Blue10 verlengt sponsoring Sparta

Co-sponsor Blue10 heeft het contract met Sparta Rotterdam voor 3 seizoenen verlengd. De huidige broeksponsor zal met haar logo vanaf komend seizoen de bovenzijde van de rug op het Sparta tenue bekleden tot en met ten minste het seizoen 2025-2026. Sparta neemt na 10 jaar wel afscheid van Nicoverken als shirtsponsor.

Blue10 stapte in 2021 in als co-sponsor bij Sparta. De constructieve samenwerking bevalt beide partijen erg goed, waardoor het wederzijdse vertrouwen naar elkaar wordt bezegeld met een langdurig partnership.

Dave van der Meer, Commercieel Manager van Sparta, is verheugd met de verlenging: ‘’Blue10 sluit met haar groeiambities naadloos aan bij onze club. De overeenkomst in het DNA van beide organisaties gaat echter veel verder dan dat. Dat werd onlangs bij het CFO van de Toekomst event nog maar eens duidelijk. Daar vertelden onze Algemeen Directeur Manfred Laros en Marcel Duijvestijn (CEO Blue10) hoe zij de authenticiteit van de club / het bedrijf waarborgen en daarmee een financieel gezonde toekomst in eigen hand houden.’’

Marcel Duijvestijn en Niels van Buuren, samen eigenaar van Blue10, reageren verheugd op de verlenging van het co-sponsorschap met Sparta: ‘’Toen wij in 2021 de samenwerking met Sparta Rotterdam aangingen, voelde dat voor ons als een goede en logische keuze. Het gevoel dat we toen hadden, hebben we in de afgelopen jaren bevestigd gekregen. Met de sympathie en ambitie die Sparta zowel regionaal als landelijk uitstraalt, identificeren wij ons bedrijf graag. We hebben ons in de afgelopen seizoenen ‘de Clubliefde op z’n Spartaans’ eigen gemaakt. We zien het als een eer dat wij met Blue10 de rugpositie van Nicoverken (na 10 seizoenen) mogen overnemen op het mooiste tenue van Nederland.’’

Afscheid Nicoverken

Nicoverken, de langstlopende shirtsponsor uit de clubgeschiedenis van Sparta, zwaait na 10 seizoenen af van de rugpositie op het Sparta tenue.
Manfred Laros, Algemeen Directeur van Sparta Rotterdam, heeft lovende woorden voor Nicoverken: ‘’Het getuigt van een ongekend hoog niveau aan clubliefde en loyaliteit dat een bedrijf zich voor zo’n lange periode heeft gecommitteerd als shirtsponsor aan onze prachtige club. Natuurlijk is dit geen afscheid, maar een dankwoord, voor de afgelopen 10 seizoenen. We blijven Erik, Jeroen en alle andere betrokkenen binnen Nicoverken natuurlijk zien en we hopen dat ze nog jaren hierna als sponsor verbonden blijven aan Rood-Wit.’’

Erik en Jeroen van Krugten reageren namens Nicoverken eensgezind op het dankwoord vanuit Sparta: ‘’Toen we aan dit avontuur begonnen eindigde Sparta op de 16e plek in de 1e divisie (destijds Jupiler League); de laagste eindklassering sinds de invoering van de Eredivisie in 1957. Nu, 10 jaar later, staan we op de 6e plek in de Eredivisie en wie weet wat er nog in het vat zit. Met deze 6e plek stevenen we voorlopig af op de hoogste eindklassering sinds 1996. Het symboliseert voor ons de weg omhoog die de afgelopen jaren is ingezet, met veelal hoogte- maar ook dieptepunten. We zijn er enorm trots op dat wij als Nicoverken gedurende die jaren, in voor- en tegen spoed, op het mooiste tenue van Nederland mochten prijken."

Tijdens de rust van de laatste thuiswedstrijd in de competitie Sparta – SC Cambuur zal Nicoverken op een gepaste wijze worden bedankt voor de afgelopen 10 seizoenen. Over de invulling van het nieuwe sponsorschap tussen Nicoverken en Sparta zijn de partijen nog met elkaar in gesprek.