Influencers of Sports brengt sport- en marketingwereld samen

Sportmarketingbureau House of Sports lanceert samen met influencer marketing platform Join het platform Influencers of Sports. Voor bedrijven is het via dit platform mogelijk om voor hun marketing campagnes samen te werken met Olympisch atleten als Erben Wennemars en Tess Wester, E-sporter Koen Weijland, maar ook de fanatieke #fitgirl met 10.000 volgers op Instagram.

Influencers of Sports brengt alle aspecten van influencer marketing samen in één dashboard: van het zoeken naar relevante influencers tot het opzetten van campagnes en evalueren van de resultaten.


Influencer marketing groeit als kool: het inzetten van persoonlijkheden met een relevant online bereik om een merk onder de aandacht te brengen is zelfs de snelst groeiende vorm van marketing. Ook sporters zijn (online) rolmodellen en hebben een sterke band met hun volgers. Handbalster Tess Wester heeft zo’n 165.000 volgers op Twitter, Instagram en Facebook, voormalig schaatser Erben Wennemars telt in totaal 163.000 volgers en E-sporter Koen Weijland heeft een gecombineerd bereik van 283.000 volgers. De doelgroep van deze sporters is overwegend jong en moeilijk te bereiken via traditionele marketingkanalen - en daarmee des te relevanter voor bedrijven. Sport-influencers met minimaal 5.000 volgers kunnen zich kosteloos aanmelden voor het platform Influencers of Sports.


House of Sports is met Influencers of Sports het eerste sportmarketingbureau dat met de software van Join een eigen platform lanceert. Binnen het platform zet je gemakkelijk en snel een influencer marketing campagne op met relevante sport-influencers. Bedrijven zoeken middels gebruiksvriendelijke filters (leeftijd, geslacht, thema’s, relevante keywords) naar passende influencers en ontvangen een overzicht met de beste matches voor hun campagne. Wanneer de juiste match is gevonden, is een samenwerking snel en gemakkelijk te realiseren. Je stemt de content af met de influencer en volgt de resultaten real-time binnen het dashboard.


’’Ik ben heel blij dat we tot deze samenwerking met House of Sports zijn gekomen. Het is onze missie om influencer marketing toegankelijk te maken voor iedereen, en met deze partnership is dat precies wat we doen.” aldus CEO van het Europese influencer marketing platform Paolo Martorino.


Managing Partner bij sportmarketingbureau House of Sports, Koen Hermens, is ook enthousiast over het partnership: ‘’House of Sports zet hiermee een volgende stap in haar data-driven marketing activiteiten voor sporters en merken, voor wie influencer marketing een zeer effectief middel is gebleken. We spelen door de samenwerking met Join in op de toenemende vraag uit de nationale- en internationale markt van influencer marketing via sport.”

House of Sports en Join Marketing

House of Sports is het sportmarketingbureau in Ouderkerk aan de Amstel en werkt al meer dan 15 jaar voor sporters, sportbonden en het bedrijfsleven. House of Sports verzorgt o.a. het management van Sven Kramer, Ranomi Kromowidjodjo en Naomi van As en heeft haar eigen sprekersbureaus SportsSpeakers.nl en SportSpreker.be. Zie voor meer informatie: houseofsports.nl.

Join Marketing is in 2017 opgericht door Paolo Martorino en Edwin Knip. Join is het eerste Europese influencer marketing platform dat merken en influencers verbindt door middel van Artificial Intelligence. Join wil daarmee authentieke en relevante samenwerkingen mogelijk maken. Zie ook: join.marketing/nl/.