuren de verrassingen het bekertoernooi. Met ingang van seizoen 2025/26 introduceert de Eurojackpot KNVB Beker de Amateurwinnaar, een officiële titel met eigen blauwe ‘Dennenappel’ voor de beste amateurclub in het toernooi. De Eurojackpot KNVB Beker is daarmee het eerste nationale bekertoernooi ter wereld met een aparte prijs voor deelnemende amateurclubs.

Ruim 22.000 kinderen ontdekken watersport tijdens Optimist on Tour

Tijdens Optimist on Tour, hét rondreizende watersportevenement van het Watersportverbond en partner Allianz, maakten dit jaar ruim 22.000 kinderen kennis met de watersport. Op 19 locaties door heel Nederland en bij 6 speciale verenigingsedities hebben kinderen leren zeilen, suppen of kanovaren. Het absolute hoogtepunt vond plaats tijdens SAIL Amsterdam, waar ruim 15.000 kinderen verschillende watersporten uitprobeerden en dankzij de riviertafel en het waterlab meer leerden over water.

Lebara is Presenting Partner van de AZ Foundation

Telecomprovider Lebara is Presenting Partner van de AZ Foundation. Voor de start van het huidige voetbalseizoen werd bekend dat Lebara de nieuwe Training Partner van AZ is tot medio 2027. Nu gaan ze ook samenwerken met de Foundation die gelieerd is aan de Alkmaarse voetbalclub.

Enterprise ondersteunt Maastrichtse studenten in strijd om goud

Maastricht University gaat met een team van 14 studenten voor goud in de categorie ‘Klimaatcrisisproject’ bij de wereldwijde biotech-conferentie en -competitie in Parijs. Enterprise Car Sharing & Rental ondersteunt het team en zorgt voor een veilige reis van en naar de Franse hoofdstad.

Interview met Bob Verbeeck, CEO van Golazo

“A healthier and happier you.” Dat is de missie van Golazo, het toonaangevende sport- en gezondheidsbedrijf in de Benelux – en daarbuiten. Onder leiding van voormalig olympiër en sportondernemer Bob Verbeeck wil Golazo zo veel mogelijk mensen in beweging krijgen. Om die ambitie waar te kunnen maken, is sponsoring essentieel. Véél sponsoring.

Reggeborgh Foundation partner van het Nederlands Deaflympics Team

De Koninklijke Nederlandse Doven Sport Bond (KNDSB) is verheugd aan te kondigen dat Reggeborgh Foundation zich als officiële partner heeft verbonden aan het Nederlands Deaflympics Team. Met dit partnerschap willen beide partijen niet alleen de prestaties van onze topsporters ondersteunen, maar vooral ook een bredere maatschappelijke impact realiseren door aandacht te vragen voor dove en slechthorende sporters in Nederland.