Artikelen

Lotto nieuwe partner finale Kenonz Korfbal League

Lotto is de nieuwe partner van de finale van de Korfbal League. Het grootste zaalsportevenement van Nederland vindt plaats op zaterdag 15 april in Rotterdam Ahoy. Het partnership met Lotto komt voort uit de goede samenwerking tussen het Koninklijk Nederlands Korfbalverbond (KNKV) en Nederlandse Loterij – waar Lotto onderdeel van is – als hoofdsponsor van TeamNL.

VriendenLoterij nieuwe hoofdsponsor Musical Awards Gala

De VriendenLoterij is de nieuwe hoofdsponsor van hét musicalgala van het jaar: de Musical Awards. De prestigieuze awards worden op maandag 15 mei in het AFAS Circustheater in Scheveningen voor de 21e keer uitgereikt. Vorig jaar vielen onder andere de musicals Disney's Alladin en 14 De Musical en musicalsterren als Pia Douwes, Nyassa Alberta en Stanley Burleson in de prijzen. De genomineerden van 2023 worden op vrijdag 28 april bekendgemaakt.

HP Benelux nieuwe Creative Digital Project Partner Mauritshuis

HP Inc. Benelux is de nieuwe Creative Digital Project Partner van het Mauritshuis. HP levert het Haagse museum kennis en technologie met als doel het digitaal ontsluiten van de eeuwenoude kunst op verschillende creatieve en virtuele manieren. Bovendien wil HP innovatie, ondernemerschap en creativiteit stimuleren met de laatste technologische innovaties, zoals de HP high-end workstations.

Looplabb hoofdsponsor van de Hebban Debuutprijs

Het Nederlandse leesbrillenmerk Looplabb is de komende twee jaar hoofdsponsor van de Hebban Debuutprijs, de aanmoedigingsprijs voor debuterende auteurs die sinds 2016 georganiseerd wordt door lezerscommunity Hebban.nl.

GASSAN Official Timing Partner van NN Marathon Rotterdam 2023

GASSAN is de Official Timing Partner van NN Marathon Rotterdam 2023. De naam GASSAN zal onder andere gedurende het hele marathonweekend duidelijk zichtbaar zijn boven de klok die boven de finish op de befaamde Coolsingel hangt.

Jumbo-Visma rijdt met bewustwordingshelm

Dit jaar staat de wielerklassieker Parijs-Roubaix in het teken van bewustwording om een helm te dragen tijdens het fietsen. Een initiatief van Team Jumbo-Visma en partner Lazer.

Geen Holland Heineken House meer

De exploitatie en inrichting van het TeamNL Huis in Parijs, tijdens de Olympische en Paralympische Spelen volgend jaar, komt volledig in handen van NOC*NSF en Sportcentrum Papendal. Daarmee verdwijnt na 30 jaar definitief de naam van het Holland Heineken House. In 2020 bleef in Tokio het TeamNL Tokyo Center gesloten door de corona-epidemie.

ING gaat 625 amateurvoetbalclubs ondersteunen

ING gaat per augustus van dit jaar 625 amateurvoetbalclubs in Nederland drie jaar lang financieel ondersteunen. In een grootschalig sponsorinitiatief verdeelt de bank in totaal ruim 2,5 miljoen euro per jaar aan sponsorgelden. Met deze actie onderstreept ING haar voortdurende betrokkenheid bij de ontwikkeling en groei van het amateurvoetbal in Nederland. Nederlandse amateurvoetbalclubs kunnen zich tot vrijdag 28 april aanmelden voor deze kans op sponsoring door ING, die loopt tot en met 31 juli 2026.

NOC*NSF benoemt Baukje ter Huurne tot chief marketing officer

NOC*NSF heeft Baukje ter Huurne benoemd als chief marketing officer. Zij zal vanaf 1 juni leiding geven aan de afdeling Marketing, Communicatie & Partnerships bij NOC*NSF.

Energiedrank Tenzing wordt partner van Apenkooi Events

Het plantaardige en caloriearme energiedrankje Tenzing gaat een partnership aan met Apenkooi Events en zal daarmee op zestien Apenkooi evenementen te koop zijn, startend komend weekend bij DGTL. Naar de evenementen van Apenkooi komen zo’n 400.000 bezoekers per jaar.

PepsiCo brengt Champions League bekers naar Nederland

Voor het eerst in Nederland heeft Champions League-winnaar Ibrahim Afellay de officiële UEFA Champions League trofeeën onthuld. De bekers zijn de komende twee dagen te bewonderen op Stationsplein in Utrecht.

Sponsorreport studiereis naar Chicago

Sponsorreport organiseert ook dit jaar weer een complete studiereis naar het Sponsorship Mastery Summit, van dinsdag 26 september tot en met zaterdag 30 september, in Chicago. Het congres waar sponsorprofessionals uit de hele wereld samen komen. Een unieke gelegenheid om nieuwe contacten te leggen en diepgaand met elkaar kennis en ervaringen uit te wisselen over sponsoring, in Nederland & wereldwijd.

EuroParcs ook komend seizoen hoofdpartner van Feyenoord

Feyenoord en de EuroParcs Group zijn overeengekomen het hoofdpartnership met nog één jaar te verlengen. Dit betekent dat EuroParcs ook volgend seizoen op het shirt van de Rotterdamse club prijkt. Met de aangekondigde verlenging zal de samenwerking haar vijfde seizoen in gaan. Al sinds het seizoen 2019 - 2020 is de vakantieparken-aanbieder, de hoofdpartner van Feyenoord, aanvankelijk onder de naam Droomparken.

Saxo ook komende 3 jaar hoofdsponsor Dam tot Dam FietsClassic

Saxo verlengt de samenwerking met Sportorganisatie Le Champion en is daarmee tot en met 2025 de hoofd- en titelsponsor van de Dam tot Dam FietsClassic.

Benchmark Sponsoring 2023: ‘Rol maatschappelijke invulling sponsoring groeit’

Het aandeel bedrijven dat met sponsoring een bijdrage wil leveren aan de maatschappij is afgelopen jaar sterk gegroeid. Dat blijkt uit de Benchmark Sponsoring 2023, het jaarlijkse onderzoek naar de stand van zaken in sponsoring uitgevoerd door Sponsorreport, vakblad voor sponsoring en partnershipmarketing, in samenwerking met onderzoeksbureau Markteffect.