Renault hoofdsponsor expositie Grace Kelly

Renault verbindt zich als exclusieve sponsor aan de expositie ''Grace Kelly, prinses en stijlicoon'' die van 5 juni t/m 26 oktober 2014 plaatsvindt in Paleis Het Loo in Apeldoorn.

Kleding, accessoires, filmbeelden en foto's brengen het boeiende verhaal van prinses Gracia van Monaco als prinses en stijlicoon opnieuw tot leven.

Als bijzonder onderdeel van de tentoonstelling is tevens de Renault Floride uit 1959 van prinses Gracia te zien. Voor Renault een reden om zich als exclusieve sponsor te verbinden aan de Frans getinte expositie. Ten tijde van de expositie viert Renault daarbij de introductie van het nieuwe stijlicoon de Renault Twingo de in Amerika geboren Grace Kelly (1929-1982) is als stijlicoon een van de meest gefotografeerde vrouwen van de twintigste eeuw.
Zij werd op de voet gevolgd door de media in haar succesvolle leven als Amerikaanse filmster, als vorstelijke bruid en als prinses van Monaco. De professionaliteit en betekenis van Grace Kelly als vorstelijk rolmodel en stijlicoon worden tot op heden weerspiegeld onder meer in de huidige generatie Europese prinsessen.

Renault voelt zich naar eigen zeggen als Frans automerk sterk verbonden met Monaco en de daaraan verwante stijl en elegantie. De Renault Twingo past volgens een woordvoerder van het merk als modern stijlicoon bij deze bijzondere expositie.De tentoonstelling ''Grace Kelly, prinses en stijlicoon'' komt tot stand in nauwe samenwerking met het Grimaldi Forum Monaco.