Rabobank en Stedelijk Museum verlengen als partners

Rabobank Amsterdam heeft de samenwerking met het Stedelijk Museum met twee jaar verlengd. Dat is alleen niet meer in de positie van hoofdsponsor, maar als partner van het museum.

Rabobank Amsterdam was sinds 2011 hoofdsponsor van het Stedelijk Museum. "Er is minder budget beschikbaar voor sponsoring en het beperkte budget dat we hebben willen we nadrukkelijker inzetten voor maatschappelijke projecten", laat Jenny Hofland, Adviseur Marktbewerking, Communicatie & Coöperatie bij Rabobank Amsterdam, desgevraagd weten.

In de hernieuwde samenwerking vanaf 1 januari 2021 ondersteunen de activiteiten van het Stedelijk Museum de maatschappelijke agenda van de Rabobank, zoals op het gebied van kansengelijkheid via onderwijs "om daarmee de voorwaarden te scheppen voor een kansrijke stad en het bevorderen van ondernemerschap in de stad". Daarnaast gaat het Stedelijk de hernieuwde samenwerking aan omdat Rabobank het belangrijk vindt dat het behoud, de ontwikkeling, de kennis alsmede de toegankelijkheid van moderne en hedendaagse kunst en vormgeving in de breedste zin te stimuleren ten behoeve van een groot en divers publiek. Rabobank Amsterdam wil zich vanuit haar economische en maatschappelijke rol zichtbaar associëren met de tentoonstellingen, activiteiten en educatie programmering van het Stedelijk Museum, waaronder Jinc, de Rabo Familiedag, etc.. Het partnership loopt tot januari 2023.