Artikelen

ARAG en HYROX bundelen krachten

HYROX Nederland en rechtsbijstandsverzekeraar ARAG kondigen een nieuw partnership aan. ARAG omarmt binnen de samenwerking de HYROX judges, natuurlijk met een knipoog naar de scheidsrechters in het voetbal. De samenwerking start dit weekend tijdens het HYROX-event in Thialf, Heerenveen van 9 t/m 11 mei 2025 en is voor de rechtsbijstandsverzekeraar een kans om verder te bouwen aan een sterk merk.

Judith Keizer maakt overstap van Nederlandse Loterij naar NN Group

Na dertien jaar bij Nederlandse Loterij maakt Judith Keizer per 1 juni de overstap naar NN Group, waar zij aan de slag gaat als Manager Brand Partnerships & Events. In deze nieuwe rol richt zij zich op het verder ontwikkelen van de sponsor- en evenementenstrategie van NN Group in sport, kunst en cultuur.

BEAT en Fastned versterken internationale samenwerking

BEAT Cycling Club en het Europese snellaadbedrijf Fastned versterken hun samenwerking en werken samen aan het uitstootvrij maken van de wielersport in Europa. De Sundvolden GP en Ringerike GP in Noorwegen vormen de aftrap van de verlengde samenwerking. Met deze samenwerking werken beide partijen aan het verder waarmaken van hun Europese ambities en laten zij zien dat de professionele wielersport en elektrisch rijden heel goed samengaan. Fastned levert stroom uit hernieuwbare bronnen en advies aan de wielerclub en elektrische volgauto’s van BEAT.

Eerste editie Sports Experience Summit vindt plaats in Utrecht

Op 20 juni aanstaande wordt in de setting van Queen & King of the Court op het Jaarbeursplein in Utrecht de eerste editie van de Sports Experience Summit gehouden. De Sports Experience Summit gaat over de kracht van Nederland om bijzondere sportevenementen te organiseren en over de nieuwste ontwikkelingen om evenementen voor fans nog aantrekkelijker te maken.

STËLZ en Rotterdam Ahoy starten partnership

Rotterdam Ahoy heeft een nieuw drankmerk aan zijn assortiment toegevoegd: STËLZ, bekend van zijn hard seltzers en hard teas. Met deze samenwerking speelt het evenementencomplex in op de toenemende vraag naar lichte, verfrissende alcoholische dranken binnen specifieke doelgroepen. Het partnership is meer dan een horeca-deal.

De kunst van sponsoring: Hoe Sensodyne en het Mauritshuis een unieke samenwerking startten

SponsorReport sprak met Kristel van der Linden (Hoofd Business Development Mauritshuis) en Marco Dorigo (General Manager Benelux Haleon) over hun opvallende en innovatieve samenwerking. Het ligt namelijk niet direct voor de hand dat een gerenommeerd cultureel instituut en een merk uit de tandverzorgingsindustrie – Sensodyne - samenwerken. Wat begon als een gedurfde zet is echter uitgegroeid tot een partnership die nieuwe wegen opent in merkpositionering voor Haleon en voor storytelling voor het Mauritshuis. Eva Glas (Account Director Weber Shandwick) schoof bij het gesprek aan om toe te lichten hoe beide partijen onder haar leiding bij elkaar kwamen.

Jantje Beton en Praxis gaan opnieuw van grijs naar groen

Na het succes van de eerste editie slaan Praxis en Jantje Beton opnieuw de handen ineen om schoolpleinen te vergroenen. Vorig jaar lieten honderden basisschoolleerlingen hun creativiteit de vrije loop door hun ideale groene schoolplein te tekenen en in te zenden. Drie winnende scholen werden geselecteerd en samen met de kinderen, ouders en medewerkers zijn de schoolpleinen inmiddels vergroend. Dit jaar krijgen opnieuw drie basisscholen de kans om hun grijze schoolplein te veranderen in een groene oase. 

Atletiekunie eerste buitensportbond met 100% rookvrije achterban

De Atletiekunie is trots te kunnen melden dat zij als eerste buitensportbond in Nederland haar doel heeft bereikt: alle atletiekclubs zijn volledig rookvrij. Dit is een belangrijke mijlpaal uit het Nationaal Preventieakkoord, waar sportbonden en NOC*NSF samen met het Ministerie van VWS de ambitie hebben geformuleerd om uiterlijk in 2025 alle sportverenigingen en sportevenementen rookvrij te maken.

Garmin nieuwe Official Timing Partner van de NN Dam tot Damloop

Sportorganisatie Le Champion verwelkomt Garmin als nieuwe Official Timing Partner. Samen zetten ze zich in om lopers – van beginner tot fanatiekeling – nog beter te ondersteunen in aanloop naar én tijdens het grootste hardloopevenement van Nederland.

Team Visma Lease a Bike verwelkomt SKIL als nieuwe Official Partner

Team Visma | Lease a Bike onthult een eerste glimp van het nieuwe Tour de France-shirt en verwelkomt gereedschapsmerk SKIL terug in het professionele wielrennen voor minimaal drie jaar. Vanaf deze zomer prijkt SKIL op beide mouwen van het Tour de France-shirt van het team.

Sportsponsoring niet aangewend als oplossing maatschappelijke vraagstukken

Er is geen sprake van een gezonde balans tussen vraag en aanbod van sport en sponsor. Het gevolg is dat sponsorgelden onbesteed blijven en sport daardoor niet voldoende wordt gezien als het smeermiddel voor maatschappelijke cohesie. Dat constateert Frank van den Wall Bake, partner van IVRM Sport en initiator achter Het Nationale Sportdebat.

Nederlandse Loterij steunt KNVB en amateurvoetbal met ruim 4,8 miljoen euro

Nederlandse Loterij steunt de KNVB en het amateurvoetbal dit jaar met 4.844.775 miljoen euro. De KNVB gebruikt deze bijdrage onder andere om meer mensen te kunnen laten voetballen.

a.s.r. wil met nieuwe campagne heel Nederland aan de wandel krijgen

De komende vier jaar is a.s.r. hoofdsponsor van de Avond4daagse en partner van de Koninklijke Wandelbond Nederland (KWbN). Voor kinderen is de Avond4daagse één groot feest. Voor ouders is het al een sport op zich om aan de start te verschijnen. Met de nieuwe campagne, ontwikkeld met TheMerge, laat a.s.r. zien dát te begrijpen. Én te helpen.

The Flying Dutch 2025 geannuleerd: festivalwereld blijft onder druk staan

Het muziekfestival The Flying Dutch, dat op 31 mei 2025 zou plaatsvinden in Breda, Groningen en Hengelo, gaat dit jaar niet door. De organisatie heeft aangekondigd dat het evenement is geannuleerd vanwege gestegen productiekosten, aanhoudende inflatie en de druk op de overvolle festivalmarkt. Tickethouders ontvangen binnenkort bericht over de terugbetaling van hun tickets.

Van beleving naar brand love: waarom experiential marketing werkt

In een tijdperk waarin consumenten dagelijks honderden reclameprikkels te verwerken krijgen volstaat het niet meer om simpelweg op te vallen. Merken die echt het verschil willen maken, moeten op een andere manier verbinding zoeken met hun publiek. In haar nieuwste whitepaper laat marketingbureau Playground zien hoe experiential marketing – marketing die draait om beleving – kan zorgen voor langdurige merkvoorkeur, vooral bij jongere doelgroepen zoals Gen Z en Young Millennials.