AD officiële mediapartner van het EK Zaalvoetbal

Vandaag kondigen UEFA Futsal EURO 2022 en AD een partnership aan ter promotie van het grootste Europees Kampioenschap Futsal ooit. Met de samenwerking willen AD en UEFA zaalvoetbal, internationaal bekend als ‘Futsal’, onder de aandacht brengen bij het grote publiek.

“AD Sportwereld is de nummer 1 sportkrant van Nederland. We laten 24 uur per dag, 365 dagen in het jaar sport zien; via geschreven artikelen, video’s en podcasts. De regiotitels meegerekend bereiken we daarmee zo’n 1 miljoen abonnees en dagelijks meer dan 3,5 miljoenen unieke online bezoekers. We hebben er hierdoor alle vertrouwen in dat we ervoor kunnen zorgen dat Futsal op de kaart gezet wordt en onze lezers en bezoekers de sport met belangstelling zullen gaan volgen, en we al bestaande Futsal fans uitstekend kunnen gaan bedienen en voorzien in hun interesse”, zegt Rhian Ket, partnership manager voor het AD bij DPG Media.

Gijs de Jong, Secretaris generaal KNVB en toernooidirecteur UEFA Futsal EURO 2022: “Ik ben blij met dit partnership, omdat we op deze manier het toernooi nog meer onder de aandacht kunnen brengen. We werken vanuit de KNVB al langere tijd samen met AD en het is mooi dat we de samenwerking deze winter uit kunnen breiden tijdens het EK Futsal. De sport verdient meer aandacht.”

In Nederland spelen ongeveer 300.000 mensen regelmatig een potje zaalvoetbal. Het EK Futsal 2022 wordt het grootste EK zaalvoetbal ooit. Voor het eerst doen er zestien landen mee aan het Europese eindtoernooi. Vanaf 19 januari 2022 gaat de bal 32 wedstrijden rollen in de Ziggo Dome (Amsterdam) en MartiniPlaza (Groningen).

UEFA-partners bij het toernooi zijn Alipay, Booking.com, FedEx, Hisense, Mondo en Volkswagen.

FC Straat partner

Ook FC Straat, de online voetbalclub van Soufiane Touzani, wordt partner van het EK Futsal. Met 1 miljoen abonnees op YouTube en 1,2 miljoen volgers op Instagram is Soufiane Touzani de bekendste voetbal influencer van dit moment. De ex-Oranje Futsal international voetbalt al sinds jonge leeftijd op hoog niveau en staat vanaf zijn achttiende als ‘professioneel’ straatvoetballer bekend. Door zijn ervaring met futsal kan hij als geen ander de verbinding maken tussen de straat en de zaal.

"Door het partnership met UEFA Futsal EURO 2022 hopen we jong en oud kennis te laten maken met futsal", zegt Touzani. "Met FC Straat gaan we onze volgers voorzien van toffe content. Als trotse ambassadeur van het toernooi mocht ik in oktober de Final Draw al hosten. Samen gaan we zorgen voor de groei van futsal in Nederland".

Foto: KNVB