Canon hoofdsponsor Het Perfecte Plaatje

Canon Nederland is de hoofdsponsor van het televisieprogramma Het Perfecte Plaatje dat vanaf 31 oktober bij RTL 4 wordt uitgezonden.

In het programma gaan zeven bekende Nederlanders met passie voor fotografie de strijd met elkaar aan en worden ze beoordeeld door professionals uit het vak. De hoofdprijs is een fotoreportage in het magazine National Geographic. Het Perfecte Plaatje wordt gepresenteerd door Tijl Beckand, de productie is in handen van Talpa Producties.

Met het sponsorship wil Canon haar passie voor fotografie bevestigen. Jan-Ton Prinsze, Country Director Canon Nederland: "Er zijn veel BN’ers die zich enthousiast met fotografie bezighouden. Met dit programma delen we dit met een groot publiek. Daarom was het voor ons vanzelfsprekend om hoofdsponsor te worden van Het Perfecte Plaatje. Het programma sluit naadloos aan bij onze campagne Come and See. Hiermee moedigen we iedereen aan om persoonlijke verhalen vast te leggen, te delen en te printen.”
Canon is ook partner van World Press Photo.

De BN’ers die de uitdaging aangaan zijn Humberto Tan, Marco Borsato, Kim Feenstra, Ruud Feltkamp, Heleen van Royen, Winston Gerschtanowitz en Paulien Huizinga. Het programma bestaat uit zeven afleveringen waarin diverse fotografie thema’s aan de orde zullen komen. Per aflevering krijgen de deelnemers twee foto-opdrachten, die beoordeeld worden door de vaste juryleden en professionele fotografen William Rutten en Cynthia Boll. Tevens sluit bij iedere shoot een gastjurylid aan, die de deelnemers tips geeft bij het betreffende thema. Iedere week valt er een deelnemer af.

Joyce Borghardt, Sales Director Branded Content RTL: "Canon en Het Perfecte Plaatje zijn een perfecte match. Uniek aan de samenwerking is de activatie van de kijkers thuis. Via het TV-programma, social media en online roepen we ze op om dezelfde opdracht als de BN’ers te vervullen en hun beste foto in te zenden. De winnende foto is de week erna in de aflevering te zien. Het programma is actueel en alle kanalen worden ingezet om de kijker te betrekken.” Media Markt, een van de grootste retailers in Nederland, is partner binnen het sponsorship.

Fotocredit: William Rutten