North Sea Jazz en NN Group verlengen samenwerking met drie jaar

North Sea Jazz en NN Group blijven de komende jaren samenwerken. Sinds de editie van 2018 is NN titelsponsor van het festival, dat de naam NN North Sea Jazz Festival draagt. Het partnership is verlengd met drie jaar.

De 45e editie is verschoven naar 8, 9 en 10 juli 2022, maar het komend weekend trekt North Sea Jazz onder de noemer NN North Sea Jazz Downtown eenmalig de stad in. In de aankomende dagen worden er in vier Rotterdamse zalen concerten georganiseerd. De optredens in Bird, De Doelen, LantarenVenster en de RTM Stage (de nieuwe concertzaal in Rotterdam Ahoy) zijn voor publiek toegankelijk en te bekijken via een gratis livestream op northseajazz.com.

Dailah Nihot, lid van de Management Board NN Group: ‘We zijn trotse sponsor van het NN North Sea Jazz festival en zetten dit mooie en inspirerende partnership graag voort. Het past goed binnen ons streven om actief bij te dragen aan verschillende culturele activiteiten in de Nederlandse samenleving. In onze partnerships zetten we ons in voor het behalen van gezamenlijke doelstellingen, zoals de beleving van een evenement, of het aantrekken van nieuwe doelgroepen. Het NN North Sea Jazz festival wordt al jaren door vele duizenden gasten bezocht en gewaardeerd. Het festival geeft de mogelijkheid elkaar te ontmoeten en samen van topartiesten en hun muzikale kunsten te genieten. Wij kijken uit naar de komende drie jaar!’

Jan Willem Luyken, directeur van North Sea Jazz: ‘Wij zijn trots op NN Group als naamgevend partner en zijn ontzettend blij met deze voortzetting. Dat wij ons partnerschap continueren geeft rust en zorgt voor stabiliteit waardoor we ons met gerust hart op de toekomst kunnen richten. Zeker na twee jaar gedwongen stilstand staan we te trappelen om ons publiek weer te verwelkomen in een vernieuwd Ahoy. Ik ben enorm tevreden over de hechte samenwerking met NN, we hebben elkaar op meerdere fronten geïnspireerd en versterkt de afgelopen jaren en ik ben er van overtuigd dat we dat ook de komende jaren blijven doen."

De afgelopen edities van NN North Sea Jazz hebben verschillende initiatieven de beleving van het evenement versterkt. Zo bezochten duizenden muziekliefhebbers de pop-up exposities van het Nederlands Fotomuseum, en brachten Nederlandse artiesten een ode aan jazzlegendes in Homage to Heroes. Op het NN Hudson Terrace vond in 2018 een late night show plaatst met achtergrondverhalen en interviews met artiesten, en in 2019 alle ‘Talking Jazz’ programmaonderdelen. Een nieuwe online keuzetool op nn.nl heeft vele muziekliefhebbers geholpen op basis van hun persoonlijke voorkeuren de ideale festivalroute samen te stellen. Bezoekers kregen zo de gelegenheid hun keuzestress - er waren meer dan 150 optredens - te verlichten en deel uit te maken van iets bijzonders. De gasten die NN ontving, waardeerden het totale festivalbezoek met een ruime 9 als rapportcijfer.

Lees hier een interview met Lidia Moret, merkstrateeg bij NN Group, over de verlenging van de samenwerking.

Foto: Daniel Verkijk