Paradiso en Heineken, twee Amsterdamse iconen, verlengen de samenwerking tot 2029. Al sinds de jaren negentig bundelen de Amsterdamse brouwer en poptempel Paradiso de krachten om samen onvergetelijke cultuurmomenten te verzorgen. Bezoekers worden deze maand verrast met cadeaus om de verlengde samenwerking tussen Paradiso en Heineken mee te vieren.
David Bowie, Nina Simone, Nirvana, De Dijk, Amy Winehouse, Adele, Doechii en Roxy Dekker. Paradisobezoekers hebben door de jaren heen flink wat memorabele optredens beleefd. Sinds de jaren negentig wordt er op de dansvloer van Paradiso met een glas (alcoholvrij) Heineken-bier geproost. Het voelt voor Heineken en Paradiso logisch om de langdurige samenwerking te bezegelen met een verlenging tot 2029.
Pieter Vissers, Horeca Directeur bij Heineken Nederland, is blij met de verlenging: “Het creëren van verbinding via muziek, dat is de basis van onze jarenlange samenwerking met Paradiso. Een iconisch poppodium dat al ruim een halve eeuw cultuurliefhebbers inspireert. Het ligt bovendien letterlijk op een steenworp afstand van onze eerste brouwerij, onze Amsterdamse roots. Het maakt me daarom trots dat we partner blijven van Paradiso. Nu en ook in de toekomst. Want de samenwerking gaat verder dan alleen het schenken van bier. Heineken helpt Paradiso ook om haar renovatie- en nieuwbouwplannen te realiseren, want een poptempel als Paradiso verdient een mooie toekomst.”
Geert van Itallie, directeur van Paradiso, kijkt uit naar de toekomst met Heineken als partner: “Heineken is al sinds de jaren negentig een belangrijke partner van Paradiso en samen hebben we talloze muzikale hoogtepunten gevierd. We zijn blij dat we deze samenwerking kunnen voortzetten en blijven samen zoeken naar manieren om de beleving voor onze bezoekers te versterken. Naast de inhoudelijke samenwerking zijn we dan ook verheugd dat we in samenwerking met de lokale Amsterdamse brouwer Oedipus, onderdeel van Heineken Nederland, een exclusief bier speciaal voor Paradiso gaan brouwen. Een unieke toevoeging die onze bezoekers straks zelf kunnen proeven.”
Naast de verlenging van de samenwerking levert Heineken ook een bijdrage aan het Paradiso Fonds. Dit fonds is opgericht om Paradiso klaar te maken voor de toekomst door middel van het project '100 jaar Paradiso'; de grootschalige renovatie en uitbreiding op het in 2022 aangekochte landje. Met deze steun onderstreept Heineken het culturele belang van Paradiso voor de stad Amsterdam en draagt het actief bij aan de verdere ontwikkeling van dit iconische podium. Zo wordt niet alleen de muzikale beleving van vandaag versterkt, maar ook die van de komende generaties gegarandeerd.
Tom de Louw, adviseur Sponsoring bij Paradiso: “Ik ben trots op deze mooie verlenging. Ik heb het traject voor Paradiso van begin tot eind mogen begeleiden en uiteindelijk het advies gegeven om met Heineken door te gaan. Des te mooier is het dat we in de nieuwe samenwerking nog inhoudelijker met elkaar optrekken. Als officiële partner van '100 jaar Paradiso' draagt Heineken zo op een betekenisvolle manier bij aan de toekomst van Paradiso.”
Ter ere van de verlengde samenwerking worden Paradisobezoekers in de maand mei verrast met verschillende prijzen. Denk bijvoorbeeld aan (Paradiso-)merchandise of tickets voor toekomstige optredens. Het enige wat je hoeft te doen, is je locker controleren om te zien of er iets in ligt.