Artikelen

GameWaves wint licentie voor League of Legends

Na een pitch-ronde waar ruim tien bedrijven uit binnen- en buitenland aan meededen, heeft game-uitgever Riot Games gekozen voor het Nederlandse GameWaves. Zij wonnen de licentie om de competitie voor het hoogste niveau League of Legends in de Benelux te organiseren. Het bedrijf trekt op met webhoster TransIP om Nederland in de e-sports-wereld weer op de kaart te zetten.

Thomas Dekker en Right To Play gaan voor impact in uniek wielrenjaar

Voormalig wieler-prof Thomas Dekker lanceert een exclusieve wieleroutfit én stapt zelf op de fiets in Rwanda. Hiermee wil Dekker aandacht vragen voor de kracht van sport en spel voor kinderen die opgroeien in armoede en met geweld. Het speciaal ontworpen wielertenue - een samenwerking met de Nederlandse kunstenaar Piet Parra en wielermerk Tactic - komt in een gelimiteerde oplage te koop. De opbrengsten gaan naar Right To Play. Dekker reist door Rwanda om projecten van Right To Play te bezoeken in de voorbereiding naar een fietsjaar dat impact moet maken.

Unilever wordt partner van UEFA Women’s EURO 2025

UEFA heeft aangekondigd dat Unilever de officiële wereldwijde partner wordt van UEFA Women’s EURO 2025. Het toernooi vindt plaats in Zwitserland, verspreid over acht gaststeden, van 2 tot en met 27 juli 2025.

Odido verandert logo tot bron van inspiratie voor shorttrackers

Met nog precies één jaar te gaan tot de Olympische Winterspelen in Milaan, verrast Odido de Nederlandse shorttrackers met een bijzondere actie. Tijdens de ISU Shorttrack World Tour – Odido Cup dragen de schaatsers een speciaal pak waarop het logo van Odido plaats heeft gemaakt voor persoonlijke boodschappen van hun geliefden, familie en vrienden.

Eredivisie CV sluit zich aan bij POS

POS (Platform Ondernemende Sportaanbieders) heeft een samenwerkingsovereenkomst gesloten met de Eredivisie CV. Met deze samenwerking bundelen beide partijen hun krachten om sport en bewegen in Nederland verder te stimuleren en een grotere groep mensen te bereiken.

Muziekgebouw aan ’t IJ twintig jaar vernieuwend en veelzijdig muziekpodium

In 2025 viert Muziekgebouw aan ’t IJ zijn twintigste verjaardag. Het neemt een unieke plek in het Amsterdamse in en geniet internationale bekendheid. Gelegen aan het IJ in Amsterdam, op slechts tien minuten loopafstand van het Centraal Station, biedt het Muziekgebouw een platform voor de nieuwste ontwikkelingen in de hedendaagse, klassieke muziek en experimentele genres.

a.s.r. hoofdsponsor Avond4daagse

Koninklijke Wandelbond Nederland (KWbN) en a.s.r. kondigen een partnership aan. Vanaf 2025 is a.s.r. de officiële hoofdsponsor van de Avond4daagse, het grootste wandelfeest van Nederland voor jong en oud. Het doel van deze samenwerking is om het unieke, lokale karakter van de Avond4daagse in de komende jaren te versterken en zo nog meer kinderen en ouders aan het wandelen te brengen. Het partnership wordt aangegaan voor vier jaar.

Tour of Holland meerdaagse wielerronde in najaar 2025

De Tour of Holland is op 5 februari door TIG Sports & Events officieel gelanceerd in het Mauritshuis in Den Haag. Met de Tour of Holland krijgt Nederland, van 14 tot 19 oktober 2025, weer een toonaangevende meerdaagse wielerronde. De lancering vond plaats in het bijzijn van vele media, gasten en stakeholders tijdens een speciale aflevering van de AD-podcast "In het Wiel" van mediapartner DPG. Daarin werden onder andere het etappeschema en de eerste deelnemende teams bekend gemaakt.

Remco Barbier en Jasper Hunting starten Frontrunners

Remco Barbier en Jasper Hunting hebben de krachten van hun bedrijven Collab en Goodhunt gebundeld en gaan samen verder als Frontrunners. Frontrunners is een collectief van zelfstandige experts in marketing en commercie. Samen helpen zij zowel merken als rechtenhouders met strategische vraagstukken rondom partnerships.

TeamNL sluit samenwerking met Pon

Op korte termijn gaat NOC*NSF over op elektrisch rijden; dat is de eerste stap. Later dit jaar volgt een integraal mobiliteitsprogramma voor alle topsporters van TeamNL en medewerkers van NOC*NSF. Dat is de basis voor de nieuwe overeenkomst tussen NOC*NSF, Volkswagen, fietsmerk Koninklijke Gazelle en mobiliteitskaart Shuttel. Die combinatie biedt sporters en medewerkers een ongekend scala aan opties voor (duurzaam) vervoer en levert een flinke verlaging op van de CO2-footprint van de sportkoepel. Voor TeamNL is het bovendien de hernieuwde keuze voor een goede bekende: Volkswagen was ruim 20 jaar lang dé auto voor de topsporter.

Fonds Gehandicaptensport ontvangt nieuwe subsidie voor 'Uniek Sporten'

Fonds Gehandicaptensport kondigt aan dat hun project 'Samen Uniek: Sport voor Iedereen' één van de vier winnaars is van de Sportinnovator-subsidieronde. Deze subsidie stelt hen in staat om het Uniek Sporten platform verder op te schalen, met als doel de sportdeelname van mensen met een beperking in Nederland te bevorderen.

Het festivalseizoen 2024 geëvalueerd

Het festivaljaar 2024 zit er al een tijdje op. Het Amsterdam Dance Event (ADE) in oktober was de laatste écht grote knaller van het seizoen, dat traditiegetrouw weer namen als Paaspop, Best Kept Secret, Pinkpop, Concert at Sea, Defqon.1, Rock Werchter, Awakenings, Down The Rabbit Hole, Zwarte Cross, Tomorrowland, Lowlands en Mysteryland op de kalender had staan. In totaal trokken er meer dan 1 miljoen mensen naar de verschillende festivals. Maar wie zijn die festivalbezoekers precies? En wat kunnen (toekomstige) festivalsponsors met die informatie? Onderzoeksbureau Markteffect ging voor Sponsorreport op zoek naar de persoon achter de koper van het festivalticket.

Lexus klaar voor nieuwe editie ABN AMRO Open

Lexus is voor het tweede opeenvolgende jaar de Official Car Supplier van het ABN AMRO Open tennistoernooi in Rotterdam. Bezoekers kunnen tijdens het evenement kennismaken met verschillende Lexus-modellen, waaronder de nieuwe Lexus NX Overtrail, de compacte Lexus LBX en de batterij-elektrische Lexus RZ.

Een idee voor voetbalclubs: Word de anti-sportsbettingclub

Fans zien hun club als uniek, maar voor potentiële sponsors is er weinig onderscheid tussen clubs. Een bedrijf dat geïnteresseerd is in Londen of São Paulo heeft veel goede opties om mee samen te werken. Differentiatie is belangrijk voor alle merken, inclusief voetbalclubs. Als je een unieke positie wilt innemen en een specifiek type sponsor wilt aantrekken, positioneer jezelf dan als de anti-sportsbettingclub.

Centraal Beheer hoofdsponsor van Midwinter Marathon

Sprintlegende Dafne Schippers heeft op vrijdagavond 31 januari het startschot gegeven voor de Centraal Beheer Night Run, onderdeel van de 50e Midwinter Marathon in Apeldoorn. Dit evenement is een onderdeel van het Maatschappelijke Activatie Programma rondom de Europese Kampioenschappen Indoor Atletiek 2025.