• Events
  • Magazine
  • Nieuws
  • Nieuwsbrief
  • Sponsorship onderzoek 2025
  • Opinie
  • Partners
  • Abonnement
  • Info en contact
Menu Sluit
Logo

Door Rik Meijer

Sponsoring als maatschappelijke daad – waarom merken nu verschil kunnen maken in de cultuursector

In een samenleving die piept en kraakt onder mentale druk, economische onzekerheid en sociale afstand, verandert de rol van merken fundamenteel. De vraag is niet langer: hoe val ik op? De vraag is: waar ben ik van betekenis? In de cultuursector – zowel de gesubsidieerde als de commerciële – zijn de signalen alarmerend. Kosten stijgen, personeel is schaars en de marges zijn flinterdun. De festivals, jarenlang boegbeeld van verbeelding en verbinding, staan onder druk. En de rek is eruit. Ticketprijzen kunnen niet verder omhoog, bezoekers zitten krapper bij kas, en het risico voor organisatoren is hoger dan ooit. De tijd voor duurzame partnerships die waarde creëren voor merken, consumenten en organisaties is nu echt aangebroken.
Blog
Festival
Event
Kunst & cultuur
Entertainment
19 juni 2025

Blijf op de hoogte

Schrijf je hier in voor de gratis wekelijkse Sponsorreport-nieuwsbrief met daarin alles wat er speelt op het gebied van sponsoring.

Verifieer dat je geen robot bent.

Volg ons

Sponsorreport © 2025
Gerealiseerd door: Golazo Media logo
  • Adverteren
  • Privacy Policy
  • Cookies
  • Contact
  • Cookies instellen