Domino’s nieuwe partner edivisie

Met de sterke groei in het aantal winkels en de stijgende vraag naar bezorgmaaltijden, zoekt Domino’s de komende jaren duizenden nieuwe medewerkers. Het grootste bezorgrestaurant van Nederland gaat daarom een partnership aan met de edivisie, de officiële FIFA esports-competitie van Nederland.

Gedurende tenminste één jaar worden er onder de noemer ‘Step Up Your Game’ verschillende activiteiten uitgerold. Met onder andere een online wervingscampagne en een intern programma voor huidige en nieuwe medewerkers. Op 29 mei vindt de online aftrap van het partnership plaats, verzorgd door bekende influencers.

Bij FIFA draait het om skills. Behendigheid, snelheid en samenwerking. Diezelfde skills zijn ook nodig om als pizzabakker of bezorger aan de slag te kunnen. Als kick-off van het partnership worden FIFA-influencers uitgedaagd om hun FIFA-skills toe te passen bij Domino’s.
Middels een online-campagne worden spelers van de edivisie uitgedaagd om hetzelfde te doen. Ook krijgen gamers, naast het ontwikkelen van hun werk-skills, de mogelijkheid om binnen Domino’s verder te werken aan hun game skills. Als partner van de edivisie organiseert Domino’s interne competities tussen de winkels en maken de nieuwe en huidige collega’s kans op masterclasses van succesvolle edivisie-spelers.

Het partnership met de edivisie start op 22 mei 2019 en loopt tot en met mei 2020. Met het partnership verwacht Domino’s veel jonge mensen te werven en daarmee duizenden vacatures in te kunnen vullen. Geïnteresseerden kunnen direct op zoek naar vacatures via www.dominosjobs.nl/stepupyourg...

Pizza skills = FIFA skills

Casper Mooyman, head of marketing Nederland Domino’s over de invulling van het partnership en de overlappingen van de benodigde skills: “Het partnership met de edivisie is de ideale match voor het werven van toekomstige pizzabakkers en bezorgers. Als pizzabakker moet je behendig kunnen zijn. Je moet razendsnel het deeg kunnen ‘dokken’ en stretchen’ zoals we dat noemen. En perfect kunnen sauzen en beleggen. Als bezorger moet je in het heetst van de strijd je hoofd koel weten te houden. Zodat je snel en veilig de pizza’s kunt bezorgen. Doordat we gamers de kans bieden om, naast hun werk-skills, hun game-skills binnen Domino’s verder te ontwikkelen, bieden we iets unieks ten opzichte van andere (bij) banen. Bovendien is ‘gamification’ onderdeel van ons DNA. Waar ter wereld je ook voor Domino’s werkt, onze missie is ‘more pizza en more fun’. Dat zie je terug in veel activiteiten die we organiseren zoals bijvoorbeeld de felbegeerde ‘pinnetjes’ voor op de petten die je kunt verdienen.”

Marc Rondagh, Business Development Manager Eredivisie CV: "Het partnership met Domino’s helpt ons in het maken van mooie plannen voor het komende edivisie-seizoen. Samen met Domino’s en de rest van onze partners kunnen we komend seizoen een nog aantrekkelijkere FIFA esports-competitie bieden. Domino’s is een wereldwijd actief bedrijf, een A-merk en past goed bij de edivisie. Wij kijken ernaar uit om, middels een aantrekkelijke edivisie, onze achterban op een vermakelijke manier enthousiast te maken om bij Domino’s te gaan werken."

Kevin Loos, Head of Accounts Esports van 2Basics, dat het partnership initieerde: "Wij zien in de edivisie een enorm populaire FIFA-competitie waar veel jongeren naar kijken. Daarnaast weten we hoe belangrijk vaardigheden, als snelheid en behendigheid, zijn voor alle FIFA-spelers. Om die reden denken we dat dit platform voor Domino’s de ideale manier is om zich in de gekozen doelgroep te positioneren als aantrekkelijke werkgever. Samen met de edivisie en Domino’s gaan we mooie en relevante activiteiten ontwikkelen waar we nieuwe mensen mee kunnen werven."

edivisie

De edivisie is een initiatief van de Eredivisie CV, in samenwerking met de 18 Eredivisieclubs, EA SPORTS™, Endemol Shine Nederland en wordt uitgezonden door FOX Sports. Binnen de edivisie strijden esporters van de 18 Eredivisieclubs om het kampioenschap in de game FIFA 19 Ultimate Team. Voor de Eredivisie en de Eredivisieclubs is de edivisie een innovatief platform om jongeren te bereiken en de betrokkenheid van bestaande fans bij hun club te vergroten. De edivisie wordt mede mogelijk gemaakt door FOX Sports, KPN, Basic-Fit, Domino's, Radio 538 en 433.