Artikelen

Libresse maakt menstruatie bespreekbaar op Pinkpop met opvallende activatie

Tijdens de afgelopen editie van Pinkpop introduceerde Libresse een opvallende merkactivatie: de 'Refresh Spot', een speciaal ontworpen toiletervaring gericht op de behoeften van menstruerende festivalbezoekers. Met deze activatie wil Libresse bijdragen aan menstruatievriendelijke festivals en andere organisatoren inspireren om menstruatie mee te nemen in hun inclusiviteitsbeleid.

Radio Veronica sponsor van nieuwste Eredivisieclub Telstar

Radio Veronica wordt sponsor van SC Telstar en volgt hun strijd als underdog in de Eredivisie komend seizoen op de voet. Het logo van Radio Veronica prijkt op het uit- en thuisshirt en de broek van de club. Maar de samenwerking is veel meer dan dat, zo werd gisteren bekendgemaakt tijdens de middagshow van Wouter van der Goes en Frank van 't Hof op Radio Veronica.

Museum MORE opent éénpersoonsmuseum op de Zwarte Cross

Te midden van knetterende versterkers en razende motoren beleven bezoekers straks een intiem één op één moment met het schilderij 'Zebra’s in rood rotslandschap' (1958) van Carel Willink. Onder de noemer 'Less is MORE' presenteert Museum MORE uit Gorssel een uniek éénpersoonsmuseum op het festivalterrein.

Van Gogh Museum en Takii Europe verlengen samenwerking

Het Van Gogh Museum en Takii Europe zijn al tien jaar partners en kondigen aan dat hun samenwerking opnieuw wordt verlengd met drie jaar. Dit jubileum markeert een periode waarin kunst, cultuur en maatschappelijke betrokkenheid op bijzondere wijze samenkomen.

Sport en bedrijfsleven

Er is nog steeds iets fundamenteels mis met hoe we in Nederland naar sponsoring kijken. Te vaak draait het om ‘zichtbaarheid’ en ‘mediabereik’. Zolang het logo maar goed in beeld komt en de merknaam vaak genoeg wordt genoemd, zijn de KPI’s behaald en is het doel bereikt. Dat is nog steeds de norm in veel bestuurskamers en onder sportmarketeers. Maar in een samenleving die geconfronteerd wordt met een te passieve overheid en schreeuwt om oplossingen voor bijvoorbeeld sociale ongelijkheid, mentale problemen onder jongeren en toenemende eenzaamheid, is deze aanpak niet meer van deze tijd.

Nike nieuwe kledingsupplier van Team Visma | Lease a Bike

Vanaf juli 2025 is Nike de nieuwe leverancier van de sportkledingcollectie van Team Visma | Lease a Bike. De Amerikaanse sportgigant wordt daarmee de exclusieve aanbieder van alle kleding die renners en staf buiten de koers om dragen – van jassen en shirts tot petten en mutsen voor op het podium.

Plaza Padel en Rituals bundelen krachten voor unieke clubbeleving

Plaza Padel en Rituals slaan de handen ineen om padelspelers in Amsterdam, Laren en Maastricht te verrijken met een unieke beleving van ontspanning en luxe. Met deze samenwerking brengen beide merken hun gedeelde visie op welzijn en lifestyle samen, waarbij sport, ontspanning en verzorging perfect in balans komen.

Dark Horses naar Nederland

"Sport is uitgegroeid tot een onmisbaar onderdeel van merkstrategie en vormt een snelgroeiend domein." Daarom introduceert Omnicom Advertising Group Nederland, het collectief van TBWA\NEBOKO, DDB Amsterdam en 180 Global, het gerenommeerde sportmarketingbureau Dark Horses op de Nederlandse markt.

E-bikeaccu.nl exclusief sponsor NOS Tour de France-uitzendingen

Tijdens de Tour de France 2025 is E-bikeaccu.nl de exclusieve sponsor van de NOS-uitzendingen op televisie en online. De uitzendingen op NPO 1 en nos.nl worden gedurende de gehele Tourperiode voorafgegaan en afgesloten met sponsorbillboards van het Brabantse e-commercebedrijf. Ook in de radioverslagen en op de NOS-website is E-bikeaccu.nl prominent aanwezig.

TikTok en Tomorrowland kondigen wereldwijde samenwerking aan

TikTok is een nieuwe wereldwijde samenwerking aangegaan met Tomorrowland, het wereldberoemde elektronische muziekfestival dat op TikTok meer dan 7 miljoen volgers heeft. Samen willen ze digitale festivalbelevingen creëren om zo muziekliefhebbers wereldwijd dichterbij het festival te brengen. TikTok zal gedurende het hele jaar de officiële contentpartner zijn voor Tomorrowland. Fans kunnen zich verheugen op 24/7 livestreams, exclusieve behind-the-scenes beelden, samenwerkingen tussen artiesten en creators én interactieve fanbelevingen.

Yanmar tekent overeenkomst voor overname Almere City

Almere City FC maakt vandaag bekend dat Yanmar een overeenkomst heeft getekend met Kroonenberg Groep inzake de overname van alle aandelen én het stadion van Almere City FC. Het Japanse familiebedrijf heeft een vestiging in Almere sinds 1989 en is al tien jaar stadionsponsor van de club. De voorgenomen transactie is onder voorbehoud van goedkeuring door de licentiecommissie betaald voetbal van de KNVB.

Staatsloterij NK Wielrennen 2028 keert terug naar Valkenburg

In 2028 bestaat de Koninklijke Nederlandsche Wielren Unie (KNWU) 100 jaar. Ter gelegenheid van dit bijzondere jubileum vindt het Staatsloterij NK Wielrennen 2028 plaats op een van de meest historische locaties uit de Nederlandse wielersport: de Cauberg in Valkenburg.

KNVB en Zilveren Kruis maken De Onzichtbare Blessure bespreekbaar

De KNVB en Zilveren Kruis hebben een vijfjarig maatschappelijk partnership afgesloten om mentale gezondheid bij jongeren bespreekbaar te maken. Onder de noemer De Onzichtbare Blessure zetten beide organisaties zich in om aandacht te krijgen voor mentale problemen.

Periodepartnership Keuken Kampioen Divisie

De Keuken Kampioen Divisie staat bekend om de zinderende play-offs aan het einde van elk seizoen. Wie mag zich opmaken voor de Eredivisie en wie sneuvelt er alsnog in het zicht van de haven? In deze strijd om promotie – die Telstar dit jaar verrassend naar zich toe wist te trekken – zien we niet alleen hoogvliegers op de ranglijst terug, maar ook clubs die één van de vier periodes in het seizoen wisten te winnen en daarna geen topklassering meer behaalden. Jelte Griess, Head of Commerce & Partnerships bij de Coöperatie Eerste Divisie (CED), zag dit unieke periodesysteem als commerciële kans en ontwikkelde het zogeheten ‘periodepartnership’.

Rabobank Utrecht nieuwe partner Nederlands Film Festival

Rabobank Utrecht is een nieuwe partner van het Nederlands Film Festival (NFF) en steunt de 45e jubileumeditie én de 46ste editie van hét filmfestival van Nederland. Beide organisaties delen hun Utrechtse wortels en de maatschappelijke ambitie om meer inwoners van de stad te betrekken bij cultuur. Rabobank Utrecht richt de samenwerking op het versterken van de festivalbeleving onder jongeren met een speciale activatie tijdens het festival.