Deloitte en IDFA kondigen Premium Partnerschap aan

Gisteren begon het International Documentary Film Festival Amsterdam (IDFA). Deloitte en IDFA hebben met ingang van deze editie een Premium Partnerschap aangekondigd

Internationaal zakelijk dienstverlener Deloitte is vanaf 1 november 2021 voor vier jaar Premium Partner van International Documentary Film Festival Amsterdam (IDFA). Deloitte en IDFA geloven in de kracht en impact van documentaires. In creatieve documentaires die verdiepen, onthullen en inspireren. In documentaires die mensen dichter bij elkaar brengen. En in documentaires die staan voor verandering omdat ze mensen in beweging brengen.

Deloitte en IDFA gaan zich inzetten voor het bij elkaar brengen van documentairefilm en publiek. Daarnaast gaat de Deloitte Impact Foundation het Educatie programma van IDFA ondersteunen in de doorontwikkeling en opschaling van het lesprogramma van IDFA, zodat nog meer kinderen in Nederland toegang krijgen tot de mooiste documentaires.

Hans Honig, CEO Deloitte: ”In een tijd waarin waarheidsvinding belangrijker is dan ooit, is de rol van IDFA van groot belang. IDFA is internationaal toonaangevend, met documentaires die inspireren en maatschappelijk relevant zijn. Dit past naadloos in de ambitie van Deloitte om impact te maken, aan het denken te zetten en kennis te delen. Door krachten te bundelen, kunnen we meer in beweging brengen.”

Cees van ’t Hullenaar, Executive Director IDFA: “Deloitte staat net als IDFA midden in de maatschappij en onderzoekt en duidt belangrijke mondiale ontwikkelingen. Wij vinden elkaar in deze wederzijdse waarden. In deze uitdagende periode waarin zowel snelle beelden als extreme meningen overheersen, zijn wij ontzettend trots dat Deloitte ervoor kiest om juist de nuance en het engagement van de creatieve documentairefilm te ondersteunen. Wij verheugen ons zeer op deze inhoudelijke samenwerking.”

IDFA is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een internationaal documentaire-instituut dat gidst, inspireert en stelling neemt. IDFA 2021 vindt plaats van 17 tot en met 28 november in Amsterdam.

Op de foto v.l.n.r. Johan Stuiver (programmadirecteur World Class-Deloitte Impact Foundation), Cees van 't Hullenaar (Executive Director IDFA), Orwa Nyrabia (Artistic Director IDFA) en Hans Honig (CEO Deloitte).