PSV - AZ in Virtual Reality te beleven

Zaterdag 6 april om 18:45 uur staat de topper PSV – AZ op het programma. Deze wedstrijd is voor een select publiek live te zien in virtual reality (VR). ESPN en KPN slaan de handen ineen en brengen voor het eerst in Nederland een Eredivisiewedstrijd op deze manier in beeld.

KPN en ESPN (onderdeel van Disney) hebben Go!Gaming (in Pathé Utrecht Leidsche Rijn) uitgekozen als locatie voor een uniek event. De combinatie van technologie, gaming en natuurlijk internet snelheid zorgt voor de ideale locatie midden in het land. Samen met H20, die het concept en hardware faciliteert, wordt de voetbalwedstrijd PSV - AZ in de Eredivisie volledig in VR getoond, een unicum in de Benelux. "Wij zijn bijzonder vereerd om niet alleen als locatie te dienen maar ook actief mee te denken om een zo goed mogelijke ervaring neer te zetten voor de aanwezigen die erbij mogen zijn. Alle puzzelstukjes moeten goed op elkaar aansluiten om dit te laten werken en daar hebben wij maanden goed op voorbereid", aldus Matthijs Vink, CEO van Go!Gaming en H20.

Het is een unieke, innovatieve manier om de topper in de Eredivisie live te ervaren. Vanuit je luie stoel maar toch met dezelfde beleving als in het stadion. In samenwerking met Go!Gaming Utrecht Leidsche Rijn maken ESPN en KPN dit mogelijk door een speciale, unieke camerapositie vanuit het Philips stadion te verbinden met speciale VR-brillen.

Mark Versteegen, Directeur Sponsoring bij KPN: ‘KPN blijft de komende jaren fors investeren in de digitalisering van Nederland. We gaan door met het verbeteren van de Nederlandse digitale infrastructuur. Naast de uitrol van glasvezel en investeringen in nieuwe 5G-toepassingen, cloud en AI. ontwikkelt KPN speciaal voor klanten ‘het beste digitale aanbod’ door samen te werken met toonaangevende partners op het gebied van entertainment, gaming en security. Vanuit ons hoofdsponsorschap van de Eredivisie en onze relatie met ESPN brengen wij het Nederlandse voetbal dichter bij onze klanten op een innovatieve en digitale manier.

Matthijs van Elk, Director Digital van ESPN: ‘ESPN is er altijd en overal voor de fans. De beste ervaring beleef je natuurlijk in het stadion, maar daarbuiten is ESPN op verschillende manieren het beste alternatief om het voetbal live te beleven. Op de televisie in je huiskamer, online op je tweede scherm of onderweg op je smartphone. Met deze speciale wedstrijd in VR gaan we als eerste in Nederland nog een stap verder: de echte stadionbeleving vanuit je luie stoel. We zijn zeer benieuwd naar de reacties”