In 2016 sloten het Rijksmuseum en JCDecaux Nederland hun samenwerkingsverband. Beide partijen ervaren de samenwerking als waardevol en hebben besloten het partnerschap met twee jaar te verlengen.
Met het brede buitenreclame-aanbod brengt JCDecaux al jaren het Rijksmuseum met fraaie campagnes onder de aandacht bij de inwoners en vele bezoekers van Amsterdam. JCDecaux draagt kunst een warm hart toe en stimuleert wereldwijd diverse culturele projecten. Daarnaast staat kunst dicht bij één van de kernwaarden van de buitenreclame exploitant: hoogwaardig design.
Tot in ieder geval 2023 zal het buitenreclame bedrijf nauw bij het museum betrokken blijven als partner, met als doel de collectie van het Rijksmuseum onder de aandacht brengen. Door middel van Abri’s, Mupi’s, maar ook digitale buitenreclame, zal het de inwoner of bezoeker van Amsterdam niet ontgaan dat het Rijksmuseum het museum van Nederland is.
“JCDecaux heeft eigenlijk sinds zijn oprichting al een warme band met kunst, architectuur en cultuur. Wij vinden het ook in Nederland belangrijk dat de culturele sector behouden blijft. We hebben er daarom voor gekozen om onze samenwerking met het vlaggenschip van deze sector voort te zetten.”
Bart de Vries, Commercieel Directeur JCDecaux: "Beide partijen hebben een waardevolle geschiedenis en een groot aandeel in de prachtige stad Amsterdam. Al sinds 1987 is JCDecaux verantwoordelijk voor de plaatsing, het beheer en de exploitatie van de reclamedragende Abri’s in Amsterdam, het Rijksmuseum vertelt hier haar 800 jaar lange geschiedenisverhaal al sinds 1885."