Creatieve hotspot Capital C kiest voor Bud

Het nieuwe Amsterdamse centrum voor de creatieve industrie Capital C en Bud, onderdeel van Bierbrouwerij AB InBev, gaan een partnership aan, met focus op creativiteit, duurzaamheid en ondernemerschap.

Op het dak van Capital C op het Weesperplein, het huis van de creatieve sector, is een ‘diamant’ geplaatst van 1.200 m2 om de mooiste events van Amsterdam te kunnen huisvesten. Daarmee wordt de oude diamantbeurs definitief nieuw leven ingeblazen. De venue zal de naam High Light dragen.

Thomas Zwart, directeur Capital C: ‘We kunnen niet wachten om de High Light officieel te openen en samen te werken met unieke partners. De High Light moet een locatie zijn waar creativiteit, duurzaamheid en events hand in hand gaan. AB InBev is hierin zeer actief, met name in de recent aangekondigde lancering van Bud in Nederland. De klik is er, we zijn trots op dit mooie partnership.’

Bud wil de creatieve sector van Amsterdam omarmen, daarbij kan een unieke plek als Capital C niet ontbreken, zegt horecadirecteur Pieter Anciaux van AB InBev: ‘’We zijn heel blij dat we zo nauw kunnen samenwerken met Capital C. Niet alleen zullen we met Bud een nieuwe smaak naar een geweldige Amsterdamse venue brengen, we werken ook samen met Capital C op thema’s als creativiteit, duurzaamheid en ondernemerschap. Wat ons betreft een perfect match.’’
Onlangs maakte Budweiser bekend dat het groot in de Nederlandse biermarkt gaat stappen. Daarbij richt Bud zich voornamelijk op consumenten van 18 tot 35 jaar in Nederland. Bud wordt eerst gelanceerd in de Nederlandse horeca, met een focus op de Randstad. Vanaf het najaar zal het ook in de winkel te verkrijgen zijn. Budweiser is ook partner van Ajax geworden.

Deze week luiden Capital C en Bud zowel Pride 2019 als hun samenwerking feestelijk in. De High Light is door hen uitgelicht in de regenboogkleuren om de samenwerking te vieren en Pride 2019 te ondersteunen.
Een van de eerste uitkomsten van het partnership is de realisatie van een unieke vloer in de High Light. Onder regie van Paul Linse, Studio Linse (architect van de High Light) realiseren ze een volledig geprinte en duurzame vloer in de High Light. Het bedrijf Aectual heeft een unieke techniek ontwikkeld waarbij gebruikte bierflesje van Bud worden verwerkt in de vloer. De vloer zal in december gereed zijn.

In Capital C komen alle domeinen van de creatieve industrie bij elkaar: advertising, design, media, digital, kunst en communicatie. Het is een creatieve co-working space waar creatieve bedrijven zich vestigen en waar events, workshops, congressen en pop-up exposities worden georganiseerd.