Goede Doelen Loterijen stoppen sponsoring Koffietijd

De Nationale Postcode Loterij en de VriendenLoterij stoppen volgend jaar met de sponsoring van het tv-programma Koffietijd. Daarmee verdwijnt het programma na twaalf jaar bij RTL.

Daan Peters, managing director Nationale Postcode Loterij en VriendenLoterij, laat weten dat de kijkcijfers een rol spelen bij het besluit om het programma stop te zetten. "Met het aflopen van het contract volgend jaar is dit het moment om een keuze over de voortgang te maken. Het programma bereikt helaas niet meer voldoende kijkers. Wij kijken samen met RTL en Talpa met plezier en trots naar deze samenwerking en gaan ook de komende maanden de kijkers op een gezellige manier de dag laten beginnen met Quinty, Loretta, Pernille, Patrick en Vivian."

RTL vindt het jammer dat het programma stopt, maar heeft begrip voor de keuze, zegt directeur content Peter van der Vorst. "We vinden het jammer dat we na mei afscheid gaan nemen van deze iconische titel, maar we begrijpen de keuze van de Nationale Postcode Loterij en VriendenLoterij. Zonder hun bijdrage is het voor ons helaas niet haalbaar om het programma voort te zetten. We zijn hen dankbaar voor al die jaren waarin zij 'Koffietijd' mogelijk hebben gemaakt."

'Koffietijd' wordt geproduceerd door Talpa Entertainment Productions. De eerste aflevering werd in 1994 uitgezonden. Nadat het programma in 2001 stopte, keerde het in 2010 weer terug bij RTL 4. In het programma werd ook aandacht besteed aan de goede doelen die door de loterijen werden ondersteund. De laatste uitzending van Koffietijd is in mei 2023.