© UEFA

Lidl ook komend seizoen sponsor van de UEFA Europa League en UEFA Conference League

Lidl keert in 2025/26 terug als sponsor van de UEFA Europa League en UEFA Conference League. Afgelopen seizoen verenigde de samenwerking 36 landen en 72 clubs tijdens 342 speeldagen. Volgens het Nielsen Sports-rapport was Lidl daarmee de meest zichtbare sponsor.

Lidl’s maatschappelijke initiatieven bereikten duizenden spelers, supporters en gezinnen. Enkele hoogtepunten:

  • Meer dan 18.000 porties vers fruit uitgedeeld aan voetbalfans in de stadions.
  • 4.685 tickets beschikbaar gesteld aan klanten en gezinnen in heel Europa, waardoor topvoetbal toegankelijker werd voor iedereen.
    7.524 jonge voetbalfans verbonden aan het Lidl Kids Team, waardoor zij samen met hun helden het veld konden betreden en de magie van een wedstrijddag van dichtbij konden beleven.

Ook komend seizoen blijft Lidl deze bijzondere kansen bieden aan klanten, met ticketacties, Lidl Kids Team-ervaringen en blijvende toegang tot vers en gezond voedsel. Door gezonde voeding en een actieve levensstijl te promoten draait Lidl’s voortdurende samenwerking met de UEFA Europa League en UEFA Conference League niet alleen om het ondersteunen van topvoetbal, maar ook om het toegankelijk maken van een gezonde leefstijl voor iedereen.

Lidl Nederland

Als onderdeel van de Schwarz Group is Lidl een van de meest toonaangevende ondernemingen in de levensmiddelenbranche in Europa. De organisatie exploiteert momenteel meer dan 12.000 winkels en 200 distributie- en logistieke centra in 31 landen.

In 1997 heeft Lidl haar eerste filialen in Nederland geopend. Inmiddels is Lidl Nederland uitgegroeid tot een organisatie met circa 440 filialen door het gehele land en een webshop voor non-food artikelen. Onder het motto ‘de hoogste kwaliteit voor de laagste prijs’ biedt Lidl een verantwoord assortiment in food en non-food artikelen, dat tot stand komt met zorg voor mens, dier en milieu.

Lidl maakt een duurzame en gezonde leefstijl voor iedereen betaalbaar en toegankelijk. Klanten kiezen bij Lidl automatisch voor een duurzamer product. Als toekomstbestendige organisatie is duurzaamheid onderdeel van de bedrijfsvoering: er wordt duurzaam gebouwd, reststromen worden hergebruikt en voedselverspilling wordt tegengegaan. Lidl wil het beste voor haar klanten en voor de wereld om zich heen; vandaag én in de toekomst. Lidl zet zich daarom in om de positieve impact op de maatschappij en het milieu te vergroten en eventuele negatieve impact te verkleinen. Lidl doet dit samen met haar leveranciers, medewerkers, partners én klanten. Voor verdere informatie over het duurzaamheidsbeleid en initiatieven van Lidl, ga naar http://www.lidl.nl/duurzaamheid.