433 social media-partner edivisie

De edivisie en 433 slaan de handen ineen om het digitale bereik voor de edivisie binnen en buiten Nederland via de 433-social media-kanalen aan te jagen.

Voor 433 levert deze samenwerking aantrekkelijke content op. Door het partnership zullen op verschillende social media-platforms en diverse accounts van 433 wekelijks edivisie achtergrondverhalen en hoogtepunten worden uitgezonden. Daarnaast werken de edivisie en 433 samen tijdens de verschillende competitie- en cupevenementen, die tijdens de tweede seizoenshelft worden georganiseerd.

De edivisie wordt mede mogelijk gemaakt door haar partners FOX Sports, KPN en Basic-Fit, en wordt tevens ondersteund door haar mediapartner 538, en nu dus ook 433. De samenwerking gaat officieel van start tijdens de tweede seizoenshelft, wanneer de 18 Eredivisieclubs aantreden voor de competitie op de Xbox One. De wedstrijden van de tweede seizoenshelft van de edivisie worden iedere dinsdag, woensdag en donderdag om 15.30 uur uitgezonden op FOX Sports en 24 uur later op het YouTube-kanaal van de edivisie.

Wereldwijde distributie

De edivisie was wereldwijd één van de de eerste officiële landelijke FIFA-competities en is gelieerd aan de Eredivisie. Daarmee is de edivisie een voorloper. Naast social-media videokanaal YouTube, zal 433 via het hoofdkanaal 433, 433NL en 433FIFA de social-media exposure van de edivisie significant vergroten.

Marc Rondagh, Business Development Manager Eredivisie CV: "We zijn verheugd dat we 433 als social media-partner aan de edivisie toe kunnen voegen. Met de samenwerking kunnen we een nog bredere doelgroep bereiken, meer exposure voor de deelnemers en partners garanderen en daarnaast ook internationaal een grote stap zetten."

"Als Nederlands bedrijf zijn wij trots om ons als social media-partner bij de edivisie aan te sluiten. De content sluit feilloos aan bij de consumptie van onze volgers en aangezien de edivisie internationaal als voorbeeld geldt op het gebied van organisatie, productie en innovatie, is het voor ons een mooie kans om deze professionele competitie aan te gaan jagen", aldus Floris Weisz, Chief Commercial Officer bij 433.

De edivisie is een initiatief van de Eredivisie CV, in samenwerking met alle Eredivisieclubs, EA SPORTS™ en Endemol Shine Nederland en wordt uitgezonden door FOX Sports. Binnen de edivisie strijden eSporters van de 18 Eredivisieclubs om het kampioenschap in de game FIFA 18 Ultimate Team. Voor de Eredivisie en de Eredivisieclubs is de edivisie een innovatief platform om jongeren te bereiken en de betrokkenheid van bestaande fans bij hun club te vergroten.
433 is wereldwijd de grootste onafhankelijke voetbalcommunity op social media. Met meer dan 35 miljoen volgers verspreid over alle 433 accounts, genereert de community 1 miljard impressies per week. 433 werkt samen met verschillende topclubs en leagues wereldwijd.