Van Lanschot Kempen nieuwe hoofdsponsor van Het Concertgebouw

Van Lanschot Kempen is de nieuwe hoofdsponsor van Het Koninklijk Concertgebouw. De oudste onafhankelijke financiële instelling van Nederland wil met deze - voor 5 jaar aangegane - samenwerking de verbinding met kunst en cultuur nog meer versterken.

Simon Reinink, algemeen directeur van Het Concertgebouw: "Wij zijn zeer blij met Van Lanschot Kempen als hoofdsponsor. De missie van Het Concertgebouw, om mensen te verbinden en te verrijken met een sublieme muzikale ervaring, sluit perfect aan bij de wijze waarop Van Lanschot Kempen zich profileert op cultureel gebied."

Karl Guha, bestuursvoorzitter van Van Lanschot Kempen: "Wij richten ons op vermogen, waarbij we alles wat het leven de moeite waard maakt als uitgangspunt nemen. Daarbij gaat het niet alleen om bezitten maar ook om delen. Nu en in de toekomst. Kunst en muziek zijn ook vormen van vermogen. Ze tonen ons de schoonheid en de zin van het leven. Het is belangrijk dat mensen elkaar kunnen blijven ontmoeten om kunst en muziek met elkaar te beleven. En dat gebeurt op een heel bijzondere wijze in Het Concertgebouw."

Van Lanschot Kempen draagt al sinds 1737 bij aan het behoud en de opbouw van het culturele erfgoed in Nederland. Zo is Van Lanschot Kempen partner van het Van Gogh Museum. Ook krijgen talentvolle Nederlandse kunstenaars via de jaarlijkse Van Lanschot Kunstprijs de kans onderdeel te worden van de oudste bedrijfskunstcollectie van Nederland. Het zijn diverse vormen van culturele ondersteuning, die elkaar kunnen versterken en verrijken. Zo kunnen ze bijdragen aan de groei van ons cultureel vermogen.
Het eigen ''culturele vermogen'' van Van Lanschot Kempen wordt al jaren gedeeld. Voor relaties en personeel worden het hele jaar door activiteiten georganiseerd rond de culturele partnerships van Van Lanschot Kempen. Daarnaast siert de kunstcollectie de kantoren.