Verlenging samenwerking Ajax en VriendenLoterij

De directie van Ajax en de VriendenLoterij hebben hun handtekening gezet onder een vernieuwd contract. Daardoor zijn beide partijen officieel tot 1 juli 2017 aan elkaar verbonden.

Edwin van der Sar, directeur marketing Ajax: "Wij zijn als club enorm blij met de VriendenLoterij en dus ook met deze verlenging. Ik kijker naar uit om de komende jaren nog intensiever samen te werken."

Naast de nieuwe samenwerkingsovereenkomst heeft Ajax ook baat bij de VriendenLoterij, omdat veel Ajax-fans speciaal voor hun club meespelen met de Loterij. Iedere maand komt daardoor de helft van de lotprijs beschikbaar voor de jeugdopleiding van Ajax. Het aantal Ajax-fans dat aan de VriendenLoterij deelneemt, neemt jaarlijks toe. In 2014 brachten zij met hun deelname 960.710 euro bijeen.

Imme Rog, managing director VriendenLoterij: "Wij werken al 10 jaar prettig samen met Ajax en zetten dit graag voort. Door de samenwerking met Ajax kunnen we de Loterij bij veel voetballiefhebbers onder de aandacht brengen. Ook maken deelnemers aan de VriendenLoterij daardoor kans op bijzondere prijzen, zoals de populaire luxe fieldseats aan het veld en Meet & Greets met de selectie."

De VriendenLoterij steunt maatschappelijke initiatieven die mensen met onvoldoende middelen of mogelijkheden een steuntje in de rug geven,zodat zij voluit mee kunnen doen in de samenleving en een volwaardig leven kunnen leiden. Ook steunt zij mensen in hun ambitie om een bijdrage aan de maatschappij te leveren.

Vernieuwde samenwerking Jupiler

De vernieuwde samenwerking tussen Jupiler en Ajax is per 1 juli 2015 van start gegaan. Uit handen van Ajax ontvingen Harm van Esterik (Country Director AB InBev Nederland) en Sjoerd Schoenmakers (National Sales Manager On Trade AB InBev Nederland) een uniek cadeau. Afgelopen december hebben Ajax en Jupiler overeenstemming bereikt over een verlenging van de samenwerking. Het contract dat tot 30 juni 2015 liep, is toen met vijf jaar verlengd. In de vernieuwde partnerovereenkomst zijn afspraken gemaakt over een nog intensievere samenwerking en is de bijdrage van Jupiler substantieel verhoogd.

Jupiler heeft de afgelopen jaren verschillende geslaagde activaties opgezet in samenwerking met Ajax en heeft daarmee laten zien een actieve partner te zijn. Ze tonen daarbij ook maatschappelijke betrokkenheid en hebben oog voor Ajax-fans. Zo waren de limited edition bierglazen met Ajax-logo’s een groot succes en is onlangs de Don’t Drink & Drive campagne gelanceerd. Ter afsluiting van afgelopen seizoen is er door Jupiler voor vrijwilligers van Ajax een barbecue georganiseerd. Ook staan er voor komend seizoen diverse mooie acties gepland voor de supporters waarmee de verlenging van de samenwerking nog meer zichtbaar wordt.