KNMV kiest 2Basics voor millennial strategie via gaming- en esports

De Koninklijke Nederlandse Motorrijders Vereniging wil via gaming- en esports een jongere doelgroep aan zich binden. De sportbond gaat op zoek naar haar eigen Dutch eMotoGP Team.

2Basics ontwikkelde het concept The Ultimate Lap, waarin gamers en jonge motorfans hun snelste rondetijd neerzetten.De KNMV zal met The Ultimate Lap aanwezig zijn in motor- en gaming omgevingen. De Esports Game Arena in Alphen aan den Rijn is de eerste plek waar millennials kunnen deelnemen. De snelste gamers worden in de week voorafgaand aan de TT-Assen uitgenodigd voor een scoutingsdag, waarna het eerste officiële Dutch eMotoGP Team wordt gepresenteerd.

"Wij zijn er trots op dat we als eerste sportbond in Nederland met dit nieuwe gaming concept komen. Op deze manier bereiken we de nieuwe, jongere generatie en maken we ze enthousiast voor deze nieuwe tak van motorsport. Marketingbureau 2Basics zette dit concept neer en we zijn blij met hen als partner omdat ze al een aantal jaar toonaangevend zijn in het esports domein”, aldus Patrice Assendelft, directeur van de KNMV.

Het Dutch eMotoGP Team zal onder professionele begeleiding klaar worden gestoomd voor het wereldkampioenschap, dat later dit jaar zal plaatsvinden.