ING nieuwe hoofdsponsor van de Kunsthal Rotterdam

Gisteren hebben de Kunsthal Rotterdam en ING de eerste Kunstbuzz; georganiseerd voor ruim 300 scholieren uit de regio Rotterdam. Jaarlijks zullen de Kunsthal en ING voor ruim 1000 scholieren Kunstbuzz gaan organiseren.

Kunstbuzz is onderdeel van het nieuwe hoofdsponsorschap van ING van de Kunsthal. ING heeft zich voor 3 jaar verbonden als hoofdsponsor aan de Kunsthal. Leerlingen van scholen uit de regio Rotterdam worden met de bus op school opgehaald en zullen onder begeleiding tentoonstellingen in de Kunsthal bezoeken. De eerste ING Kunstbuzz ging naar de tentoonstelling ‘Keith Haring.The Political Line’.

De Kunsthal en ING willen kunst en cultuur voor een breed publiek toegankelijk maken. Tjitske Benedictus, manager Sponsoring & Evenementen ING: "De samenwerking met de Kunsthal is een waardevolle aanvulling op onze culturele sponsorportefeuille. ING streeft er naar om kunst en cultuur toegankelijk te maken voor een breed publiek. Naast de Kunsthal sponsort ING ook andere Nederlandse iconen zoals het Rijksmuseum, het Koninklijk Concertgebouworkest, Koninklijk Theater Carré en het Drents Museum. ING kiest er voor om partnerships voor een langere termijn aan te gaan. Met deze ondersteuning draagt ING bij aan de instandhouding en ontwikkeling van deze belangrijke iconen.”

Kunsthal directeur Emily Ansenk: "Wij zijn ontzettend blij met de meerjarige samenwerking met ING die ons in staat stelt om ons programma nog toegankelijker te maken voor verschillende doelgroepen. De Kunstbuzz is hier een prachtig onderdeel van.”
De tentoonstelling ‘Keith Haring. The Policital Line’ is nogtot en met 7 februari te zien in de Kunsthal Rotterdam.