Alfa Romeo is dit jaar de partner in mobility van het Amsterdam Dance Event (ADE), het grootste en meest invloedrijke clubfestival ter wereld op het gebied van elektronische muziek. Tijdens het vijfdaagse festival (van 22 tot 26 oktober 2025) zet het Alfa Romeo de volledig elektrische Junior in als mobiliteitsoplossing voor onder meer sprekers, artiesten en leden van het organisatieteam. De samenwerking past perfect bij de dynamiek, creativiteit en internationale uitstraling van het grootste elektronische muziekfestival ter wereld. Tegelijkertijd weerspiegelt het de visie van Alfa Romeo op mobiliteit: stijlvol, vooruitstrevend en altijd doordrenkt met emotie.
Het Amsterdam Dance Event is al jaren hét toonaangevende wereldwijde platform voor elektronische muziek. Ieder jaar trekt het evenement meer dan 3.000 artiesten, 600 sprekers en zo’n 450.000 bezoekers uit meer dan 150 landen naar Amsterdam. Verdeeld over bijna 200 locaties staat de stad vijf dagen lang volledig in het teken van elektronische muziek, kunst, cultuur en innovatie.
Met een publiek dat jong, divers en creatief is, past ADE naadloos bij de waarden en ambities van Alfa Romeo. Als merk dat altijd draait om emotie, design en vooruitgang, kiest Alfa Romeo bewust voor samenwerkingen die deze kernwaarden versterken. Tijdens ADE toont het merk zijn nieuwste visie op mobiliteit aan een breed en internationaal publiek – met een hoofdrol voor de Alfa Romeo Junior.
De Alfa Romeo Junior is het eerste volledig elektrische model van het merk en zet een belangrijke stap in de transitie naar lokaal emissievrije mobiliteit. Met zijn onderscheidende Italiaanse design, compacte stadsformaat en krachtige prestaties is de Junior dé auto voor een jonge en dynamische doelgroep.
Tijdens ADE zet Alfa Romeo de Junior in voor onder meer sprekers, artiesten en leden van het organisatieteam. Hiermee onderstreept Alfa Romeo zijn betrokkenheid bij innovatie, duurzaamheid en het ondersteunen van creatieve initiatieven. “ADE is een internationaal platform waar creativiteit, innovatie en passie samenkomen – net als bij Alfa Romeo", aldus Driesje van Schip, Marketing Manager Alfa Romeo Nederland. "We zijn dan ook trots dat we dit jaar partner zijn. De Alfa Romeo Junior is expressief, gemaakt voor een nieuwe generatie en de perfecte match met een evenement dat net zo dynamisch is als wij."
Het Amsterdam Dance Event, een initiatief van Buma en georganiseerd door de Amsterdam Dance Event Foundation, is uitgegroeid tot het grootste en meest invloedrijke clubfestival ter wereld op het gebied van elektronische muziek. ADE belicht alle denkbare facetten van deze muziekcultuur: van inspirerende panels en showcases tot baanbrekende optredens, kunst en cultuur.
Onder het motto ‘Hier komt elektronische muziek samen’ vormt ADE een uniek platform waar artiesten, professionals en fans elkaar ontmoeten in een stad die bekendstaat om zijn creatieve energie.