Frisdrankmerk fritz-kola lanceert nieuw platform tijdens Best Kept Secret

Tijdens de elfde editie van Best Kept Secret 2025 lanceert frisdrankmerk fritz-kola het nieuwe culturele platform fritz-kolab. Hiermee wil het merk kunstenaars een podium bieden en zo bijdragen aan de culturele beleving op festivals en evenementen.

De eerste fritz-kolab vindt komend weekend plaats op Best Kept Secret met beeldend kunstenaar Victor Verhelst. Hij zal zijn interpretatie van de festivalervaring hier uitbeelden met projecties, die de naam ‘From Dusk Till Dawn’ dragen, en zo een bijdrage leveren aan de totaalbeleving van het festival.

“Festivals zijn plekken waar cultuur, creativiteit en activisme samen kunnen komen. Dat vraagt om merken die iets willen toevoegen. Niet alleen om op te vallen, maar ook om iets los te maken,” zegt Klaus Schmaeing, Marketing Director bij fritz-kola. ‘Met fritz-kolab willen we laten zien dat je als merk een culturele toevoeging kunt zijn op een festival, in plaats van een afleiding in de vorm van schreeuwerige reclame of plastic give-aways’.

Festivals zijn plekken waar cultuur, creativiteit en activisme samen kunnen komen

Klaus Schmaeing, Marketing Director bij fritz-kola

Ook Maurits Westerik, directeur van Best Kept Secret (BKS), benadrukt ook de waarde van het creëren van een betekenisvolle, multi-sensorische ervaring. ‘Met onze pijlers music, food and culture zoeken we in alle onderdelen – van muziek tot area design – naar een kleurrijke, prikkelende ervaring. BKS moet je niet alleen horen, maar ook voelen en zien. Het is een beleving die over alle grenzen heen gaat. Victor is wat ons betreft een Best Kept Secret. Zijn werk past naadloos bij onze wens om nieuwe stemmen een spotlight te geven, en we zijn er zeker van dat ons publiek geraakt zal worden door zijn kunst.’