Artikelen

Ziggo Dome introduceert Ziggo Dome XS

In een opvallende samenwerking slaan Ziggo Dome, Stichting Steun Emma Kinderziekenhuis, Stichting Muziekids en het Emma Kinderziekenhuis van Amsterdam UMC de handen ineen voor de realisatie van Ziggo Dome XS: een multifunctionele muziekstudio midden in het ziekenhuis. De initiatiefnemers willen met dit project muziek inzetten als bron van troost, afleiding en verbinding voor jonge patiënten.

CUPRA en Audio Obscura brengen elektronische muziek naar snelweg tijdens Festival op de Ring

CUPRA betreedt vol overtuiging de wereld van electronic dance. Daarmee stimuleert het merk verandering en vernieuwing door op geheel eigen wijze een bijdrage te doen aan de muziekscene. Als aftrap presenteert CUPRA samen met Audio Obscura deze zomer een once-in-a-lifetime event: de Highway Rave op de Ring A10. Dit unieke EDM-festival maakt deel uit van “Festival op de Ring”, ter viering van 750 jaar Amsterdam, op zaterdag 21 juni 2025 – de langste dag van het jaar.

Airbnb en de Tour de France bundelen de krachten

Airbnb en de organisator van de Tour de France en de Tour de France Femmes avec Zwift maakten vandaag bekend dat ze de komende drie jaar gaan samenwerken. Wielerliefhebbers krijgen daarmee de kans om de koers mee te maken op een geheel nieuwe en authentieke manier en om de Franse gemeenschappen en cultuur langs de Tour te ontdekken.

Vier tennisgrootmachten lanceren gezamenlijke sponsorpropositie ‘365 dagen tennis’

De vier grootste partijen in het Nederlandse tennis slaan de handen ineen voor een ongekend sponsorinitiatief. Onder de noemer '365 dagen tennis' presenteren de KNLTB, ABN AMRO Open, Libéma Open en Ziggo Sport zich gezamenlijk aan de markt. Het doel: een partner aantrekken die zich verbindt aan de gehele tennissport in Nederland – van breedtesport tot toptennis, van live evenementen tot miljoenenpublieken op televisie. Een collectieve aanpak die binnen de Nederlandse sponsorwereld zijn gelijke niet kent.

Disney en Formula 1 bundelen krachten: Mickey & Friends racen mee vanaf 2026

Vanaf 2026 zullen twee van ’s werelds grootste entertainmentmerken – Disney en Formula 1 – hun krachten bundelen in een wereldwijde samenwerking rond Mickey & Friends. De samenwerking werd aangekondigd in Las Vegas, waar een speciaal ontworpen F1-wagen in Mickey-kleuren werd gepresenteerd.

Rabobank sluit zich aan bij Brainport-consortium rond PSV

Met Rabobank treedt een nieuwe participant die diep geworteld is in de regio toe tot de unieke sponsorconstructie van PSV met Metropoolregio Brainport Eindhoven. Daarmee blijkt de propositie andermaal een schot in de roos voor de Eindhovense voetbalclub.

Eredivisie en Derbystar presenteren nieuwe wedstrijdbal in 123 landen

De Eredivisie CV en Derbystar presenteren vandaag de nieuwe officiële wedstrijdbal voor het VriendenLoterij Eredivisie-seizoen 2025/‘26. De Globall staat volledig in het teken van de mondiale invloed op het Nederlandse voetbal. De bal wordt gepresenteerd en gedeeld in 123 landen als eerbetoon aan alle nationaliteiten van spelers die de Nederlandse competitie kleur hebben gegeven.

SponsorRingen 2025 viert de kracht van samenwerking tijdens feestelijke awardshow

Op dinsdag 17 juni 2025 staat SugarFactory in Halfweg in het teken van de beste sponsorcases van het afgelopen jaar. Tijdens de jaarlijkse uitreiking van de SponsorRingen worden de meest impactvolle samenwerkingen in het zonnetje gezet. Met als thema 'de sweet spot' draait de avond om het punt waar strategie, creativiteit en uitvoering perfect samenkomen – het fundament van succesvolle sponsoring.

Nederlandse Loterij geeft ruim 1,5 miljard euro terug aan de maatschappij

Nederlandse Loterij heeft sinds de oprichting in 2016 meer dan 1,5 miljard euro teruggegeven aan de maatschappij. De grootste kansspelaanbieder van Nederland bereikt deze mijlpaal met de maatschappelijke bijdrage over 2024: 203,6 miljoen euro. Om de jaarlijkse financiële steun van Nederlandse Loterij aan de sport, goede doelen en samenleving ook de komende jaren te kunnen laten groeien, pleit Nederlandse Loterij voor bevriezing van de kansspelbelasting.

EasyToys en Peakz Padel gaan tweejarige samenwerking aan

EasyToys en Peakz Padel kondigen een tweejarige samenwerking aan. Als aftrap openen ze een knalroze padelbaan bij de vernieuwde Peakz Padel locatie Amsterdam Sloterdijk. Naast deze unieke baan lanceren EasyToys en de grootste padelorganisatie van Nederland een gloednieuw 'Hoogtepuntensysteem'. Met deze samenwerking zet het erotische lifestyle merk in op de snelst groeiende sport van Nederland, met het doel om seksueel plezier onder een nog groter publiek toegankelijk te maken.

TRIBE Security nieuwe naamgevende sponsor van Skydeck Bospop

Bospop en TRIBE Security zijn een meerjarige samenwerking aangegaan. Het beveiligingsbedrijf wordt niet alleen de vaste beveiligingspartner van het festival, maar verbindt zich ook als naamgever aan het exclusieve Skydeck. Vanaf 2025 heet deze geliefde VIP-locatie het TRIBE Security Skydeck.

Samsung en het Van Gogh Museum unlocken driejarig partnership

Samsung en het Van Gogh Museum bundelen hun krachten in een driejarige samenwerking met als doel om kunst en technologie dichter bij elkaar te brengen. Met een vernieuwde audiotour in het museum slaan de partners een brug tussen kunst, het levensverhaal van Van Gogh en de hedendaagse technologie van Samsung. Het iconische werk Amandelbloesem wordt als een van Van Goghs meesterwerken uitgelicht in de audiotour.

Rabobank omarmt basketballsport

Rabobank verbindt zich met diverse nieuwe partnerships aan de snelgroeiende sport basketbal. Dat maakte de coöperatieve bank vrijdag jl. bekend, tijdens de 3x3 Women’s Series en aan de vooravond van de 3x3 World Tour Amsterdam.

Eerste editie Nationaal Sportcongres vindt plaats op Papendal

De uitdagingen voor de sportsector stapelen zich op. Ruimtelijke druk, de afname van vrijwilligers en het belang van inclusief beleid vragen om nieuwe oplossingen. Tegelijkertijd biedt deze dynamiek volop kansen. Hoe kunnen we als sector samen inspelen op deze ontwikkelingen? Die vraag staat centraal tijdens het allereerste Nationaal Sportcongres op dinsdag 24 juni op Papendal.

Amazon.Nl rent marathon voor Prinses Máxima Centrum

Vandaag komen medewerkers van Amazon.nl in actie voor het Prinses Máxima Centrum voor kinderoncologie. Zij rennen van het Amsterdamse hoofdkantoor van Amazon naar het onderzoeksziekenhuis in Utrecht. In estafettevorm zullen zij precies een afstand van 42km rennen. Dit doen zij om geld op te halen voor het onderzoeksziekenhuis. Ook Jeroen van Veen, beter bekend als de sponsorloper, rent met hen mee. Jeroen haalde vorig jaar landelijke bekendheid door elke dag 10km te rennen voor het Prinses Máxima Centrum. Dit deed hij ter nagedachtenis van zijn zoon, die overleed aan kanker.