Artikelen

Amsterdam gaststad voor EK Squash 2026: Nederlands team strijdt in hoogste divisie

Squash Bond Nederland maakt bekend dat het Europees Kampioenschap Squash voor landenteams in 2026 plaatsvindt in Nederland. Van 29 april tot en met 2 mei 2026 vormt het Frans Otten Stadion in Amsterdam het toneel van dit prestigieuze evenement, georganiseerd in samenwerking met de European Squash Federation (ESF).

Rabobank trapt landelijke Rabo ClubSupport campagne af

Vandaag lanceert Rabobank een landelijke campagne waarin clubs en verenigingen worden opgeroepen zich aan te melden voor Rabo ClubSupport. Met deze jaarlijkse stemcampagne ondersteunt de bank duizenden lokale verenigingen met financiële middelen, zodat zij hun ambities kunnen waarmaken.

Reggeborgh Foundation en FBK Games slaan handen ineen om Paralympische atletiek te versterken

Door de samenwerking van Reggeborgh Foundation en FBK Games wordt het hoofdprogramma van de FBK Games uitgebreid met drie paralympische onderdelen:

AFC Ajax en Rabobank voeren sponsorlijst aan

Met ruim € 40 miljoen aan sponsorinkomsten voert AFC Ajax de Top 25 van rechtenhouders aan. Ajax verlengde het hoofdsponsorschap met Ziggo tot en met 2027 en de samenwerking met adidas tot en met 2030. De sponsorinkomsten van de Top 25 rechtenhouders bedragen in 2024 in totaal € 307,4 miljoen, een stijging van ruim 7% ten opzichte van 2023. Door de sponsorbezuinigingen van Jumbo staat Rabobank in 2024 weer ouderwets op de eerste plaats wat betreft sponsoruitgaven. Hoewel het bedrag in 2024 (€ 16 miljoen) wel vele malen kleiner is dan in de hoogtijdagen van Rabobank als wielrensponsor, staat de bank toch weer op nummer één.

Disney+ en publieke omroepen nieuwe thuisbasis UEFA Women’s Champions League

Met ingang van het seizoen 2025/26 krijgt de UEFA Women’s Champions League (UWCL) een stevige impuls in zichtbaarheid en bereik. UC3, de commerciële joint venture van UEFA en de European Club Association (ECA), heeft een exclusieve vijfjarige overeenkomst gesloten met Disney+. Hiermee wordt het streamingplatform het centrale distributiekanaal voor de UWCL in Europa. Alle 75 wedstrijden van de vernieuwde en uitgebreidere competitie zijn gedurende vijf seizoenen live te zien via Disney+ en worden geproduceerd door ESPN, de sportzender van Disney.

Van ticketbingo naar een echte fanstrategie: tijd voor een realitycheck in de festivalmarkt

De Nederlandse festivalmarkt kraakt. Afgelastingen, financiële problemen en faillissementen domineren het festivalseizoen van 2025. Wat is er aan de hand in een industrie die ooit het toonbeeld was van creativiteit, verbinding en innovatie? Het antwoord is even simpel als pijnlijk: jarenlang kortetermijndenken. Een digitale achterstand. En vooral: het structureel negeren van de waarde van de fan.

Sportdeelname in Nederland stabiliseert, maar zorgen om jongeren blijven

De sportdeelname in Nederland is in 2024 stabiel gebleven, maar nog altijd niet terug op het oude niveau. Dat blijkt uit het jaarlijkse representatieve onderzoek ‘Zo sport Nederland 2024’. Het aantal personen dat wekelijks sport nam toe met bijna 200.000 ten opzichte van 2023. De procentuele wekelijkse sportdeelname bleef echter stabiel. Dit is voornamelijk te verklaren door de toename van de bevolkingsgroei. Opvallend is de groei van het aantal unieke leden bij sportclubs: een toename van 32.000 leden ten opzichte van 2023.

Maurten Official Hydrogel Sports Fuel Partner TCS Amsterdam Marathon

Maurten en sportorganisatie Le Champion gaan een meerjarige samenwerking aan voor de TCS Amsterdam Marathon. De samenwerking zal voor het eerst zichtbaar zijn op de gouden jubileum editie van de Platinum Label TCS Amsterdam Marathon op 19 oktober 2025. Met een premium positie in sportvoeding is Maurten een onmisbare toevoeging aan het sponsor portfolio van het internationale hardloopevenement. Maurten zal een prominente rol spelen bij de verzorgingsposten op de halve en hele marathon. Lopers kunnen hierdoor hun energielevel op peil houden en maximaal presteren tijdens de race van het jaar op het internationaal erkende Platinum Label parcours.

TCS en ABN AMRO MeesPierson versterken beleving KLM Open 2025

Het KLM Open is al meer dan 100 jaar synoniem voor internationaal topgolf in Nederland. Daarnaast is het toernooi, onderdeel van de DP World Tour, de laatste twee decennia uitgegroeid tot een voorloper op het gebied van fanbeleving – met innovatieve concepten als Beat the Pro en Player Tracking. In 2025 wordt die koers voortgezet én versterkt: met de komst van ABN AMRO MeesPierson als partner van Beat the Pro en de terugkeer van Tata Consultancy Services (TCS) als technology partner belooft het toernooi opnieuw garant te staan voor Great golf, good times.

Ziggo Dome introduceert Ziggo Dome XS

In een opvallende samenwerking slaan Ziggo Dome, Stichting Steun Emma Kinderziekenhuis, Stichting Muziekids en het Emma Kinderziekenhuis van Amsterdam UMC de handen ineen voor de realisatie van Ziggo Dome XS: een multifunctionele muziekstudio midden in het ziekenhuis. De initiatiefnemers willen met dit project muziek inzetten als bron van troost, afleiding en verbinding voor jonge patiënten.

CUPRA en Audio Obscura brengen elektronische muziek naar snelweg tijdens Festival op de Ring

CUPRA betreedt vol overtuiging de wereld van electronic dance. Daarmee stimuleert het merk verandering en vernieuwing door op geheel eigen wijze een bijdrage te doen aan de muziekscene. Als aftrap presenteert CUPRA samen met Audio Obscura deze zomer een once-in-a-lifetime event: de Highway Rave op de Ring A10. Dit unieke EDM-festival maakt deel uit van “Festival op de Ring”, ter viering van 750 jaar Amsterdam, op zaterdag 21 juni 2025 – de langste dag van het jaar.

Airbnb en de Tour de France bundelen de krachten

Airbnb en de organisator van de Tour de France en de Tour de France Femmes avec Zwift maakten vandaag bekend dat ze de komende drie jaar gaan samenwerken. Wielerliefhebbers krijgen daarmee de kans om de koers mee te maken op een geheel nieuwe en authentieke manier en om de Franse gemeenschappen en cultuur langs de Tour te ontdekken.

Vier tennisgrootmachten lanceren gezamenlijke sponsorpropositie ‘365 dagen tennis’

De vier grootste partijen in het Nederlandse tennis slaan de handen ineen voor een ongekend sponsorinitiatief. Onder de noemer '365 dagen tennis' presenteren de KNLTB, ABN AMRO Open, Libéma Open en Ziggo Sport zich gezamenlijk aan de markt. Het doel: een partner aantrekken die zich verbindt aan de gehele tennissport in Nederland – van breedtesport tot toptennis, van live evenementen tot miljoenenpublieken op televisie. Een collectieve aanpak die binnen de Nederlandse sponsorwereld zijn gelijke niet kent.

Disney en Formula 1 bundelen krachten: Mickey & Friends racen mee vanaf 2026

Vanaf 2026 zullen twee van ’s werelds grootste entertainmentmerken – Disney en Formula 1 – hun krachten bundelen in een wereldwijde samenwerking rond Mickey & Friends. De samenwerking werd aangekondigd in Las Vegas, waar een speciaal ontworpen F1-wagen in Mickey-kleuren werd gepresenteerd.

Rabobank sluit zich aan bij Brainport-consortium rond PSV

Met Rabobank treedt een nieuwe participant die diep geworteld is in de regio toe tot de unieke sponsorconstructie van PSV met Metropoolregio Brainport Eindhoven. Daarmee blijkt de propositie andermaal een schot in de roos voor de Eindhovense voetbalclub.