Hans Erik Tuijt keynote Sponsorreport congres

Director Global Heineken Sponsorships bij Heineken International Hans Erik Tuijt is keynote op het aanstaande congres van Sponsorreport op 19 april.

Hans Erik Tuijt is verantwoordelijk voor alle internationale sponsorships van Heineken zoals de UEFA Champions League, Rugby World Cup, US Open, James Bond en Formule 1. Hij is bovendien voorzitter van de EHL, de European Hockey League. Hans Erik zal op het congres geïnterviewd worden door Marcel Beerthuizen, directeur bigplans.

In 2016 werd Hans Erik Tuijt uitgeroepen tot Sponsor Personality van het Jaar bij de SponsorRingen. Sponsorreport noemde hem begin dit jaar de meest invloedrijke persoon in de Nederlandse sponsorindustrie.

Andere keynotes op het congres zijn afkomstig van Chantall Olthoff, Marketing Directeur WE Fashion; Thomas van Schaik, Manager Marketing & Communicatie NOC*NSF; Bart Rutten, Algemeen Directeur Centraal Museum Utrecht en Jaap Kalma, voormalig Commercieel Directeur AC Milan.

Leeuwarden-Fryslan Culturele hoofdstad 2018

Vandaag werd ook bekend dat Leeuwarden-Fryslan Culturele hoofdstad 2018 op het congres een van de thematafels gaat presenteren. Jan van Erve, Hoofd Partnership en Commercie bij de organisatie, zal ingaan op het onderwerp ‘sponsors overtuigen op concept en visie’. De grootste uitdaging voor organisatoren van culturele en sportevenementen is vaak sponsors overtuigen om te participeren in een fase dat er alleen nog maar sprake is van een bidbook of de contouren van een programma. Jan van Erve deelt zijn ervaringen bij LF2018 en gaat in op de learnings voor andere evenementorganisatoren.

Sportmarketingbureau SportVibes zal een tafel presenteren met als onderwerp ‘De kracht van maatschappelijke communicatie via sport’. SportVibes zal een best practice workshop geven over hoe je een uitdagend maatschappelijk thema richting verschillende stakeholders succesvol over het voetlicht kan brengen. Dit gebeurt aan de hand van het project Sportplezier, dat SportVibes sinds 1 januari begeleidt in samenwerking met NOC*NSF en diverse grote sportbonden waaronder KNVB, KNHB, KNZB.
In totaal zijn er inmiddels zo’n tiental thematafels over tal van sponsorgerelateerde onderwerpen op het congres. Het volledige programma is te vinden op de congressite.