Deutsche Bank corporate partner Concertgebouw

Met ingang van 1 januari 2011 gaan Deutsche Bank en Het Concertgebouw NV een exclusief partnership aan voor een periode van ten minste 5 jaar. Daarmee verbindt Deutsche Bank zich tevens als corporate partner aan het 125-jarig jubileum van Het Concertgebouw in 2013.

De samenwerking wordt vandaag door beide directies bezegeld door het ondertekenen van een samenwerkingsovereenkomst. Het is voor het eerst in zijn geschiedenis dat Het Concertgebouw een corporate partner aan zijn zijde vindt. Het partnership tussen Het Concertgebouw en Deutsche Bank richt zich met name op de bijzondere activiteiten die Het Concertgebouw sinds tien jaar ontwikkelt op het gebied van educatie en participatie. Ook zal worden ingezet op de ontwikkeling van jong talent, onder meer door het instellen van de Deutsche Bank Young Talent Award.

"De missie van Deutsche Bank ‘Passion to Perform’ sluit naadloos aan bij die van Het Concertgebouw: Mensen verrijken met de mooiste muziek. Het corporate partnership stelt Deutsche Bank in staat haar wens tot het uitdragen van maatschappelijke verantwoordelijkheid verder vorm te geven", zegt Deutsche Bank.

Het Concertgebouw, in 1888 ontstaan uit een initiatief van vooraanstaande Amsterdamse burgers, wordt voor 95% gefinancierd met private gelden. Dit is mede mogelijk dankzij een nauwe samenwerking met het bedrijfsleven en de ondersteuning door particulieren. "De samenwerking met Deutsche Bank past uitstekend in deze traditie", aldus Het Concertgebouw. "Voor andere bedrijven blijft volop ruimte bestaan hun naam als sponsor te verbinden aan concerten, series en festivals uit de Eigen Programmering van Het Concertgebouw."

Deutsche Bank heeft een traditie in het ondersteunen van cultuur en muziek vanuit de filosofie dat ‘creativiteit en inspiratie de geest openstelt voor innovatieve oplossingen’. Zo ondersteunt Deutsche Bank al 20 jaar de Berliner Philharmoniker, een (sinds 2002 exclusieve) relatie die het orkest in staat heeft gesteld een wereldwijd voorbeeldstellend educatie- en participatieprogramma te ontwikkelen.
Simon Reinink, Algemeen Directeur Het Concertgebouw NV: "Het Concertgebouw is verguld met Deutsche Bank als corporate partner. Met Deutsche Bank weet Het Concertgebouw een partner aan zijn zijde die een rijke traditie heeft op het ondersteunen van het beste dat onze muzikale cultuur te bieden heeft. ‘A perfect fit’, beter kan ik het niet zeggen.”
Maarten van Berckel, Chief Country Officer Deutsche Bank AG: ''Deutsche Bank is vereerd geschiedenis te schrijven als de eerste corporate partner van Het Concertgebouw. Deutsche Bank heeft een grote passie voor de uitvoerende kunsten en is al jaren actief met het promoten van internationaal talent. We zijn erg blij met deze mogelijkheid onze passie te kunnen delen met Het Concertgebouw,in een relatie die veel zal bijdragen aan de rijke culturele historie van Nederland."

Foto: Hans Roggen