Artikelen

Onderzoek: Sponsors Eredivisie zeer positief over partnership

De Eredivisie is meer dan ooit een succesvol en uiterst effectief platform voor bedrijven om hun zakelijke doelen te bereiken. Dat blijkt uit het recente partnershiponderzoek 2023/'24, uitgevoerd door KNVB Expertise en Markteffect. Aan het onderzoek namen 776 sponsoren deel van 16 verschillende betaaldvoetbalclubs.

De Gemiste Kans in Sportsponsoring

Reinjan Prakke is bij audio agency Airborne verantwoordelijk voor de verhalende podcastproducties. Vanuit zijn liefde voor het vertellen van onderhoudende verhalen in audio, vraagt hij zich af waarom sportsponsoring vaak zo oppervlakkig is, terwijl de mogelijkheden om verdieping te geven voor het oprapen liggen.

Eerste partner-activiteiten in TeamNL huis bekend gemaakt

NOC*NSF en Sportcentrum Papendal hebben de eerste activiteiten van partners voor de aanstaande bezoekers van het Olympische en Paralympisch TeamNL-huis bekendgemaakt.

Sebastiaan Westerhout naar Global Sports Communication

Sebastiaan Westerhout is sinds 1 januari begonnen als Senior Sports Marketeer bij Global Sports Communication. Op internationaal niveau werken met atleten, topsport en sponsors komen voor Westerhout hier bij elkaar.

Grolsch nieuwe partner Eye Filmmuseum

Eye Filmmuseum in Amsterdam en Koninklijke Grolsch hebben voor de komende vijf jaar een samenwerkingsovereenkomst getekend. Per 1 januari 2024 is Grolsch de exclusieve bierleverancier van Eye Filmmuseum. Grolsch steunt al decennialang de filmcultuur in Nederland. Eye en Grolsch delen een liefde voor vakmanschap, samenzijn en duurzaamheid.

Havenbedrijf Rotterdam sponsort Wereldhavendagen opnieuw voor vijf jaar

Havenbedrijf Rotterdam en de Stichting Wereldhavenfestival Rotterdam hebben een nieuw sponsorcontract gesloten. Daardoor zal ook de komende vijf jaar het Havenbedrijf optreden als hoofdsponsor van dit grootschalig, drie dagen durende evenement dat jaarlijks in het begin van september wordt georganiseerd op de kades rond de Erasmusbrug.

Punt-uit nieuwe mouwsponsor FC Emmen

Vanaf de uitwedstrijd tegen ADO Den Haag op vrijdag 26 januari staat het logo van Punt-uit E-fulfilment op de mouw van de FC Emmen-wedstrijdshirts. Daarnaast wordt de logistieke en fulfilmentdienstverlener ook businesspartner van de club en sponsor van het Doelpunt van de Maand.

Lexus partner van ATP Tour en ABN AMRO Open

Lexus en ATP (Association of Tennis Professionals) hebben afspraken gemaakt voor een meerjarige samenwerking. Met ingang van 2024 is Lexus de nieuwe Platinum Partner en Official Automotive Partner van de ATP Tour. Lexus gaat geëlektrificeerde modellen inzetten voor het vervoeren van spelers, officials en gasten tijdens een aantal ATP-toernooien, waaronder het ABN AMRO Open.

Holland Casino, Amstel en VodafoneZiggo genomineerd voor Live Entertainment Production Awards

Holland Casino, Amstel en VodafoneZiggo zijn genomineerd als Sponsor van het Jaar voor de Live Entertainment Production Awards (LEPA). Dat werd bekendgemaakt tijdens Eurosonic Noorderslag.

ABN AMRO en de Esther Vergeer Foundation zetten succesvol partnership voort

ABN AMRO en de Esther Vergeer Foundation hebben hun samenwerking met twee jaar verlengd. De bank blijft de stichting de komende jaren steunen, met als doel om kinderen met een lichamelijke beperking en/of chronische aandoening - net als alle andere kinderen - de kracht van sport te laten ervaren. Samen organiseren zij onder andere het Sportfestival tijdens het ABN AMRO Open tennistoernooi.

DHL presenting partner EK Beachvolleybal 2024 in Nederland

DHL verbindt zich als presenting partner aan het EK Beachvolleybal voor mannen en vrouwen, dat dit jaar in Nederland wordt gehouden. Als trotse sponsor en logistiek partner van de TeamNL Volleybaldames en de vrouwen van Beach TeamNL vergroot DHL daarmee zijn support aan het Nederlandse volleybal.

Partnership Dunlop & K•Swiss met KNLTB met 3 jaar verlengd

Ook de komende 3 jaar zijn Dunlop en K•Swiss Official Partner van de KNLTB. Het partnership werd tijdens een feestelijke bijeenkomst op het NTC in december officieel verlengd. Zowel tennis als padel mag rekenen op de ondersteuning van materialen zoals ballen, rackets, accessoires en kleding.

Inzenden SponsorRingen verlengd tot 4 februari

De mogelijkheid om je case in te zenden voor een SponsorRing is verlengd tot en met zondag 4 februari.

De ZuidasRun presenteert Yet als nieuwe hoofdsponsor

Yet, hét online platform met ervaren experts om grip te krijgen op obstakels en uitdagingen in werk óf privéleven, is vanaf dit jaar titelsponsor van de ZuidasRun. Het merk heeft zich voor minimaal 3 jaar als hoofdsponsor aan de ZuidasRun verbonden. De ZuidasRun is jaarlijks één van de grootste B2B hardloop evenementen van Nederland.

Sander Kruis wordt commercieel directeur Visma | Lease a Bike

Sander Kruis maakt promotie bij Team Visma | Lease a Bike en is met ingang van dit jaar commercieel directeur van de Nederlandse formatie.