Sponsorreport Jaarcongres groot succes

Met meer dan 150 deelnemers en bijna 30 sessies, round tables en keynotes was het Sponsorreport Jaarcongres op 24 september een groot succes.

In zijn openingskeynote liet Juul Manders (433, Wannahaves, BALR.) duizelingwekkende cijfers zien over het social media bereik van de diverse kanalen. Zijn boodschap: "gewoon beginnen, niemand weet wat de toekomst brengt".

Natuurlijk stond de Formule 1 in Zandvoort ook op het programma. Algemeen directeur Imre van Leeuwen werd geïnterviewd door Marcel Beerthuizen in een bijzonder open gesprek, waarbij ook de vele onzin die afgelopen jaar in de media werd gepubliceerd werd aangehaald.

De bezoekers konden dit jaar uit een groot aantal thematafels over tal van onderwerpen kiezen, met volop mogelijkheden tot interactie. Een opzet die voor herhaling vatbaar is.

Remco Barbier (NN Group) werd geïnterviewd door Jan Paul de Wildt (Kumpany) in een geanimeerd gesprek over de sponsorstrategie van NN Group en de noodzaak daarbij van innovaties, zowel in sport als cultuur.

De afsluitende keynote was van Tjitske Benedictus (ING). Haar boodschap hoe sponsoring effectief te houden werd door velen gedeeld: vernieuwen, kill your darlings, be snappy, focus, focus, focus, los een probleem op en toon lef.


Fotografie: Lisa Maatjens